NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest społeczna koncepcja przebudowy mostu w Przemyślu

| Jakub Madrjas 29.08.2016 389

Jest społeczna koncepcja przebudowy mostu w Przemyślu
Wiz. Uratujmy Most w Przemyślu
Jest społeczna koncepcja przebudowy mostu w Przemyślu
Jest społeczna koncepcja przebudowy mostu w Przemyślu
Jest społeczna koncepcja przebudowy mostu w Przemyślu
Jest społeczna koncepcja przebudowy mostu w Przemyślu
Społecznicy z Przemyśla krytycznie oceniają propozycje urzędu miasta i PKP PLK dotyczące przebudowy mostu. Proponują własną, alternatywną koncepcję.
Są dwie koncepcje przebudowy XIX-wiecznego mostu kolejowego w Przemyślu zaprojektowanego w biurze Gustave'a Eiffel'a. Jedna zakłada budowę nowego mostu i pozostawienie istniejącej konstrukcji kratowej do wykorzystana przez miasto np. na ścieżkę pieszo-rowerową. Koncepcja nr 2 zakłada rozbiórkę istniejącej konstrukcji stalowej i budowę nowego mostu, który wyglądem architektonicznym będzie jak najbardziej zbliżony do historycznego wyglądu istniejącego obiektu.

O wyborze jednej z nich zadecydować mają mieszkańcy miasta. Więcej informacji na ten temat oraz wizualizacje można znaleźć tutaj.

Zdaniem społeczników z akcji Uratujmy Most w Przemyślu, pod głosowanie powinna zostać poddana jeszcze jedna koncepcja. – Zaprezentowane przez urzędników dwie koncepcje przywiezione w teczce z Rzeszowa oceniamy bardzo krytycznie – czytamy na stronie. Społecznicy przedstawili własną koncepcję przebudowy mostu kolejowego na Sanie. Jej wizualizacje można zobaczyć powyżej.

Według społecznej koncepcji stary most, składający się w rzeczywistości z dwóch niezależnych nitek, należy rozdzielić wzdłuż. – Nitkę mostu z czasów sowieckich trzeba przenieść w inne miejsce. Z pierwotnej konstrukcji na swoim miejscu zostają najstarsze przęsła z mostu austriackiego. Po poszerzeniu przyczółków i filarów, do części historycznej mostu, dobudowane zostają dwie nowe nitki mostu wiernie odtwarzające oryginalny projekt kratownicy. Ostatecznie po dwóch nowych nitkach odbywałby się ruch pociągów, a zabytkowa trzecia część zostałaby przeznaczona na most pieszo-rowerowy – opisują społecznicy.

Komentują też ostatnie doniesienia Urzędu Miasta i kolejarzy w sprawie mostu. – Niepokojąca w tej sprawie jest żonglerka finansowa prezentowana przez urzędników. Nagle z dnia na dzień pojawiają się coraz wyższe kwoty przy szacowaniu kosztów utworzenia ewentualnej kładki na starym moście. Dwa miesiące temu, w rozmowie z PKP PLK padała suma miliona złotych. Nieco później wiceprezydent Hamryszczak mówił już o 2-3 milionach, teraz urzędnicy twierdzą, że będzie to 10 milionów. Wygląda na to, że przedstawia się wziętą z sufitu sumę, by zniechęcić mieszkańców miasta do idei kładki pieszo-rowerowej – oceniają.

– Apelujemy do prezydenta Roberta Chomy, by obywatelską koncepcję nr 3 poddać pod dyskusję publiczną. Jeśli tak się nie stanie, rozpoczniemy zbiórkę podpisów poparcia pod naszym projektem – ogłosili aktywiści.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Przemyśl (109)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Przemyśl (109)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5