Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

JR Central testuje Shinkansena z zasilaniem bateryjnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
JR Central testuje Shinkansena z zasilaniem bateryjnym
fot. Hahifuheho
W ostatnią środę Central Japan Railways przeprowadziły testy pierwszego pociągu N700S wyposażonego w dodatkowe zasilanie bateryjne. Ma ono być wykorzystywane w nagłych wypadkach i umożliwiać samodzielny dojazd składu do najbliższej stacji lub samodzielny zjazd z linii głównej.

Głównym zadaniem testowanego systemu ma być zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w sytuacjach awaryjnych wywołanych np. trzęsieniem ziemi, czy też w przypadku awarii zasilania w tunelach i na mostach. Jak podkreślają przedstawiciele JR Central, wprowadzenie nowego systemu było możliwe dzięki zmianom technologicznym z ostatnich lat – zestawy bateryjne stały się bardziej efektywne, a inne podzespoły mniejsze, co umożliwiło wygospodarowanie większej przestrzeni na dodatkowy system zasilania. Zostały one zlokalizowane pod 4 z 16 członów składu.
N700S to nowy typ pociągu, który ma zostać wprowadzony do eksploatacji w lecie 2020 roku i obsługiwać uczestników oraz kibiców letnich Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w Tokio.

Pojazd, który testowano w prefekturze Shizuoka, składał się z 16 członów – w dolnej części czterech z nich zamontowany został dodatkowy system zasilania. Prace nad N700S ogłoszono w czerwcu 2016. Zgodnie z założeniami miał on być rozwojową wersją poprzednich modeli przeznaczonych do obsługi linii Tokaido i Sanyo. Pierwszy skład rozpoczął jazdy testowe w marcu ubiegłego roku. Na ten rok zaplanowane zostały także jazdy testowe z prędkością 360 km/h a więc większą o 28 km/h niż ta, którą osiąga N700A – jeśli pójdą dobrze, JR Central podniesie prędkości na obsługiwanych przez nowe składy liniach.

Składy serii N700 jeżdżą po japońskich torach od roku 2007. Obecnie eksploatowanych jest 189 składów wszystkich typów. Pociągi zostały opracowane na zmówienie JR Central i JR West, ale wykorzystywane są także przez JR Kyushu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Tabor i technika

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2021

Maglev w Japonii: Nowe wnętrza pociągów i stare problemy [wideo]

Innowacje

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Infrastruktura

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2019

Zobacz również:

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Tabor i technika

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2021

Maglev w Japonii: Nowe wnętrza pociągów i stare problemy [wideo]

Innowacje

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Infrastruktura

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5