Partnerzy serwisu:
Pasażer

KM odpowiada: Nie wiedzieliśmy, ile potrwa opóźnienie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KM odpowiada: Nie wiedzieliśmy, ile potrwa opóźnienie
Wracamy do sprawy pasażerki, która w liście do naszej redakcji poskarżyła się na brak informacji w pociągu spółki Koleje Mazowieckie, który utknął na co najmniej na trzy godziny już na stacji początkowej. Koleje Mazowieckie próbowały zorganizować komunikację zastępczą, ale bez powodzenia - czytamy w odpowiedzi przewoźnika na list pasażerki.

O sprawie pisaliśmy po tym, jak w sobotę, 27 października pojawiły się ogromne utrudnienia na linii kolejowej Siedlce - Warszawa. Jedna z pasażerek pociągu zwróciła uwagę, że w czasie utrudnień brakowało informacji ze strony przewoźnika. - Grubo po ponad godzinie naszego czekania pociąg przyjechał. Wszyscy w pośpiechu wsiedliśmy, bo baliśmy się, że pociąg szybko odjedzie. Nic bardziej mylnego. W pociągu wyczekiwaliśmy na jakikolwiek komunikat, na jakikolwiek sygnał, który dałby jakiś obraz tego, co się dzieje - czytamy w liście pani Anety (więcej tutaj). Według pasażerki brakowało także właściwych informacji na stronie internetowej przewoźnika. Pani Aneta spędziła jeszcze dwie godziny w pociągu, po czym stwierdziła, nie ma sensu dłużej czekać, skoro nie ma żadnej pewności co do tego, czy pociąg w ogóle pojedzie. Pasażerka zarzuciła przewoźnikowi przede wszystkim brak należytej informacji oraz niezorganziowanie komunikacji zastępczej w sytuacji, gdy było wiadomo, że pociągi przez długi czas nie będą mogły kursować. Co na to przewoźnik?

Nikt nie wiedział, ile to potrwa

- O godzinie 17:30 kierownik pociągu nr 8043 rel. Warszawa Zachodnia - Siedlce zgłosił, że na szlaku Mrozy - Siedlce - Mrozy w torze 1 i 2 występuje oblodzenie sieci trakcyjnej uniemożliwiające jazdę pociągów. W związku z tym zostały podane informacje, że pociąg nr 8950 relacji Siedlce – Warszawa Zachodnia zostanie podstawiony z opóźnieniem - informuje Katarzyna Łukasik z biura prasowego Kolei Mazowieckich. - Niestety nie było możliwe określenie czasu opóźnienia, gdyż PKP Energetyka, nie określiła czasu przewidywanego na usunięcie oblodzenia sieci. Tego typu awarie są trudne do zdiagnozowania (dopiero po szczegółowych oględzinach wiadomo, jaka powierzchnia została uszkodzona i jakie należy podjąć działania) - czytamy w odpowiedzi.

Nie udało się z komunikacją zastępczą

Przedstawicielka przewoźnika dodaje, że po około 70 minutach pracownicy PKP Energetyka usunęli oblodzenie w torze nr 2, w związku z czym pociąg nr 8950 został przygotowany i podstawiony dla podróżnych. Jednak zanim wyruszył w trasę, oblodzenie powróciło. Po godz. 19:00 nastąpiła całkowita przerwa w ruchu na odcinku Mrozy - Siedlce z powodu postępującego oblodzenia sieci trakcyjnej. Jak podkreśla Katarzyna Łukasik, spółka podjęła działania mające na celu zorganizowanie autobusowej komunikacji zastępczej. -  Skontaktowano się z czterema najbliższymi przewoźnikami, którzy jednak nie byli w stanie udostępnić żadnego pojazdu - dodaje Łukasik.

Starali się jak mogli

- Za utrudnienia związane z opisaną powyżej awarią wszystkich podróżnych przepraszam. Równocześnie podkreślam, że obsługa pociągu jest zobowiązana do udzielania pasażerom kompleksowych informacji, szczególnie w przypadku występowania istotnych utrudnień w kursowaniu pociągów. Dlatego wobec pracownika zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające - dodaje przedstawicielka przewoźnika. Według Kolei Mazowieckich, spółka o utrudnieniach na linii Warszawa – Łuków informowała podróżnych wszystkimi dostępnymi kanałami, a informacji udzielali pracownicy kas biletowych i punktów informacyjnych.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5