Warszawskie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK rozpisało przetarg "zaprojektuj i buduj" na pierwszy etap budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Chodzi o przebudowę przystanków i przejazdów kolejowych dla poprawy dostępności komunikacyjnej. Na wykonanie zadania zarządca infrastruktury przeznaczył 20 mln euro. 
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi, oprócz wykonania projektu i uzyskania niezbędnych pozwoleń, budowa ośmiu przystanków osobowych i przebudowa kolejnych dziewięciu, a także przebudowa dziewięciu przejazdów kolejowych. Przystanki mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie dojścia na peron, posiadać wiaty peronowe o wymiarach 2x12 lub 2x6 metrów i oświetlenie. Zakres prac jest różny, np  w Glinnikach zlikwidowany ma zostać peron wyspowy, a w zamian wybudowany zostanie nowy peron jednokrawędziowy.
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym.  
Przebudowane zostaną przystanki: 
Na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska:
    - Smardzew,
 
    - Glinnik,
 
    - Swędów,
 
    - Stryków
 
    - Głowno
 
Na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno:
    - Zgierz Północ,
 
    - Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie)
 
    - Grotniki
 
    - Chociszew
 
Wybudowane zostaną przystanki:
Na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska:
    - Radogoszcz Zachód,
 
    - Glinnik Wieś,
 
    - Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku),
 
    - Domaniewice Centrum,
 
Na linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno:
    - Zgierz Jaracza,
 
    - Ozorków Nowe Miasto na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny:
 
    - Pabianicka,na linii nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew
 
    - Dąbrowa
      
Za prace zapłaci aż sześć podmiotów. Oprócz środków własnych PKP PLK i PKP SA inwestycję współfinansują gminy Zgierz i Łódź. Dodatkowe finansowanie pochodzi z Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych (koszty netto). Koszt projektu wynosi 58,2 mln PLN.
Oferty w przetargu można składać do 21 lipca. Wykonawce na wszystkie prace będzie miał 20 miesięcy.