Od 15 grudnia, wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, przestaną kursować pociągi Kolei Mazowieckich łączące centrum Warszawy z Tłuszczem. KM tłumaczą, że spowodowane jest to pracami modernizacyjnymi, prowadzonymi przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak informuje Donata Nowakowska, rzeczniczka KM, zawieszenie kursowania pociągów Kolei Mazowieckich kursujących po linii średnicowej i jeżdżących do i z Tłuszcza, jest spowodowane pracami modernizacyjnymi, prowadzonymi przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Aby zminimalizować negatywne dla pasażerów skutki zawieszenia kursowania pociągów, spółka Koleje Mazowieckie zwiększyła zestawienia pociągów kursujących z Tłuszcza do stacji Warszawa Wileńska. Ruch pasażerów na tej linii będzie stale monitorowany i, jeśli zajdzie taka potrzeba, w miarę możliwości technicznych zwiększone zostaną kolejne zestawienia pociągów – mówi Donata Nowakowska.
Zawieszenie części pociągów łączących Warszawę z Tłuszczem wynika z planowanego remontu linii nr 449 Warszawa Rembertów – Zielonka. Jej kompleksowa modernizacja jest związana z tworzeniem korytarza Rail Baltica (E75). W jego ramach, modernizowana jest obecnie także linia nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka, co również wymusza zmiany w rozkładach jazdy pociągów na terenie woj. mazowieckiego.
- Obecnie prowadzimy prace rozbiórkowe na jednym torze na odcinku Tłuszcz-Łochów. Z początkiem stycznia zaplanowaliśmy rozpoczęcie robót na linii Zielonka-Warszawa Rembertów. Prace na tym odcinku planujemy na około 12 miesięcy. W pierwszym kwartale 2014 roku planujemy rozpocząć roboty na odcinku Wołomin-Tłuszcz – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
– Zakładamy, że prace modernizacyjne na linii nr 449, czyli rozbiórka linii kolejowej i budowa jej od nowa, potrwają około roku. W ramach prac zaplanowaliśmy między innymi budowę nowego przystanku, Warszawa Mokry Ług, który obsłuży północną część dzielnicy Rembertów. Przystanek znajdzie się u zbiegu ulicy Czwartaków i Sztandarów – dodaje Maciej Dutkiewicz.