NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KM: Piętrowe push-pulle lekarstwem na krótkie perony

| Kasper Fiszer 04.09.2019 7,1k

KM: Piętrowe push-pulle lekarstwem na krótkie perony
Skład piętrowy Kolei Mazowieckichfot. Jakub Murat, lic. CC BY-SA 4.0.
Składy typu push-pull złożone z wagonów piętrowych pozwalają na przewiezienie większej liczby pasażerów na miejscach siedzących, co jest szczególnie istotne w przypadku kursów przyspieszonych o dużej frekwencji – twierdzą Koleje Mazowieckie. Spółka przygotowuje swoje plany taborowe na przyszłą perspektywę finansową UE. Póki co czeka natomiast na elektryczne zespoły trakcyjne, które wyprodukuje Stadler Polska.
Po wielu latach eksploatacji piętrowych wagonów push-pull Koleje Mazowieckie oceniają ich rolę w obsłudze regionalnych linii węzła warszawskiego pozytywnie. – Pociągi tego typu bardzo dobrze sprawdzają się w ruchu regionalnym przy realizacji połączeń przyspieszonych o dużych potokach pasażerów – ocenia Donata Nowakowska, dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich. Przedstawicielka spółki podkreśla, że na tego typu trasach możliwe jest pełne wykorzystanie możliwości technicznych składów i ma uzasadnienie ekonomiczne.

Więcej podróżnych znajduje miejsce siedzące

– Jedną z zalet wagonów piętrowych jest [duża] liczba miejsc siedzących, dzięki czemu KM moga przewieźć co najmniej dwa razy więcej pasażerów na siedzeniach niż w klasycznych składach elektrycznych zespołów trakcyjnych zestawionych z dwóch lub trzech pojazdów – podkreśla nasza rozmówczyni. Mówi, że ma to dla przewoźnika duże znaczenie z uwagi na ograniczenie, jakim jest długość peronów, przy których zatrzymują się pociągi spółki. – Zgodnie z przepisami dla pociągów regionalnych wynosi ona 200 metrów – stwierdza.

Koleje Mazowieckie nie mają jednak aktualnie ścisłych planów zwiększenia ilostanu eksploatowanych składów push-pull. Spółka prowadzi obecnie prace w zakresie pozyskania środków zewnętrznych w ramach kolejnej perspektywy budżetowej UE. Analizy techniczne i organizacyjne mają obejmować m.in. określenie liczby potrzebnych pojazdów i ich typu.

Zbliżają się dostawy ezt-ów Stadlera

W najbliższym czasie dostawy taboru będą obejmować natomiast pojazdy, których zakup zakontraktowano w ramach umowy ramowej zawartej ze Stadlerem w styczniu 2018 r. oraz w późniejszych umowach szczegółowych. Łącznie KM otrzymać mają 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych złożonych z pięciu członów i 10 jednostek dwuczłonowych.

– Dostawa pięcioczłonowych zespołów nastąpi w pięciu transzach: po 6, 12, 12, 15 i 16 pojazdów – przypomina Donata Nowakowska. Zaznacza, że ich zakup został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 oraz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na ten sam okres. Pierwsze jednostki dostarczone zostaną między IV kwartałem tego roku a I kwartałem przyszłego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5