Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jedenaście nowych peronów we Wrocławiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
15-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Jedenaście nowych peronów, kilkadziesiąt lamp, podjazdy, platformy i podnośniki dla osób niepełnosprawnych poprawiają obsługę podróżnych we Wrocławiu. To jeden z efektów prowadzonej modernizacji dolnośląskiego odcinka linii Wrocław – Poznań za ponad 1,3 mld zł. Projekt współfinansowany jest ze środków UE.

Podróżni już korzystają ze zmodernizowanych peronów na dolnośląskim odcinku linii Wrocław – Poznań oraz na stacji Wrocław Osobowice, przystankach Wrocław Świniary i Wrocław Mikołajów. Za kilka miesięcy dostępne będą kolejne obiekty na stacji Wrocław Popowice i nowym przystanku Wrocław Różanka.

Wrocław Mikołajów na linii poznańskiej jest najbardziej wykorzystywanym przez pasażerów obiektem poza stacją Wrocław Główny. Efektem modernizacji są tu już dostępne dwa funkcjonalne perony z nową nawierzchnią i wyraźnym, wypukłym pasem bezpieczeństwa. Perony wyposażono w wiaty z siedzeniami, jasne oświetlenie, czytelne oznakowanie i zegary. Podróżni mają do dyspozycji gabloty z rozkładem jazdy. Na przystanku dostępne jest podziemne przejście na perony. Trwają w nim jeszcze prace wykończeniowe, które zakończą się montażem platform przyporęczowych dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Z peronami sąsiaduje odnowiony przez PKP SA budynek dworca z kasą i poczekalnią.

Na przystanku Wrocław Popowice kończą się prace, które całkowicie zmieniają obiekt. Peron będzie dłuższy z wejściem spod przebudowanego i trzykrotnie poszerzonego wiaduktu na przyległej ul. Starogroblowej. W miejsce starych płyt jest już równa nawierzchnia. Dawne lampy zastąpiły nowe, energooszczędne. Pasażerom służyć będą jasne wiaty oraz tablice informacyjne i gabloty z rozkładami jazdy. Nagłośnienie zapewni aktualną informację o pociągach. Do dyspozycji niepełnosprawnych będzie podnośnik hydrauliczny ułatwiający dostanie się z ulicy na peron.

Wrocław Różanka to całkowicie nowy przystanek tuż przy nadodrzańskim nabrzeżu i największej wrocławskiej nekropolii – za kilka miesięcy uzupełni możliwości komunikacji kolejowej w mieście i regionie. Zagwarantuje nie tylko wygodne, w pełni wyposażone perony, ale również bezpieczne przejście pod torami i pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności.

W podobnym standardzie już działają perony na stacji Wrocław Osobowice i przystanku Wrocław Świniary. Taki komfort obsługi mają podróżni w miejscowościach na dolnośląskim odcinku trasy E59 do Poznania. Największe zmiany przeszły stacje Żmigród, Oborniki Śląskie i Skokowa.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

Infrastruktura

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26 października 2015

Nowe perony na trasie Siedlce – Terespol

Infrastruktura

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

Infrastruktura

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26 października 2015

Nowe perony na trasie Siedlce – Terespol

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij