16 lipca na bocznicy SMKJ od godzin porannych trwały prace przy uruchomieniu zabytkowej lokomotywy spalinowej serii Ls40-4063 rok budowy 1954. Po skomplikowanych próbach, lokomotywę udało się uruchomić.
Lokomotywa do Jaworzyny Śląskiej została przetransportowana na specjalnej niskopodwoziowej lawecie samochodowej 26 kwietnia tego roku. Zabytek został podarowany stowarzyszeniu przez firmę PRPH „Ziębice”. Było sporo braków głównie w układzie napędowym, tj. brak zębatki osiowej oraz dolnych elementów skrzyni biegów, a także bocznych klap zakrywających silnik. Części te zostały wymontowane kilka lat temu i założone do lokomotywy serii Ls60 pracującej na terenie Elewatora Zbożowego w Ząbkowicach Śląskich.
Na szczęście stowarzyszeniu udało się pozyskać wszystkie brakujące elementy, z lokomotywy Ls40, którą pocięto na początku czerwca tego roku. Wracając do Ls40-4063 lokomotywa ta, jak wynika z relacji pracowników byłej Cukrowni Ziębice, została odstawiona prawdopodobnie 22 lata temu. Najpewniejszą przyczyną była usterka silnika spalinowego.
Sobotnie prace skupiły się głównie na dokończeniu montażu zębatki osiowej, oraz na przeglądzie układu chłodzenia silnika i układu paliwowego. Układ chłodzenia przy próbie napełnienia go wodą okazał się całkowicie nieszczelny. Podobnie było z układem paliwowym. Na szczęście te usterki nie wpłynęły na efekt końcowy. Lokomotywa po usunięciu wszystkich usterek umożliwiających podjęcie próby odpalenia została podpięta pod lokomotywę serii Ls60-01 i odpalona na tzw. pych. Po kilku próbach silnik odpalił. Było to pierwsze odpalenie po 22latach przerwy. W związku z tym lokomotywa Ls40-4063 będąca własnością Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej jest najstarszą czynnym lokomotywą tej serii w Polsce zachowaną do celów muzealnych.
W najbliższym czasie po usunięciu wszelkich usterek (układu paliwowego, chłodzenia), lokomotywa poddana będzie szlifowaniu, a następnie malowaniu.