Partnerzy serwisu:
Biznes

Jest nowy przetarg lubuskiego na pociągi. Tym razem będą oferty?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
27-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jest nowy przetarg lubuskiego na pociągi. Tym razem będą oferty?
Fot. Mariusz Hassa
Województwo lubuskie ogłosiło kolejny przetarg na dostawę dwóch nowych, trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Poprzednio żaden producent nie złożył oferty.

Przed miesiącem Województwo Lubuskie musiało unieważnić przetarg na dostawę nowych pociągów spalinowych z zaskakującej przyczyny: nie wpłynęła żadna oferta. Budżet zamawiającego na zakup wynosił 35 mln zł netto, a na dostawy przewidziano 18 miesięcy. 

Teraz urząd marszałkowski ogłasza nowe postępowanie – stosowny dokument został już wysłany do instytucji unijnych. Przedmiotem zamówienia ponownie jest dostawa dwóch nowych, trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Urząd żąda co najmniej 24-miesięcznej gwarancji na bezawaryjną pracę dostarczonego pojazdu. Kryteria dostawy to cena (60 proc.), termin wykonania (30 proc.) oraz gwarancja (10 proc.). Budżet jest taki sam jak wcześniej – 35 mln złotych netto.

Nie znamy jeszcze wymaganego terminu dostawy, choć są podstawy przypuszczać, że zostanie znacznie wydłużony; to kluczowy parametr, przez który producenci taboru nie chcieli składać ofert. Na polskim rynku nie ma trójczłonowego pojazdu spalinowego zgodnego z najnowszymi normami i posiadającego system ERTMS – musiałby dopiero zostać zaprojektowany. To może potrwać – jeden z producentów nieoficjalnie stwierdził, że termin dostawy powinien zostać wyznaczony na koniec 2021 roku, by odpowiednio przygotować i przetestować pojazd. Do tego cena na pewno będzie wysoka – zapotrzebowanie rynku na takie pojazdy jest małe, co podnosi koszty prototypu.

Jak czytamy w ogłoszeniu, pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o wysokości peronów 300-760 mm. Dostarczone pojazdy stanowić będą własność zamawiającego – organizatora przewozów użyteczności publicznej, a ich użytkownikiem będzie licencjonowany przewoźnik – Przewozy Regionalne. "Pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego przy spełnieniu warunku znacznych oszczędności w kosztach uruchamianych pociągów z uwagi na wykorzystanie lekkiego taboru" – czytamy w ogłoszeniu.

Przypomnijmy, że Województwo Lubuskie ma obecnie duże problemy taborowe – wyłączona z eksploatacji jest połowa składów, które posiada samorząd.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij