PKP PLK rozpisały przetarg na zaprojektowanie i budowę urządzeń DSAT na linii E65 Warszawa – Gdynia.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, zabudowa i uruchomienie urządzeń systemu detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT) na zmodernizowanym odcinku linii E65 oraz liniach dojazdowych wraz z włączeniem ich do centralnego Systemu Infromatycznego DSAT (SID), eksploatowanego na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP PLK.
Inwestycja obejmuje wykonanie robót w branżach automatyki (m.in. zabudowa zespołów torowo-bazowych i terminalowych urządzeń DSAT), ogólnobudowlanej, energetycznej, teletechnicznej i informatycznej. Stanowiska terminalowe urządzeń DSAT mają zostać uruchomione w budynkach Lokalnych Centrów Sterowania w Nasielsku, Ciechanowie, Działdowie, Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku i Gdyni.
Według planu, w 2011 r. ma nastąpić zabudowa urządzeń warstwy nadrzędnej wraz z kablem protekcyjnym w LCS Nasielsk i LCS Tczew, zabudowa urządzeń DSAT na terenie wspomnianych LCS-ów oraz modernizacja urządzeń zasilania trakcji. W 2012 r. te same działania mają objąć LCS Ciechanów, LCS Działdowo, LCS Gdańsk oraz LCS Gdynia. Lata 2013-2015 to roboty na LCS Iława i LCS Malbork oraz zabudowa urządzeń ERTMS poziomu 2 na całym odcinku Warszawa – Gdynia.
Zrealizowanie projektu ma według PKP PLK pozwolić na wykrywanie w taborze deformacji powierzchni tocznej kół powodującej pęknięcia szyn i rozjazdów, wykrywanie taboru z uszkodzonymi hamulcami powodującego przyspieszone zużycie drogi kolejowej oraz możliwość poluzowania obręczy o wykolejenia pojazdu kolejowego oraz wykrywanie taboru z zagrzanymi łożyskami osiowymi, mogącymi stać się przyczyną wypadków kolejowych i zniszczeń infrastruktury technicznej.
Otwarcie ofert nastąpi 26 października. Zostaną one ocenione na podstawie kryterium najniższej ceny.