NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jest rozstrzygnięcie przetargu na naprawę 60 najstarszych wagonów dla IC

| Martyn Janduła 22.05.2017 145

Jest rozstrzygnięcie przetargu na naprawę 60 najstarszych wagonów dla IC
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Zakończył się ogłoszony na początku grudnia poprzedniego roku przetarg na modernizację 60 najstarszych wagonów należących do PKP Intercity. Tym razem postępowanie zakończyło się sukcesem i zamawiający wyłonił wykonawcę.
PKP Intercity rozpisało 2 grudnia 2016 roku przetarg na wykonanie naprawy okresowej na czwartym poziomie utrzymania dla swoich 60 wagonów osobowych. Zadanie jest dwuczęściowe i dotyczy 30 wagonów typu 111A oraz 30 wagonów typu 112A – czyli najstarszego typu wagonów klasy pierwszej i drugiej. Kryteria wyboru oferty przez zamawiającego sprowadzały się w 80% do zaproponowanej ceny oraz do okresu gwarancji – 20%. Czas obowiązywania zamówienia to 24 miesiące.

A może i więcej

W obu zadaniach zamawiający zastrzegł sobie prawo opcji polegające na rozszerzeniu stałego zakresu standardowej naprawy WC. W odniesieniu do części 1 przedmiotu zamówienia zwiększony zakres naprawy może dotyczyć 25 kabin WC, z kolei w odniesieniu do części 2 przedmiotu zamówienia – 20 kabin WC. Warto zaznaczyć, że PKP Intercity coraz częściej w ramach napraw i przeglądów wagonów starszych typów decyduje się na zabudowę toalet próżniowych. Ta dość prosta modyfikacja znacznie podnosi warunki podróży i poprawia wizerunek kolei. Pisaliśmy więcej o tym tutaj.

Zamawiający przewiduje również w ramach prawa opcji zwiększenie liczby wagonów objętych naprawą w odniesieniu do części 1 przedmiotu zamówienia o 25 sztuk, a w odniesieniu do części 2 przedmiotu zamówienia – 10 sztuk.

Tylko jeden chętny

Po pół roku PKP Intercity wreszcie rozstrzygnęło przetarg. Listę oferentów poznaliśmy 12 stycznia. O zamówienie w obu częściach ubiegał się tylko jeden wykonawca – Wagon Opole. Dla pierwszego zamówienia firma wyceniła prace na 22,24 mln zł brutto, z kolei na dla drugiego zamówienia – 16,25 mln zł brutto. Zadeklarowany termin gwarancji dla całego wagonu to 31 miesięcy.

Zamawiający przygotował budżet odpowiednio – 20,21 mln zł brutto i 14,78 mln zł brutto. Nie przeszkodziło to jednak w rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający zwiększył kwotę i w konsekwencji firma Wagon Opole uzyskała komplet punktów w przetargu i to ona będzie modernizować 60 wagonów.

Zakres naprawy

PKP Intercity wymaga doprowadzenia wagonu do pełnej sprawności technicznej. Naprawa okresowa wagonu osobowego obejmuje demontaż maszyn, urządzeń, podzespołów, zespołów i elementów, oczyszczenie z brudu, smaru i korozji, weryfikację elementów, podzespołów i zespołów oraz naprawę, a także względnie wymianę elementów, podzespołów i zespołów nie spełniających kryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru.

Zamawiający przewiduje wykonanie prac wykraczających także poza stały zakres naprawy P4. Jak zaznacza PKP Intercity, prace te jednak nie wystąpią przy naprawie każdego wagonu i będą wykonywane jedynie w razie konieczności, za zgodą zamawiającego. Mowa tutaj o takim zakresie prac jak wymiana obręczy, osi, łożyska maźniczego, malowanie renowacyjne pudła przy zastosowaniu farby chemoutwardzalnej, wymiana koła bosego, wymiana wykładziny oraz tapicerek na siedzeniach, wymiana wszelkich szyb w wagonie, jak również wymiana drzwi wejściowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5