Do 2023 r. spółka przeznaczy na zakup i modernizację ponad 7 mld zł. Zmodernizowane zostaną setki wagonów i zakupiony nowy tabor. − To największy program inwestycyjny w historii PKP Intercity – podkreślał podczas II edycji Kongresu Rozwoju Kolei Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Plany PKP Intercity zakładają, że do końca 2023 r. tabor będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany. Oznacza to, że największy polski kolejowy przewoźnik kupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizuje blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. PKP Intercity zmodernizuje około 700 oraz kupi 185 nowych wagonów.
− Na chwilę obecną wszystkie kontrakty, które do tej pory planowaliśmy są już zawarte. Podpisaliśmy kontrakty na modernizację 400 wagonów. Ponad 200 nowoczesnych, zmodernizowanych wagonów już do nas trafiło – mówił Jarosław Oniszczuk.
Do końca roku 2023 PKP Intercity będzie dysponowało flotą złożoną z 86 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wśród nich znajdzie się 12 nowych pojazdów produkowanych już przez Stadler Polska oraz 14 zmodernizowanych ED74, nad którymi pracuje bydgoska Pesa.
Szerzej o inwestycjach prowadzonych przez przewoźnika
pisaliśmy tutaj.