Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego jako organizator publicznego transportu zbiorowego na terenie Mazowsza przedstawił projekt rozkładu jazdy pociągów edycji 2012/2013 spółki Koleje Mazowieckie, w celu zapoznania się przez obecnych jak i przyszłych pasażerów z ofertą handlową, planowaną do wdrożenia od 9 grudnia tego roku.
Rozkład jazdy został opracowany przez Koleje Mazowieckie na podstawie wytycznych organizatora przewozów oraz w porozumieniu z innymi przewoźnikami pasażerskimi tj. PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Szybka Kolej Miejska w Warszawie. Jak zapewnia mazowiecki samorząd, przy konstrukcji rozkładu zostały także ujęte, w miarę możliwości technicznych i organizacyjnych, preferencje podróżnych pozyskane z przeprowadzonych badań ankietowych oraz napływających do spółki i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie wniosków.
Ponadto, w rozkładzie jazdy edycji 2012/2013 będzie kontynuowana komunikacja autobusowa na odcinku stacja kolejowa Modlin – Międzynarodowy Port Lotniczy Warszawa/Modlin. Rozkład jazdy autobusów zostanie dopasowany do rozkładu jazdy pociągów na linii kolejowej nr 9 (Warszawa – Działdowo), a także będzie uwzględniał rozkład lotów.
„Intencją samorządu województwa mazowieckiego oraz przewoźnika jest uruchamianie takiej ilości połączeń kolejowych (przy uwzględnieniu przepustowości infrastruktury, ilości taboru posiadanego przez Koleje Mazowieckie oraz możliwości dofinansowania przewozów z budżetu województwa mazowieckiego), która będzie odpowiedzią na rosnące potrzeby migracyjne klientów oraz wzrastający popyt na regionalne przewozy kolejowe” – czytamy w komunikacie urzędu marszałkowskiego.
Przedstawiciele samorządu zachęcają do wyrażania swoich opinii, sugestii, a także kierowania uwag dotyczących kursowania poszczególnych pociągów za pośrednictwem aktywnej ankiety lub przesłania wiadomości elektronicznej na adres kolej@mazovia.pl.
Zastrzegają jednocześnie, że kształt prezentowanego projektu rozkładu jazdy pociągów edycji 2012/2013 spółki Koleje Mazowieckie nie jest ostateczny i może podlegać modyfikacjom w związku z trwającymi pracami nad jego konstrukcją u zarządcy infrastruktury kolejowej.
Pliki do pobrania: