Od dziś pociągi PKP Intercity obsługują trzy z czterech czeskich lokomotyw serii 754. Przewoźnik wynajął je, by zapewnić zasilanie klimatyzacji w swoich pociągach na liniach niezelektryfikowanych.
PKP Intercity wydzierżawi w sumie 4 lokomotywy. Ma to pozwolić na rozwiązanie części problemów z brakiem prądu w wagonach na trasach niezelktryfikowanych - do czasu dostawy nowego i zmodernizowanego taboru przez Pesę i Newag. Współpraca będzie opierać się na wymianie lokomotyw.
Pierwsza wydzierżawiona lokomotywa, od 28 czerwca obsługuje EIC Jantar, w którym UTK stwierdził naruszenie praw pasażerów właśnie poprzez brak zasilania wagonów. W weekend nasi Czytelnicy donosili o transporcie dwóch kolejnych lokomotyw do Białegostoku (zobacz zdjęcie). Jak poinformowało nas PKP Intercity, od dziś oba pojazdy trakcyjne obsługują pociągi na odcinkach Ełk – Korsze i Białystok – Suwałki.
W czerwcu zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity. Newag przekaże ją w tym miesiącu do eksploatacji m. in. w relacjach Gdynia – Hel czy Kłodzko - Kudowa Zdrój. Jednak przekazanie do Nowego Sącza lokomotyw do modernizacji oznaczało, że spółka będzie miała mniej taboru trakcyjnego do prowadzenia pociągów i do manewrów. Pierwsze jednoagregatowe lokomotywy SM42-18D wrócą do PKP IC po modernizacji pod koniec lipca. Dwuagregatowe 6Dl zasilą tabor przewoźnika na początku sierpnia.