NUMER 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Budowlanka na krawędzi?
szukaj
Śledź nas:

Jest nowy przetarg lubuskiego na pociągi. Tym razem będą oferty?

| Jakub Madrjas 27.06.2018 47

Jest nowy przetarg lubuskiego na pociągi. Tym razem będą oferty?
Fot. Mariusz Hassa
Województwo lubuskie ogłosiło kolejny przetarg na dostawę dwóch nowych, trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Poprzednio żaden producent nie złożył oferty.
Przed miesiącem Województwo Lubuskie musiało unieważnić przetarg na dostawę nowych pociągów spalinowych z zaskakującej przyczyny: nie wpłynęła żadna oferta. Budżet zamawiającego na zakup wynosił 35 mln zł netto, a na dostawy przewidziano 18 miesięcy. 

Teraz urząd marszałkowski ogłasza nowe postępowanie – stosowny dokument został już wysłany do instytucji unijnych. Przedmiotem zamówienia ponownie jest dostawa dwóch nowych, trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Urząd żąda co najmniej 24-miesięcznej gwarancji na bezawaryjną pracę dostarczonego pojazdu. Kryteria dostawy to cena (60 proc.), termin wykonania (30 proc.) oraz gwarancja (10 proc.). Budżet jest taki sam jak wcześniej – 35 mln złotych netto.

Nie znamy jeszcze wymaganego terminu dostawy, choć są podstawy przypuszczać, że zostanie znacznie wydłużony; to kluczowy parametr, przez który producenci taboru nie chcieli składać ofert. Na polskim rynku nie ma trójczłonowego pojazdu spalinowego zgodnego z najnowszymi normami i posiadającego system ERTMS – musiałby dopiero zostać zaprojektowany. To może potrwać – jeden z producentów nieoficjalnie stwierdził, że termin dostawy powinien zostać wyznaczony na koniec 2021 roku, by odpowiednio przygotować i przetestować pojazd. Do tego cena na pewno będzie wysoka – zapotrzebowanie rynku na takie pojazdy jest małe, co podnosi koszty prototypu.

Jak czytamy w ogłoszeniu, pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o wysokości peronów 300-760 mm. Dostarczone pojazdy stanowić będą własność zamawiającego – organizatora przewozów użyteczności publicznej, a ich użytkownikiem będzie licencjonowany przewoźnik – Przewozy Regionalne. "Pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego przy spełnieniu warunku znacznych oszczędności w kosztach uruchamianych pociągów z uwagi na wykorzystanie lekkiego taboru" – czytamy w ogłoszeniu.

Przypomnijmy, że Województwo Lubuskie ma obecnie duże problemy taborowe – wyłączona z eksploatacji jest połowa składów, które posiada samorząd.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (351)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (351)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
Wakacyjny numer naszego miesięcznika poświęcamy przede wszystkim problemom na rynku budowlanym - zarówno pod kątem wykonawców inwestycji kolejowych, jak i w szerszym kontekście. Warto przeczytać również obszerną prezentację modelu holdingowego w PKP SA autorstwa członka zarządu spółki, Mirosława Antonowicza. Oprócz tego polecamy rozmowy z prezesami Pesy i polskiego Siemensa. Piszemy również m. in. o rewolucji tramwajowej we Francji. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS