NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jednowagonowy pociąg z Chełma do Lublina. Pasażerowie wchodzili przez okna [zdjęcia]

| Michał Szymajda 14.11.2018 25,1k

Jednowagonowy pociąg z Chełma do Lublina. Pasażerowie wchodzili przez okna [zdjęcia]
TLK Ogiński w dniu 12 listopada Fot. wirtualnychelm.pl
Jednowagonowy pociąg z Chełma do Lublina. Pasażerowie wchodzili przez okna [zdjęcia]
Jednowagonowy pociąg z Chełma do Lublina. Pasażerowie wchodzili przez okna [zdjęcia]
Jednowagonowy pociąg z Chełma do Lublina. Pasażerowie wchodzili przez okna [zdjęcia]
PKP Intercity niemiło zaskoczyło pasażerów chcących podróżować 12 listopada z Chełma do Lublina i dalej do Warszawy. Przyjechał po nich chyba najkrótszy skład w historii spółki i w efekcie tego nie wszyscy zmieścili się w środku.
Gdy po oczekujących na peronie w Chełmie podjechał pociąg, ci byli bardzo zdziwieni jego długością. Za lokomotywą elektryczną znajdował się jeden wagon 1. klasy, który stanowił cały skład TLK Ogiński. Szybko okazało się, że to zdecydowanie za mało, aby zabrać na pokład wszystkich chętnych. Część pasażerów zdecydowała się na próbę wejścia do przedziałów przez okna, ponieważ od strony korytarza nie dało się już tego zrobić.

Okazuje się, że z przyczyn technicznych PKP Intercity musiało skrócić normalnie kursujący skład TLK Ogiński z dwóch do jednego wagonu. Na czas długiego weekendu nie przewidziano wzmocnienia na odcinku do Lublina.

– Jeden z dwóch wagonów prowadzonych w zestawieniu pociągu TLK Ogiński na odcinku Chełm – Lublin został wyłączony z powodów technicznych. Ze względu na obowiązujące zasady bezpieczeństwa zredukowany skład nie mógł zabrać na swój pokład części pasażerów posiadających bilety bez gwarancji miejsca do siedzenia – napisała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Załadowany „po sufit” pociąg odjechał z Chełma do Lublina z 25-minutowym opóźnieniem. Część pasażerów została na peronie, ale na szczęście PKP Intercity udało się zorganizować dla nich dojazd do Lublina.

– W tej sytuacji przewoźnik, na podstawie uzgodnionego honorowania biletów, zapewnił pasażerom transport do stacji Lublin Północny pociągiem regio 22344, skąd mogli oni kontynuować dalszą podróż składem wagonowym TLK Ogiński w rozkładowym zestawieniu. Bardzo przepraszamy pasażerów za wszelkie niedogodności – napisała rzecznik PKP Intercity.

Zdjęcia do tekstu otrzymaliśmy dzięki uprzejmości portalu wirtualnychelm.pl
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5