Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Klepacki: Chłonność kolei na inwestycje jest ograniczona

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
01-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Klepacki: Chłonność kolei na inwestycje jest ograniczona
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju broni obecnego podziału środków unijnych na drogi i kolej w proporcji 60:40. –  Gdzieś jest jakaś granica, której – bez paraliżu komunikacyjnego na kolei – nie możemy przekroczyć – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury i rozwoju.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zdaje sobie sprawę z dysproporcji w rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej. – Jest dużo inwestycji drogowych zakończonych, a jednocześnie dużo inwestycji kolejowych jest rozkopanych – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury i rozwoju. To jeden z czynników, przez który kolej – zwłaszcza dalekobieżna – traci pasażerów.

W dalszym ciągu jednak, mimo tych dysproporcji i zauważalnie szybszej poprawy stanu dróg, więcej środków przeznaczanych będzie właśnie na drogi. – Zawsze jest pytanie ile inwestycji infrastrukturalnych na kolei jesteśmy w stanie wchłonąć. W tym roku program inwestycyjny PKP PLK jest kwota ok. 7 mld zł i widzimy co się dzieje na torach, chociażby na trasie Łódź – Warszawa. Gdzieś jest jakaś granica, której – bez paraliżu komunikacyjnego na kolei – nie możemy przekroczyć – mówi Klepacki.

Jak podaje wiceminister, w tym roku – niezwykle trudnym – mamy już 7 tys. zamknięć kolejowych, i to na głównych trasach kolejowych. Wiąże się to z dużymi utrudnieniami dla pasażerów. – Oczywiście, możemy założyć, że wydamy 14 mld zł, ale wtedy będzie to skutkowało 15 tysiącami zamknięć. Po czym będziemy jeździć wtedy? Jest gdzieś zdolność obsługi rynku – czy to po stronie PKP PLK, czy granica bólu po stronie przewoźników, czy również potencjału firm projektowych i budowlanych –przekonuje Zbigniew Klepacki.

Przedstawiciel MIR-u wylicza, że w nowej perspektywie UE 2014-2020 na kolej mamy zapisane ok. 48 mld zł. – Jak to się będzie układało – zobaczymy, w trakcie trwania perspektywy  są możliwe różnego rodzaju przesunięcia – zaznacza Klepacki. Przypomnijmy: pod koniec zeszłego tygodnia MIR poinformował, że Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 został przesłany do Komisji Europejskiej. To z niego będzie finansowana spora część inwestycji kolejowych.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Klepacki spotkał się z RBF

Biznes

Klepacki spotkał się z RBF

RBF 31 marca 2014

Klepacki: Podział środków na drogi i kolej jest właściwy

Biznes

Klepacki: Podział środków na drogi i kolej jest właściwy

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 11 lipca 2014

Klepacki: Data wprowadzenia IV pakietu jest już nieaktualna

Biznes

Klepacki: Data wprowadzenia IV pakietu jest już nieaktualna

jm, Rynek Kolejowy 09 października 2014

Klepacki: Ponad 90% szans, że Pendolino wyjedzie w grudniu

Tabor i technika

Klepacki: Ponad 90% szans, że Pendolino wyjedzie w grudniu

wu, Rynek Kolejowy 09 października 2014

Klepacki: Restrukturyzacja przez podmiot zewnętrzny ratunkiem dla PR

Prawo i polityka

Klepacki: Potrzeba więcej wolnego rynku w transporcie

Prawo i polityka

Klepacki: Potrzeba więcej wolnego rynku w transporcie

Newseria Biznes 26 listopada 2014

Zobacz również:

Klepacki spotkał się z RBF

Biznes

Klepacki spotkał się z RBF

RBF 31 marca 2014

Klepacki: Podział środków na drogi i kolej jest właściwy

Biznes

Klepacki: Podział środków na drogi i kolej jest właściwy

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 11 lipca 2014

Klepacki: Data wprowadzenia IV pakietu jest już nieaktualna

Biznes

Klepacki: Data wprowadzenia IV pakietu jest już nieaktualna

jm, Rynek Kolejowy 09 października 2014

Klepacki: Ponad 90% szans, że Pendolino wyjedzie w grudniu

Tabor i technika

Klepacki: Ponad 90% szans, że Pendolino wyjedzie w grudniu

wu, Rynek Kolejowy 09 października 2014

Klepacki: Restrukturyzacja przez podmiot zewnętrzny ratunkiem dla PR

Prawo i polityka

Klepacki: Potrzeba więcej wolnego rynku w transporcie

Prawo i polityka

Klepacki: Potrzeba więcej wolnego rynku w transporcie

Newseria Biznes 26 listopada 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5