W miesiąc po tym, jak okazało się że nie ma chętnych na dostawę nowych wagonów piętrowych dla Kolei Mazowieckich spółka ogłosiła nowy przetarg na ich dostawę. Przewoźnik chce kupić 22 wagony i dwie lokomotywy żeby wykorzystać część środków unijnych, których nie udało się rządowi przerzucić na drogi.
Przed miesiącem Koleje Mazowieckie otworzyły oferty w przetargu na tabor, którego zakup chce dofinansować ze środków unijnych. Pomimo wielu zapytań potencjalnych wykonawców, nie wpłynęła żadna oferta. W toku modyfikacji SIWZ-u i ogłoszenia o zamówieniu pojawiła się informacja, że zamówienie zostanie zrealizowane tylko w wypadku uzyskania przez zamawiającego unijnej dotacji, o którą starają się Koleje Mazowieckie.
Koleje Mazowieckie już od dwóch lat mówiły o potrzebie dokupienia wagonów piętrowych. Obecnie przewoźnik posiada 37 wagonów tego typu (w tym 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw przystosowanych do prowadzenia składów zmiennokierunkowych. Producentem zarówno wagonów, jak i lokomotyw jest kanadyjski Bombardier Transportation.
Przedmiot zamówienie się nie zmienił: Zamówienie ponownie obejmuje dostawę dwudziestu fabrycznie nowych wagonów piętrowych środkowych oraz dwóch wagonów piętrowych sterowniczych, a także dwóch dwukabinowych lokomotyw elektrycznych oraz świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych przez okres 4 lat, licząc od daty przekazania każdego pojazdu. Zwycięzca przetargu będzie także zobowiązany do dostarczenia Kolejom Mazowieckim pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenia pracowników samorządowego przewoźnika. Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95, a współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97.
Pojazdy mają być dostarczane do Kolei Mazowieckich od 15 stycznia do końca listopada 2015 roku.Przy ocenie ofert brane będą cztery kryteria: cena (70 proc. wagi), termin dostawy ostatniego pojazdu kolejowego (15 proc. wagi), współczynnik niezawodności (10 proc. wagi) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi).