Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jerzy Kwieciński: Przebudowa linii średnicowej będzie szczególnie monitorowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jerzy Kwieciński: Przebudowa linii średnicowej będzie szczególnie monitorowana
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Podczas podpisania umowy na projekt i nadzór nad modernizacją linii średnicowej w Warszawie obecny był nowy minister inwestycji i rozwoju. Resort pod nową nazwą zajmie się konsumpcją unijnych środków na przebudowę linii. Jerzy Kwieciński nie ukrywał, że dotrzymanie terminu realizacji inwestycji będzie trudne.

Na wstępie swojego pierwszego publicznego wystąpienia jako szef Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Jerzy Kwieciński podkreślił doniosłość projektu dla całej Unii Europejskiej, co jest podejściem nowym, zważywszy na stosowaną dotąd retorykę rządu PiS.

– To bardzo ważny projekt dla Unii Europejskiej – i z tej perspektywy chciałbym zacząć. W Warszawie łączą się szlaki transportowe, Warszawa jest bardzo ważnym węzłem w europejskiej sieci TEN-T, więc dzisiaj podpisywana umowa wpisuje się w modernizację całej sieci bazowej TEN-T, nie tylko w Polsce, ale w Europie – powiedział Kwieciński i przypomniał, że zaledwie kilkanaście dni temu z ministrem Andrzejem Adamczykiem miał okazję uczestniczyć w otwarciu innej bardzo ważnej inwestycji w Łodzi – także linii średnicowej – która stanowić będzie część systemu tamtejszej komunikacji miejskiej.

Dobry projekt nie mniej ważny od prac budowlanych

Kwieciński zwrócił uwagę, jak ważny jest etap projektowy unijnych inwestycji. – Często w Polsce nie doceniamy jeszcze etapu wstępnego – etapu związanego z projektowaniem. Nie doceniamy go z punktu widzenia jakości, nie doceniamy z punktu widzenia finansowego. To nie dotyczy PKP PLK, ale generalnie dotyczy podejścia, które jeszcze pokutuje w naszym kraju. Cieszę się, że ta część prac na linii średnicowej będzie przygotowywana przez polskie firmy (TorProjekt i Kyryłowicz & Associate – dop. red), co pokazuje, że mamy w Polsce potencjał do przygotowania i nadzór nad projektami tej rangi. Liczę, że modernizacja średnicy będzie przykładem inwestycji wzorcowej i powodem do dumy PKP PLK i wykonawców – dodał Kwieciński i zaznaczył, że od tego, jak zrealizujemy ten projekt zależy także systemu komunikacyjny stolicy, nazywając średnicę „aortą stolicy”.

Czasu na prace budowlane będzie bardzo mało. I minister o tym wie

Szef nowego resortu podkreślał, że przedsięwzięcie jest jednym z najważniejszych i najtrudniejszych w tej perspektywie finansowej. Cała przebudowa linii średnicowej będzie kosztować około miliarda złotych, z czego około 75% będzie stanowiło wsparcie z Unii Europejskiej.

– Musimy bardzo dobrze tego projektu pilnować, ponieważ obecny harmonogram wskazuje na to, że będzie on realizowany do końca 2023 (czyli do ostatnich dni, kiedy realizacja inwestycji z funduszy UE będzie możliwa – dop. red.). Więc to jeden z tych projektów, dla którego będziemy bardzo silnie budowali dobry system monitoringu, po to, żeby zdążyć z jego realizacją w tej perspektywie finansowej – powiedział na koniec.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5