Trwają analizy możliwości skierowania pociągów IC obsługiwanych przez ezt Flirt3 relacji Warszawa – Kielce przez Radom. Na przeszkodzie stoi wymóg osiągnięcia czasu przejazdu wskazanego we wniosku o dofinansowanie unijne tych pociągów.
W grudniu 2015 PKP Intercity wprowadziły do rozkładu jazdy nowe połączenia obsługiwane pociągami Flirt3 wyprodukowanymi przez Stadlera. Pociągi kategorii Intercity z Warszawy do Kielc jadą obecnie przez Centralną Magistralę Kolejową i Włoszczową, gdzie kierują się na linię nr 61 do stolicy województwa świętokrzyskiego.
Jak informuje „Gazeta Wyborcza” przewoźnik rozważa zmianę trasy tych pociągów tak by kursowały przez Radom. Intercity jechałyby CMK a następnie przez Przysuchę podobnie jak pociąg „Radomiak” Kolei Mazowieckich. Nie wiadomo jednak, czy taka relacja będzie możliwa, PLK planują bowiem remont linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom.
Stacja Radom została wymieniona jako jeden postojów dla pociągów Flirt we wniosku o dofinansowanie zakupu tych składów jaki Polska złożyła do Komisji Europejskiej. Obecnie pociągi te nie mogłyby jechać z Warszawy do Radomia linią nr 8,
która jest remontowa. Z kolei pociągi jadące objazdem linią nr 7 nie osiągnęłyby wymaganego czasu przejazdu, jak wyjaśnił wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma w odpowiedzi na interpelację posła Andrzeja Kosztowniaka.
Pociągi Flirt przez Radom prawdopodobnie będą kursować dopiero od 2018 r. kiedy zakończone będą prace na linii nr 22 Radom – Tomaszów Mazowiecki, która będzie szlakiem objazdowym na czas modernizacji linii nr 8 Czachówek Radom. Prędkość maksymalna na linii przez Tomaszów Mazowiecki ma być podniesiona do 120 km/h i wówczas pociągi Intercity jadące tą trasą osiągną czas przejazdu wskazany we wniosku o dofinansowanie unijne Flirtów.