NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Klub Jagielloński krytykuje projekt nowelizacji ustawy kolejowej

| Łukasz Kuś 24.06.2016 173

Klub Jagielloński krytykuje projekt nowelizacji ustawy kolejowej
fot. Muri CC BY-SA 3.0
W cieniu IV Kongresu Infrastruktury Polskiej, w trakcie którego przedstawiciele branży budowlanej mówili o tragicznej – ich zdaniem – sytuacji na rynku, do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Wnioskodawcy twierdzą, że proponowane przez nich zmiany przyspieszą prace związane z przygotowaniem oraz wykonywaniem kolejowych inwestycji infrastrukturalnych – informuje Bartosz Jakubowski z Klubu Jagiellońskiego.
Złożony przez grupę posłów PiS projekt ma, według uzasadnienia autorów, odpowiedzieć na potrzeby PKP Polskich Linii Kolejowych w zakresie realizacji inwestycji kolejowych.

– Mimo wielkich słów i liczb w załączonym do projektu dokumencie, proponowane zmiany są raczej kosmetyczne i nie odnoszą się do meritum problemów, z jakimi musi borykać się największy inwestor w branży kolejowej – uważa Jakubowski. – Pierwszym błędem, jaki popełniają autorzy projektu, jest zamknięty zbiór podmiotów mających prawo budować linie kolejowe. Pomimo istnienia wielu licencjonowanych zarządców infrastruktury, ustawodawca nadal uważa, że tylko PKP PLK oraz samorządy mają prawo budować linie kolejowe – wylicza.

Zdaniem eksperta Klubu Jagiellońskiego w innych kwestiach projekt również wymaga dopracowania. – Posłowie PiS z jednej strony chcą słusznie doprecyzować istniejące przepisy dotyczące uzgodnienia usunięcia kolizji budowanych linii kolejowych z sieciami uzbrojenia terenu, wskazując konkretny termin na dokonanie takiego uzgodnienia. Z drugiej strony, 14 dni wydaje się być zbyt krótką datą, szczególnie jeżeli mowa o tak skomplikowanych inwestycjach jak np. tunel w Łodzi czy przebudowa linii średnicowej w Warszawie. Zupełnie niezrozumiała jest natomiast kwestia uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie tylko jednego toru w przypadku dwutorowych linii – dodaje Jakubowski.

Wg eksperta KJ na docenienie zasługuje zapis o uelastycznieniu zarządzania środkami Funduszu Kolejowego oraz uproszczenie aktualizacji wieloletniego programu inwestycyjnego (zwanego obecnie Krajowym Programem Kolejowym, KPK). 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5