Partnerzy serwisu:
Biznes

Jarosław Pawluk: Stabilność i przewidywalność rynku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jarosław Pawluk: Stabilność i przewidywalność rynku
Z punktu widzenia wielu przedsiębiorstw ogromne znaczenie ma nie tylko skala wydawanych środków, ale też sam proces realizacji inwestycji. O tym, dlaczego Track Tec chciałby mieć większy wpływ na to, co dzieje się z jego produktami oraz o zagrożeniu, jakim może być luka i górka inwestycyjna, rozmawiamy z Jarosławem Pawlukiem, prezesem zarządu Grupy Track Tec SA.

Łukasz Malinowski, „Rynek Kolejowy”: Jak obecnie wygląda struktura organizacyjna Track Tec?

Jarosław Pawluk, prezes zarządu Grupy Track Tec: Upraszczając, w strukturze organizacyjnej Grupy możemy wyróżnić trzy segmenty działalności. Pierwszy – produkcja elementów infrastruktury kolejowej, w ramach której funkcjonuje pięć zakładów w Polsce i dwa w Niemczech. Drugi – logistyka, czyli to, co robimy w ramach Track Tec Logistics oraz trzeci – serwisowo-wykonawczy, prowadzony przez Track Tec Construction.

Celem takiej struktury jest zatem kompleksowa kontrola nad procesem produkcji, dostawy i serwisowania?

Dokładnie tak, tylko wówczas możemy w odpowiedni sposób zadbać o nasze wyroby i ponosić pełną odpowiedzialność za produkt na każdym etapie. W przypadku produkcji rozjazdów dla PKP PLK, odbiór następuje w naszym zakładzie, po ówczesnym sprawdzeniu produktu, a następnie inna firma, niekoniecznie wybrana przez nas, transportuje towar według swoich standardów. Następnie jest on składowany na budowie, a my jako producent ponosimy za niego odpowiedzialność w fazie utrzymania. Nie mamy zatem kontroli nad potencjalnymi czynnikami zewnętrznymi, mogącymi mieć wpływ na strukturę i jakość produktu podczas prac prowadzonych przez inne firmy w trakcie montażu czy dostawy. Takie rozwiązanie jest nielogiczne i ten problem trzeba rozwiązać.

PKP PLK patrzą na tę kwestię podobnie jak my, czego efektem jest stopniowe wprowadzanie obowiązku transportu rozjazdu w blokach. My, jako producent, wychodzimy temu naprzeciw. Proponujemy łańcuch uwzględniający produkcję, logistykę wewnętrzną i zewnętrzną, część wykonawczą, która odpowiada za zabudowę na miejscu docelowym i serwis. Wiemy, w jaki sposób w Europie realizuje się inwestycje kolejowe w szczególności w przypadku zabudowy rozjazdów, praktyka jest powszechna.

Track Tec współpracuje głównie z liderami konsorcjów, które wygrały przetargi organizowane przez PKP PLK. Czy możemy się tutaj spodziewać zmian?

Nie patrzymy na to w ten sposób. Dla nas najbardziej istotnym warunkiem jest możliwość sprawnego i logicznego zrealizowania powierzonego nam zadania. Chcemy produkować, dostarczać oraz utrzymywać podkłady i rozjazdy. Forma kontraktu jest tutaj drugorzędna. Dostosujemy się do sytuacji na rynku i nie będziemy się zamykać na żadne formy współpracy.

Sam rynek wydaje się niezwykle atrakcyjny. PKP PLK zapowiadają ofensywę inwestycyjną i dziesiątki miliardów do wydania na infrastrukturę kolejową. Szykuje się dobry okres dla Track Tec?

Odpowiedź na to pytanie nie jest tak łatwa, jakby się to mogło wydawać. Wiemy, jakie pieniądze zostaną przeznaczone na kolej w ramach perspektywy 2014-2020 i do kiedy trzeba będzie je wykorzystać. Firmy takie jak Track Tec, który jest największym dostawcą materiałów dla kolei, w celu optymalizacji kosztów i zapewnienia dobrej jakości usług, muszą pracować w sposób planowy. Oczekujemy dużej przewidywalności i liniowości zleceń, a ta wcale nie jest pewna.

Produkcja materiałów na potrzeby kolei musi być, w duże mierze, przewidywalna. Mamy programy infrastrukturalne, które charakteryzuje ciągłość, a co za tym idzie, powinny pojawiać się sukcesywnie projekty i przetargi, a ich nie ma i powstaje luka. To jest dla nas niezrozumiałe.

Najpierw powstają luki, a potem trzeba się zmagać z kumulacją zamówień i gonieniem terminów. Jesteście na to przygotowani?

Od dawna. Obecnie taki problem na rynku zamówień publicznych jeszcze nie występuje, ale widzimy poważne zagrożenie. Z punktu widzenia rynku – nie tylko naszej firmy – ciągłość i pewność procesów inwestycyjnych jest kluczowa. My sobie z kumulacją projektów poradzimy, w ten sposób jednak nie tworzy się podstaw dla zdrowo działającego rynku.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Track Tec: Dziewięć rozjazdów w jednym pociągu

Innowacje

Track Tec: Dziewięć rozjazdów w jednym pociągu

inf. pras. Track Tec 07 sierpnia 2018

Jarosław Pawluk „Wybitną osobowością biznesu kolejowego”

Biznes

Grupa Track Tec wzmacnia relacje na rynku azjatyckim

Biznes

Track Tec i Pesa wspólnie na rzecz innowacji

Biznes

Track Tec i PKP PLK przetestują prototypowe rozjazdy

Infrastruktura

Zobacz również:

Track Tec: Dziewięć rozjazdów w jednym pociągu

Innowacje

Track Tec: Dziewięć rozjazdów w jednym pociągu

inf. pras. Track Tec 07 sierpnia 2018

Jarosław Pawluk „Wybitną osobowością biznesu kolejowego”

Biznes

Grupa Track Tec wzmacnia relacje na rynku azjatyckim

Biznes

Track Tec i Pesa wspólnie na rzecz innowacji

Biznes

Track Tec i PKP PLK przetestują prototypowe rozjazdy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5