Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Malezja jednak nie zrezygnuje ze spektakularnego projektu KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-07-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/Channel News Asia/The Straits Times

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Malezja jednak nie zrezygnuje ze spektakularnego projektu KDP
Graf. MyHSR
Linia Kuala Lumpur – Singapur miała powstać do 2026 roku. Miesiąc temu nowy premier Malezji zadeklarował rezygnację z tej gigantycznej inwestycji ze względu na ogromne koszty realizacji. Prace przygotowawcze są jednak na takim etapie, że marnotrawstwem byłaby całkowita rezygnacja z budowy KDP, szczególnie, że za zerwanie międzynarodowej umowy w sprawie budowy linii grożą wysokie kary.

Na początku swojej kadencji premier Malezji postanowił stworzyć nową listę priorytetów inwestycyjnych. Mahathirowi Mohamadowi chodziło głównie o zmniejszenie zadłużenia kraju. Jego zdaniem budowa połączenia kolejowego w relacji Kuala Lumpur – Singapur nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Premier Malezji podkreślał, że w zupełności wystarczy korytarz powietrzny, który ma ogromną przepustowość. Jego zdaniem eksploatacja linii nie przyniesie żadnych dochodów. Wręcz przeciwnie – trzeba będzie do niej dopłacać.

Premier zmienił jednak zdanie w sprawie projektu. Okazało się, że kraj, który zerwie umowę w sprawie budowy linii Singapur – Kuala Lumpur, poniesie karę finansową. Pierwotnie mówiło się o kwocie 125,5 mln dolarów. Teraz jednak okazuje się, że wysokość kary może być zdecydowanie większa.

– Gdy przyglądamy się sytuacji finansowej kraju, myślimy, że nie podołamy tak dużemu projektowi, jednak biorąc pod uwagę obecny poziom wdrażania projektu oraz kary za jego zerwanie, zdecydowaliśmy, że będziemy go realizować, ale w przyszłości. Drugim wyjściem jest zredukowanie kosztów inwestycji – wyjaśnił Mahathir Mohamad. – Ograniczenie zakresu projektu może jednak okazać się trudne – dodał.

Trasa o długości 350 km miałaby pozwolić na pokonanie tego dystansu w ok. 90 minut. Pociągi miały rozpędzać się do prędkości co najmniej 270 km/h. Planowana linia w 85 procentach miałaby przebiegać przez terytorium Malezji. Utworzona przez malezyjskie Ministerstwo Finansów spółka MyHSR Corp zdążyła już zlecić projektantom opracowanie koncepcji stacji i dworców linii KDP. Projekty miały być inspirowane bogatym dziedzictwem kraju oraz jego różnorodnością. Projektanci postawili na przestrzeń, innowacyjność oraz na nowoczesność. Koncepcja miała objąć łącznie projekt i budowę siedmiu stacji. Do tej pory przygotowania do budowy linii pochłonęły ponad 180 mln dolarów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5