Partnerzy serwisu:
Biznes

Kim jest nowa wiceprezes Kolei Śląskich?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
18-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kim jest nowa wiceprezes Kolei Śląskich?
Fot. Koleje Śląskie
W ubiegłym miesiącu do zarządu Kolei Śląskich dołączyła Alicja Omięcka. Kim jest nowa wiceprezes i jakie wyznaczyła sobie cele w kolejowej spółce?

Do zmiany w zarządzie Kolei Śląskich doszło 23 grudnia ubiegłego roku. Wiceprezesa ds. techniczno-eksploatacyjnych Pawła Rolka zastąpiła Alicja Omięcka. Jak opisuje spółka, jest specjalistką zarządzania jakością, prawnikiem i wykładowcą prawa transportowego. – Magister prawa i administracji. Ukończyła studia doktoranckie w zakresie prawa oraz aplikację radcowską. Posiada status urzędnika mianowanego trzeciego stopnia w służbie cywilnej. Swoją edukację wzbogaciła dyplomem Akademii Ekonomicznej, gdzie odbyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania i marketingu. Ukończyła studia dla wyższej kadry zarządzającej Master of Business Administration Apsley Business School of London. Prowadziła wykłady i szkolenia z zakresu prawa transportowego – czytamy na stronie przewoźnika.

Z wojewódzkiego ITD do sportu 

Alicja Omięcka przez kilkanaście lat sprawowała funkcję kierowniczą w urzędzie administracji rządowej, gdzie przez 10 lat pełniła rolę pełnomocnika do spraw zarządzania jakością. Kierowała pionem prawnym w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Katowicach. 25 stycznia 2016 roku powołana na stanowisko dyrektora generalnego w Ministerstwie Sportu i Turystyki. W 2019 r. była członkiem Społecznej Rady Turystyki przy Ministrze Sportu i Turystyki. Jest również członkiem kapituły Programu Ambasadorów Kongresów Polskich na lata 2020–2023.

W maju 2018 roku objęła funkcję prezesa spółki PL.2012+, będącej operatorem stadionu PGE Narodowy w Warszawie. I właśnie z tym okresem pracy związana jest kontrowersja, bo zdaniem mediów Omięcka straciła stanowisko z polecenia... premiera Morawieckiego na wniosek piłkarzy rozczarowanych stanem murawy na stadionie. Od stycznia 2020 roku Alicja Omięcka pełniła funkcję prezesa Energa Centrum Usług Wspólnych. Porozmawialiśmy z nową wiceprezes o planach związanych z Kolejami Śląskimi, a także o jej dotychczasowych doświadczeniach. 

Rozmowa z Alicją Omięcką, wiceprezes Kolei Śląskich

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Jak Pani upłynęły pierwsze tygodnie na nowym stanowisku?

Alicja Omięcka: Kluczowym elementem dobrego zarządzania jest kontakt i relacje z innymi ludźmi, w tym z zespołem czy z klientami. Dobrze przeprowadzone spotkania dają szansę na efektywną współpracę, pozyskanie nowych kontrahentów, rozwój projektów, służą pogłębieniu relacji i poprawie wizerunku firmy. Dlatego pierwsze dni mojej pracy spędziłam na spotkaniach z ludźmi, by poznać Koleje Śląskie od środka. To także czas wytężonej pracy nad zapoznawaniem się z dokumentami i planami rozwoju.

Jakie ma Pani nadzieje i ambicje związane z Kolejami Śląskimi?

Potrzeby rynku i klientów oraz profesjonalizm i kompleksowość usług powinny stanowić priorytet dla każdej branży, w tym także transportowej. W mojej pracy menadżerskiej zawsze kierowałam się tą zasadą i każda strategia, którą miałam okazję tworzyć opierała się na tym filarze. Nie ukrywam, że moja nominacja stanowi dla mnie wyzwanie oraz motywację do wprowadzenia nowych rozwiązań, które przysłużą się rozwojowi Kolei Śląskich, które są jednym z największych przewoźników pasażerskich w kraju.

Jakie zadania wypełnia Pani w zarządzie KŚ i czy ma już Pani plan zmian w spółce z tym związane?

W zarządzie spółki zajmuję się tematami menadżerskimi, pozyskiwaniem środków zewnętrznych, kontaktami z innymi instytucjami, marketingiem i wizerunkiem spółki. Są to obszary dobrze mi znane z mojego doświadczenia zawodowego. W mojej ocenie w chwili obecnej rynek kolejowy powinien nastawić się na działania mające na celu powrót do przyjmowania większej ilości pasażerów jak tylko ustaną obostrzenia, w tym także działania wizerunkowe mające na celu wzmocnienie zaufania społeczeństwa do korzystania z usługi kolejowych. Wierzę, że się to uda przy pracy zespołowej, bo za sukcesem każdej firmy stoją ludzie.

Choć to Pani pierwsza praca w sektorze kolejowym, ma Pani doświadczenia w sektorze transportu – czy to będzie pomocne w pracy?

Na pewno moje doświadczenie w sektorze transportu pomoże w organizacji pracy kolei. Jestem także przekonania, że moje doświadczenie zarządcze z innych branż pozwoli na wprowadzenie odpowiedniej strategii, dostosowanej do nowej, trudnej pandemicznej rzeczywistości, która wpłynie na dalszy rozwój Kolei Śląskich.

Po Pani powołaniu pojawiły się krytyczne artykuły dotyczące Pani wcześniejszej pracy w spółce zarządzającej Stadionem Narodowym. Czy może się Pani do tego odnieść?

W pracę każdego menadżera wpisana jest krytyka ze strony opinii publicznej, jeżeli jest ona konstruktywna, wpływa na mnie motywująco do wprowadzenia odpowiednich działań ulepszających. Zawsze byłam i będę otwarta na głosy opinii publicznej i społeczeństwa w tej chwili na temat funkcjonowania Kolei Śląskich, które tworzymy przecież dla społeczeństwa. Jednocześnie proszę o danie mi czasu, bym mogła wprowadzić działania, które wpłyną pozytywnie na rozwój rynku kolejowego.

Czy możemy przy okazji zdradzić najważniejsze plany spółki Koleje Śląskie na 2021 rok?

Plany spółki na 2021 to przede wszystkim praca nad powrotem większej liczby pasażerów do Kolei Śląskich jako bezpiecznego, ekologicznego, wygodnego, przewoźnika w transporcie publicznym. Pandemia i jej skutki mocno ograniczyły ilość podróżnych. Chcemy promować kolej jako atrakcyjny i godny zaufania środek transportu.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5