Partnerzy serwisu:
Biznes

Klub Jagielloński krytykuje projekt nowelizacji ustawy kolejowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Klub Jagielloński krytykuje projekt nowelizacji ustawy kolejowej
fot. Muri CC BY-SA 3.0
W cieniu IV Kongresu Infrastruktury Polskiej, w trakcie którego przedstawiciele branży budowlanej mówili o tragicznej – ich zdaniem – sytuacji na rynku, do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Wnioskodawcy twierdzą, że proponowane przez nich zmiany przyspieszą prace związane z przygotowaniem oraz wykonywaniem kolejowych inwestycji infrastrukturalnych – informuje Bartosz Jakubowski z Klubu Jagiellońskiego.

Złożony przez grupę posłów PiS projekt ma, według uzasadnienia autorów, odpowiedzieć na potrzeby PKP Polskich Linii Kolejowych w zakresie realizacji inwestycji kolejowych.

– Mimo wielkich słów i liczb w załączonym do projektu dokumencie, proponowane zmiany są raczej kosmetyczne i nie odnoszą się do meritum problemów, z jakimi musi borykać się największy inwestor w branży kolejowej – uważa Jakubowski. – Pierwszym błędem, jaki popełniają autorzy projektu, jest zamknięty zbiór podmiotów mających prawo budować linie kolejowe. Pomimo istnienia wielu licencjonowanych zarządców infrastruktury, ustawodawca nadal uważa, że tylko PKP PLK oraz samorządy mają prawo budować linie kolejowe – wylicza.

Zdaniem eksperta Klubu Jagiellońskiego w innych kwestiach projekt również wymaga dopracowania. – Posłowie PiS z jednej strony chcą słusznie doprecyzować istniejące przepisy dotyczące uzgodnienia usunięcia kolizji budowanych linii kolejowych z sieciami uzbrojenia terenu, wskazując konkretny termin na dokonanie takiego uzgodnienia. Z drugiej strony, 14 dni wydaje się być zbyt krótką datą, szczególnie jeżeli mowa o tak skomplikowanych inwestycjach jak np. tunel w Łodzi czy przebudowa linii średnicowej w Warszawie. Zupełnie niezrozumiała jest natomiast kwestia uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie tylko jednego toru w przypadku dwutorowych linii – dodaje Jakubowski.

Wg eksperta KJ na docenienie zasługuje zapis o uelastycznieniu zarządzania środkami Funduszu Kolejowego oraz uproszczenie aktualizacji wieloletniego programu inwestycyjnego (zwanego obecnie Krajowym Programem Kolejowym, KPK). 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym opublikowana

Infrastruktura

Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym z podpisem prezydenta

Prawo i polityka

Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym przeszła przez senat

Prawo i polityka

Rząd przyjął projekt nowelizacji ws. interoperacyjności kolei

Prawo i polityka

RBF: Uwagi do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym

Prawo i polityka

Zobacz również:

Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym opublikowana

Infrastruktura

Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym z podpisem prezydenta

Prawo i polityka

Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym przeszła przez senat

Prawo i polityka

Rząd przyjął projekt nowelizacji ws. interoperacyjności kolei

Prawo i polityka

RBF: Uwagi do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5