NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kiedy reaktywacja Jarocin – Gniezno? Dowiemy się w październiku

| Jakub Madrjas 28.07.2017 50

Kiedy reaktywacja Jarocin – Gniezno? Dowiemy się w październiku
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Wielkopolski Urząd Marszałkowski nie lekceważy kwestii reaktywacji połączeń na odcinku Jarocin – Września – Gniezno linii 281. Jak zapowiada, w październiku powinno być już wiadomo, czy prace planowane przez PKP PLK nie opóźnią się i możliwe będzie uruchomienie pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe trochę pośpieszyły się, zapowiadając, że od grudnia pociągi pasażerskie wrócą na linię 281 na odcinku Jarocin – Gniezno. Przesuwana od ubiegłego roku reaktywacja połączeń zależy bowiem także od marszałka województwa, który jest organizatorem połączeń, oraz przewoźnika. 

Samorząd województwa wskazywał, że nie zakończył w tej sprawie rozmów z PKP PLK. Przeszkodą może być m.in. stan infrastruktury przystankowej. Pisaliśmy o tym tutaj. Sytuacja jest jednak bardzo dynamiczna – we wtorek (25 lipca) PKP PLK ogłosiła kolejny przetarg na prace na tej linii, z terminem zakończenia upływającym dopiero w czerwcu 2018 roku.

To wielkopolskie wnioskowało o poprawę infrastruktury 


Zapytaliśmy w Urzędzie Marszałkowskim, czy został poinformowanych o tych pracach, oraz czy nie zakłócą one przywrócenia połączeń. Jak wynika z odpowiedzi Jerzego Krigera, dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego, PLK w istocie poinformowała urząd o przystąpieniu do prac. Związane są one zresztą z wypełnieniem postulatów Województwa związanych z poprawą infrastruktury na przedmiotowym odcinku.

– Urząd Marszałkowski jako organizator publicznego transportu zbiorowego zawiesił w roku 2012 ruch pasażerski na odcinku linii nr 281 Jarocin – Września – Gniezno z powodu złego stanu infrastruktury i oferowania prędkości pociągów w granicach 40-80 km/h. Standardem wskazanym przez Samorząd Województwa dla ruchu pasażerskiego na tego typu liniach jest prędkość dla ruchu pasażerskiego 120 km/h – tłumaczy Kriger.

W październiku sprawdzą, czy prace budowlane postępują zgodnie z harmonogramem

Dyrektor Kriger informuje, że decyzja o przywróceniu ruchu pasażerskiego na tym odcinku została już podjęta, a jako przewoźnika wyznaczono spółkę samorządową Koleje Wielkopolskie. Wskazuje jednak, że procedury wyłonienia wykonawców prac infrastrukturalnych mogą spowodować opóźnienie w zakończeniu prac budowlanych. Dlatego zapowiada komisyjny przegląd stanu rzeczy w październiku. – To pozwoli na potwierdzenie uruchomienia zamówionego rozkładu jazdy bądź przesunięcie jego wdrożenia na czas wynikający bezpośrednio z opóźnień w pracach budowlanych – wyjaśnia Jerzy Kriger.

– Urząd Marszałkowski na podstawie bieżących informacji od zarządcy infrastruktury ma nadzieję na rozpoczęcie wykonywania rozkładu jazdy na tym odcinku bez konieczności wprowadzania przesunięć spowodowanych niedokończeniem robót budowlanych – podsumowuje.

Aktualizacja: Do grudnia 90% trasy na 120 km/h

Zbigniew Wolny z PKP PLK poinformował, że spółka planuje do rozkładu jazdy 2017/2018 wykonać tak prace torowe, aby przywrócić między Jarocinem a Gnieznem w torze nr 1 prędkość 120 km/h na przeszło 90% trasy. W trakcie wykonywania prac w torze nr 1 między Orzechowem a granicą IZ pociągi w obu kierunkach będą poruszały się po drugim torze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5