NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest szansa na kolejny pociąg PKP Intercity do Grodna

| Michał Szymajda 07.01.2018 7k

Jest szansa na kolejny pociąg PKP Intercity do Grodna
Pociąg IC na stacji w GrodnieFot. Martyn Janduła
Poseł Mieczysław Baszko zaapelował do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o uruchomienie kolejnego połączenia międzynarodowego do białoruskiego Grodna. MIB nie mówi „nie”.
Poseł reprezentujący Polskie Stronnictwo Ludowe namawia MIB do dofinansowania połączenia PKP Intercity, które połączyłoby Grodno i Szczecin przez Warszawę i Poznań. Obecnie do Grodna możemy dojechać koleją, korzystając z pociągu TLK Hańcza, który kursuje z Krakowa.

Hańcza do Grodna zostaje, jest szansa na kolejny pociąg

Reprezentujący ministerstwo podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel potwierdza na początku odpowiedzi na interpelację poselską, że MIB zamierza utrzymać połączenie z Grodnem.

– Minister podjął decyzję o dotowaniu pociągu do Grodna ze środków budżetu państwa, mając na uwadze jego istotne znaczenie społeczne między innymi w zakresie zapewnienia Polakom zamieszkującym tereny przygraniczne na Białorusi stałego kontaktu z Polską – napisał Andrzej Bittel. Dodaje jednocześnie, że Intercity myśli o kolejnym pociągu na Białoruś.

– Biorąc pod uwagę wniosek kolei białoruskich i Stowarzyszenia Sympatyków Kolejnictwa „Kolejowe Podlasie”, spółka PKP Intercity SA wystąpiła do organizatora przewozów międzynarodowych z propozycją objęcia dofinansowaniem w ramach umowy rocznej na 2018 r. drugiej pary pociągów do Grodna – czytamy. Chodzi o wydłużenie biegu pociągu TLK „Podlasiak” kursującego w relacji Szczecin – Suwałki – Szczecin przez Poznań i Warszawę, a w sezonie letnim pociągu TLK „Latarnik”, który wyrusza ze Świnoujścia. Grupa wagonów do Grodna byłaby włączana i wyłączana w Białymstoku, czyli na takich samych zasadach jak w przypadku pociągu TLK „Hańcza”.

Potrzebne dodatkowe pieniądze

– Wszelkie działania zmierzające do rozbudowy (oferty międzynarodowej – dop. red) powodują zwiększenie przez przewoźnika zapotrzebowania na rekompensatę z tytułu świadczenia usług przewozowych. Dlatego kwestia ta musi być szczegółowo omówiona z PKP Intercity, między innymi w zakresie szacunkowej wysokości deficytu, który wygeneruje dodatkowa para pociągów do Grodna. W związku z potrzebą przeprowadzenia dodatkowych uzgodnień i analiz, obecnie nie jest możliwe jednoznaczne zadeklarowanie uruchomienia dodatkowego pociągu do Grodna i wskazanie źródła jego finansowania – ocenia Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5