NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kiev-Express bez postojów na Ukrainie

| Kasper Fiszer 08.12.2016 1,8k

Kiev-Express bez postojów na Ukrainie
Stacja Kowelfot. Kasper Fiszer
Z Warszawy nie dojedziemy już bez przesiadki do Kowla czy Łucka. Koleje Ukraińskie likwidują bowiem postoje jedynego bezpośredniego kursu łączącego Polskę z Kijowem. Czas przejazdu pomiędzy stolicami sąsiednich krajów ulegnie nieznacznemu skróceniu.
Polska traci bezpośrednie połączenie kolejowe z szeregiem miast zachodniej i środkowej Ukrainy. Jedyny pociąg kursujący przez przejście graniczne w Dorohusku, nocny „Kiev-Express”, będzie miał bowiem od niedzieli bardzo ograniczoną siatkę postojów. Jak potwierdza PKP Intercity, w drodze do ukraińskiej stolicy kurs nie zatrzyma się handlowo nigdzie poza granicznym Jagodzinem (Jagodyn).

Szybciej przez Ukrainę, wolniej przez Polskę

Podróżni nie będą więc mogli wysiąść na żadnej ze stacji pośrednich, na których obecnie prowadzona jest odprawa. Aktualna siatka postojów zakłada postoje w Kowlu, Łucku, Równem i w kilku mniejszych miejscowościach, które mają duże znaczenie jako węzły przesiadkowe: Kiwercach, Zdołbunowie i Szepietówce. Decyzja w pewnym zakresie ograniczy też ofertę połączeń wewnątrz Ukrainy, choć z uwagi na klasę wagonów przejazd Kiev-Expressem w relacjach wewnętrznych był o wiele droższy niż pociągami krajowymi.

Według informacji zamieszczonych na stronie internetowej UZ z Kijowa nie będzie można kupić biletu nawet do granicznego Jagodzina. Decyzja o likwidacji postojów jest o tyle zaskakująca, że przynajmniej w Kowlu konieczne będzie techniczne zatrzymanie składu z uwagi na zmianę lokomotywy. Czas przejazdu odcinka ukraińskiego skróci się natomiast aż o ok. 1,5 godziny. Jednocześnie jednak podróż wydłuży się na odcinku polskim.

Likwidacji postojów chciała strona ukraińska

W efekcie łączny czas przejazdu Warszawa – Kijów wyniesie około 16,5 godz. (obecnie 17 godz.). – Decyzję w sprawie postojów wspomnianego pociągu podjęły Koleje Ukraińskie [Ukrzaliznycia, UZ] – stwierdził Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Polski przewoźnik nie odniósł się szerzej do wprowadzanych zmian.

Przypomnijmy, że istotnego skrócenia czasu przejazdu nie odczują także podróżujący składem Lwów-Express z Warszawy i Wrocławia do Lwowa. Jak poinformowało w tym tygodniu PKP Intercity, nie zostanie bowiem na razie przywrócone kursowanie wagonów wykorzystujących system automatycznej zmiany rozstawu osi SUW 2000. Być może uruchomiony będzie natomiast drugi kurs do Kijowa – z Przemyśla.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (440)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Ukraina (440)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5