NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kiedy w PKP Intercity pojadą nowe ezt i lokomotywy na 200 km/h?

| Michał Szymajda 30.05.2018 156

Kiedy w PKP Intercity pojadą nowe ezt i lokomotywy na 200 km/h?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
W strategii taborowej PKP Intercity znajdują się zakupy taboru dostosowanego do prędkości większych niż 160 km/h, a także 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zapytaliśmy prezesa PKP Intercity o postępy w tej kwestii.
Przetarg na zakup 12 ezt przewoźnik rozpisał już w grudniu 2017, wciąż nie udało się jednak otworzyć kopert z ofertami. Jak pisaliśmy ostatnio, termin zakończenia procedury przyjmowania zgłoszeń producentów przekładano już czterokrotnie.

W tym przetargu mamy bardzo dużą liczbę zapytań, zainteresowanie dostawą 12 elektrycznych pociągów u producentów jest bardzo duże. Jest kilku zainteresowanych dostawami – powiedział prezes PKP Intercity. Dodał, że zależy mu, aby nawet kosztem terminów, przetarg był bardzo transparentny.

Pytaliśmy też o plany zakupów taboru szybszego niż 160 km/h, przypominając, że przetarg na 20 lokomotyw, który właśnie wygrał Newag ze swoim Griffinem, miał pierwotnie promować producentów szybszych lokomotyw. Według zapowiedzi zarządu PKP Intercity należy oczekiwać przetargu na jedynie 10 elektrowozów, które pojadą 190 lub 200 km/h.

– Jeszcze pracujemy nad przygotowaniem tego przetargu, zakup takich lokomotyw jest ujęty w naszej strategii i nie wycofujemy się z tego. Bierzemy pod uwagę głosy z rynku – powiedział Marek Chraniuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5