Koleje Mazowieckie informują, że 12 grudnia będzie ostatnim dniem honorowania biletów tego przewoźnika w pociągach uruchamianych przez PKP Intercity, SKM Warszawa i Przewozy Regionalne. Dzieje się tak w związku z zakończeniem modernizacji linii nr 1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Skierniewice.
Do tej pory, w ramach przedłużanych umów pomiędzy KM a PKP IC, PR i ZTM, w celu zminimalizowania problemów związanych z objazdami oraz zmniejszoną liczbą pociągów przewoźnicy wzajemnie respektowali swoje bilety. Zdaniem KM z momentem udrożnienia całej trasy do Skierniewic, kolejna przedłużenie ważności umów między przewoźnikami nie jest już potrzebne. Co ciekawe, PKP Intercity w ramach obowiązującej jeszcze umowy honoruje także aktywowane bilety okresowe ZTM na I lub I i II strefę, choć w praktyce oznacza to możliwość przemieszczania się w ramach trzech stacji – Warszawy Wschodniej, Warszawy Centralnej i Warszawy Zachodniej.
Koleje Mazowieckie zainwestowały w tabor przeznaczony do obsługi wyremontowanej linii do Skierniewic. Od połowy tego roku już jeżdżą na niej pociągi Impuls zakupione od Newagu. Na początku grudnia przewoźnik odebrał od producenta ostatni, dwunasty zamówiony pociąg.
2015-12-06 12:17:36 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pozostaje ino honorowanie WKD (okresowe na całą linię).
Jak rozpoczną remont torów nr 3 i 4 między Włochami a Gr, to honorowanie wróci. Musi już niedługo - max pół roku
2015-12-06 12:34:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A kiedy KM wreszcie skończą jeździć do Skierniewic, Łowicza, Skarżyska, Dęblina, Łukowa i Działdowa? Przecież te miasta są w innych województwach, dlaczego niby marszałek mazowiecki ma do nich dopłacać?
Lepiej dofinansować busy w weekendy do małych wiosek w woj. mazowieckim niż puciongi do miast w innych województwach.
2015-12-06 13:52:58 Autor: Abc
---.adsl.inetia.pl
Miło. Oznacza to, że trzeba kupić 3 miesięczne, bo ten nie honoruje tego, ten tego, a tamten tamtego. Paranoja :-/
Czy nie możnaby stworzyć jakiś Bilety Mazowieckich gdzie jadąc odc. X-Y można jechać dowolnym pociągiem, dowolnego przewoźnika?
2015-12-06 13:53:04 Autor: Abc
---.adsl.inetia.pl
Miło. Oznacza to, że trzeba kupić 3 miesięczne, bo ten nie honoruje tego, ten tego, a tamten tamtego. Paranoja :-/
Czy nie możnaby stworzyć jakiś Bilety Mazowieckich gdzie jadąc odc. X-Y można jechać dowolnym pociągiem, dowolnego przewoźnika?
2015-12-06 13:54:25 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Mędrzec ma rację.
Wsie pod Ostrołęką to III świat komunikacyjnie, a marszałek dopłaca, aby mieszkańcy Skierniewic (inne województwo, nie jego biznes!) mieli wygodny dojazd do stolicy. Nonsens.
Jeszcze impulsy na 200 km/h im kupuje. A ludzie pod Ostrołęką na autobus idą 5 kilometrów, a w weekend 15 km.
2015-12-06 15:06:18 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oho, mędrzec i analityk dali głos, znaczy mamusia pozwoliła pieskom poszczekać w niedzielę :)
Szkoda że pieski nigdy nie zrozumieją podstawowej zasady ekonomii. No, może się nauczą jak zdadzą do gimnazjum, tam chyba są podstawy przedsiębiorczości.
2015-12-06 15:17:53 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@gościu,
Czy kurs Skierniewice - Warszawa jest rentowny, czy nierentowny?
Jeśli jest rentowny, to po co do niego dopłacać?
Jeśli jest nierentowny, to owszem, dopłacać trzeba. Ale gdzie tu ekonomia?
W obydwu przypadkach nie można łączyć dopłacania z kasy Mazowsza ze słowem ekonomia.
2015-12-06 16:25:34 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina W tym jest ekonomia, że Struzikowi, a zwłaszcza Gronkowcowej drogi się mniej zużywają i korkują (a to zwłaszcza dla HGW istotne, bo im bardziej zakorkowane miasto, tym większe koszty komunikacji miejskiej) :P
2015-12-06 16:50:58 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@ analityk
Panie analityk Pic polega na tym że ludziska z Łódzkich Skierniewic z tysiąca powodów jadą dorabiać Mazowiecką Wawkę. Dlatego Struzik dopłaca. I to między innymi z tych pieniędzy które tam zarabiają Skierniewiaki. Mógłby nie dopłacać tylko kogo ze Skierek byłoby wtedy stać na bilet ? Pociąg w tym sensie jest rentowny , bo wiezie ludzi do pracy która wzbogaca region, a ten go dofinansowuje. Gdyby tego nie robił to pracownik nie przyjedzie i nie będzie ubogacał. Ot i cała filozofia.
2015-12-06 17:22:14 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Czyli jeden ekspert pisze, że skierniewiczanie dojadą do Warszawy samochodem i ją zakorkują, a drugi ekspert z równą powagą uzasadnia wydawanie kasy mazowieckiej na skierniewiczan, że gdy zabierze się KM, to oni jednak nie dojadą i nie zakorkują Warszawy i nie wzbogacą jej swoją pracą.
Tak więc pisać nic nawet nie trzeba, wystarczy skośne postawienie strzałek pomiędzy dwoma uzasadnieniami ekspertów, aby po skreśleniu rzeczy sprzecznych pozostał pusty post pierwszego eksperta i pusty post drugiego eksperta.
2015-12-06 17:23:10 Autor: abc
---.dynamic.gprs.plus.pl
@beblin
A ja tylko uzupełnię, że ze Skierniewic na miesiecznych biletach do jeżdża do Warszawy codziennie ponad 5000 osób (dane z lipca 2015), nie licząc okazjonalnych turystów czy poniedziałkowo-piątkowych studentów.
Te pociągi zwyczajnie jeżdżą pełne i to mimo alternatywy ze strony innych przewoźników.
P.S. Jechałem latem z Ostrołęki do Wyszkowa mazowieckim EZT - wszyscy pasażerowie tego kursu zmieściliby się do małego busa.
2015-12-06 17:50:31 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina @analityk: Zazdroszczę nieskomplikowanego sposobu pojmowania świata. Witaj na liście, na której jest aron.
2015-12-06 17:55:02 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Znowu absurdalne (rozpoczęte przez Arona, który zazwyczaj jednak dobrze gada) dyskusje wynikające z absurdalnego podziału terytorialnego.
Woj.i powiaty nie są nikomu potrzebne, więc należy je zaorać
@gość
Jaka jest owa podstawowa zasada ekonomii?
2015-12-06 18:54:32 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
I bardzo dobrze!
Potencjał dla KM to: Radom - Łódź przez Drzewice i Tomaszów Maz, a także Radom - Dęblin oraz Radom - Skarżysko. Zaś prawdziwą żyłą złotą już lada dzień będę pociągi do Krakowa przez CMK.
Tu są zyski. Pieniądze leżą na ulicy! Wystarczy je tylko podnieść :D.
2015-12-06 21:01:48 Autor: Autor: konduktor, który dostał po pysku od pasażera
---.29.248.238
Wszystkie pociągi z Wrocławia do Zgorzelca powinny jeździć przez Jelenią Górę (bo to najważniejsza linia jest) i przez Lwówek Śląski (bo to najpiekniejsza linia jest). Pociągi do Legnicy wożą powietrze a przez Jelenią górą będą jeździć tłumy Niemców w Karkonosze i do Doliny Bobru.
2015-12-06 21:08:22 Autor: qwertz
---.092.077.pools.vodafone-ip.de
PIS tak psioczy na Niemców ale to powinni od Niemców się nauczyć i wprowadzić. Wspólny bilet na wszystko, w każdym mieście i wiosce i najdalszej pipidówce zabitej deskami. Wspólne strefy taryfowe, bo tak można zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji publicznej.
2015-12-06 21:59:11 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niektórych komentatorów chyba po ło... Że niby granica województwa to dalej nie można jechać?
Przeciż to jest CHORE!
2015-12-06 22:42:16 Autor: anty TROLL
---.151.154.142
Precz w pisowskimi infotrolami z pisowskiego infokoleja !!!
2015-12-06 23:17:05 Autor: KD Troll
---.incognito.io
Infokolej to pisowskie forum. Gienka wróć!
2015-12-07 06:37:10 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A po co KMy majom jeździć do Skierniewic i Łowicza? Psheciesh jest PIC
Marszałek mazowiecki jest od tego żeby zapewnić transport na terenie SWOJEGO województwa, a nie do Łukowa, Dęblina, Łowicza i Skierniewic.
Zamiast wyrzucać kasę na puciongi do Skierniewic i Łukowa marszałek mazowiecki powinien dotować busy w weekendy do małych wiosek.
2015-12-07 07:55:11 Autor: vvv
---.146.136.178.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jeżdżą do Skierniewic, Łowicza i innych miast, bo nie chcą wpuścić innych przewoźników. Dzięki temu mają tak drogie bilety.
2015-12-07 14:34:15 Autor: A
---.dynamic.chello.pl
Widzę że fachowców od kolei tu co nie miara. Tylko że nikt jakoś nie zauważa, że do wszystkich kursów realizowanych za granicą województwa mazowieckiego, dopłaca województwo na którego KM-y teren wjeżdżają. Także KM-y nie robią tego charytatywnie. Kilka lat temu o te dopłaty zrobiła się awantura na linii do Działdowa, gdzie pociągi KM-owskie dojeżdżały tylko Iłowa, ponieważ marszałek warmińsko - mazurskiego nie chciał dopłacać do kursów Iłowo - Działdowo.
2015-12-08 11:35:29 Autor: pitak
---.uk.uudial.com
Na której wcześniejszej stacji w mazowieckim pociąg jadący do takiego Dęblina mógłby bezpiecznie zakończyć trasę i poczekać na powrót? Która stacja jest do tego przygotowana? pomyślał jeden z drugim o tym? Oprócz tego jest tak jak napisał A za darmo tam nie jedzie.