NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Katastrofa kolejowa w Szkocji. Trzy osoby nie żyją [aktualizacja]

| Michał Szymajda 13.08.2020 97

W północno-wschodniej Szkocji, na południe od Aberdeen, 12 sierpnia rano doszło do bardzo poważnego wypadku kolejowego. Wiemy już więcej o okolicznościach zdarzenia, w którym zginęły trzy osoby.
[aktualizacja: 13 sierpnia 2020]

Znane się już szersze okoliczności zdarzenia. Jak donosi nasz korespondent z Wysp Brytyjskich Wojciech Napruszewski, maszynista miał zauważyć zalany jeden z torów i wówczas poprosił dyspozytora o wycofanie do najbliższego rozjazdu, skąd miał już kontynuować jazdę w kierunku Glasgow po torze niewłaściwym. W trakcie wycofywania pociąg wjechał jednak na drugie osuwisko i się wykoleił. Z torów wypadły wszystkie wagony, które najechały na siebie i spiętrzyły się. Jedynie druga lokomotywa na końcu składu pozostała na torach. Część pociągu zsunęła się z nasypu i zapaliła się. 

Wśród ofiar śmiertelnych jest maszynista, kierownik pociągu, oraz jeden z pasażerów. Pozostali pasażerowie są ranni, niektórzy ciężko. Jak dodaje Napruszewski, w pociągu, szczęśliwie, było bardzo mało pasażerów. To z uwagi na lokalny lock down, który obejmuje obecnie Aberdeen, gdzie dozwolone są obecnie wyjścia i podróże tylko do pracy, lub szkoły. Dodaje, że kolej na Wyspach należy do wyjątkowo bezpiecznych. Od 2007 roku nie było tu wypadku, w którym zginąłby maszynista lub pasażer.

Katastrofa po nawałnicach

Pierwsza minister Szkocji powiedziała, że do wypadku doszło pod miejscowością Stonehaven po ulewnych deszczach, które przechodziły nad regionem. Dodała, że wykolejenie jest bardzo poważne i należy liczyć się z osobami poważnie rannymi. Jednak, szczęśliwie, według niektórych źródeł na pokładzie pociągu miało przybywać jedynie 12 osób. Zestaw serii 43 składał się z czterech wagonów i dwóch lokomotyw na czołach, jechał z Aberdeen (odjazd o godzinie rano 6:38) do Glasgow. Po godzinie 17 poinformowano, że są przynajmniej trzy ofiary śmiertelne.

Pierwsze zdjęcia z miejsca katastrofy wyglądają bardzo źle. Widać na nich spiętrzone, powykręcane konstrukcje wagonów oraz unoszący się nad miejscem wypadku dym. Prawdopodobną przyczyną katastrofy mógł być wjazd pociągu w osuwisko, które pojawiło się na torach po ulewnym deszczu. Taki scenariusz przedstawiają miejscowe media. W tej części Szkocji od kilku dni woda w rzekach przekraczała stany alarmowe.

Do tematu wrócimy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5