Otwarto oferty w przetargu na remont ponad 36-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 10 łączącego Legionowo z Tłuszczem. Szlak ten ma stanowić linię objazdową podczas modernizacji linii E75 „Rail Baltica” na odcinku Warszawa – Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne).
W przetargu na remont odcinka linii kolejowej nr 10 na trasie pomiędzy Legionowem a Tłuszczem wpłynęło 5 ofert. Przy wyborze oferty PKP PLK weźmie pod uwagę trzy kryteria: całkowitą cenę brutto (80 proc. wagi), okres rękojmi za wady (10 proc. wagi) oraz termin realizacji (10 proc. wagi). Najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny złożyło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Unitor i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowalne Tor (18 949 000 zł netto). W przetargu oferty złożyły także firmy Torpol, Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol, Vias y Construcciones i Trakcja.
Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie dokumentacji wykonawczej, powykonawczej oraz robót budowlanych dla zadania: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu echnicznego linii kolejowej nr 10 Legionowo – Tłuszcz”. Realizacja zamówienia na odcinku od km. 0,262 do km. 36,824 ma umożliwić utrzymanie obecnych nacisków osi na tor oraz podwyższenie maksymalnej prędkości rozkładowej do V= 80 km/h (poza miejscami ograniczeń prędkości wynikającymi z geometrii toru, braku skrajni i innych uwarunkowań). PKP Polskie Linie Kolejowe oczekują wykonania wszystkich prac w ciągu 12 miesięcy do momentu podpisania umowy.
Zadanie to będzie realizowane w ramach projektu modernizacji Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”.