Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KDP Kuala Lumpur – Singapur powstanie w wersji ekonomicznej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KDP Kuala Lumpur – Singapur powstanie w wersji ekonomicznej
Fot. Khalidshou, CC BY 3.0Chiński pociąg dużych prędkości
Malezja decyduje się jednak na budowę kolei dużych prędkości do Singapuru. W połowie 2018 roku rząd tego kraju chciał zrezygnować z inwestycji.

Premier Malezji Mahatir Mohamad zmienił jednak zdanie w sprawie projektu. Okazało się, że kraj (85 kontraktu realizować ma Malezja, 15% Singapur), który zerwie umowę w sprawie budowy linii, poniesie karę finansową. Pierwotnie mówiło się o kwocie 125,5 mln dolarów, ale później okazało się, ze może chodzić o więcej pieniędzy.

Rząd ugiął się pod presją finansową, rozpoczął jednak negocjacje z Chińczykami dotyczące ograniczenia inwestycji. Trudne negocjacje zakończyły się tym, że koszt budowy zostanie ograniczony z 16 mld dolarów na 10,7 mld. Ustalenia zaakceptowały chińskie banki państwowe. Zdaniem premiera Malezji Mahatira Mohamada, takie rozwiązanie nie spowoduje załamania się budżetu kraju.

Nie bez znaczenia jest też to, do połowy 2018 roku na projektowanie i planowanie wydano już 180 mln dolarów. Zlecono już m.in. opracowanie koncepcji siedmiu stacji na linii. Już wiadomo, że będą o wiele skromniejsze, niż pierwotnie zakładano.

350-kilometrową trasę z Kuala Lumpur do Singapuru szybkie pociągi mają pokonywać w 90 minut. Pociągi mają jechać z prędkością maksymalną 270 km/h. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij