Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jarosław Oniszczuk o strategii taborowej PKP Intercity [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

RK

Data publikacji:
07-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Do 2023 r. spółka przeznaczy na zakup i modernizację ponad 7 mld zł. Zmodernizowane zostaną setki wagonów i zakupiony nowy tabor. − To największy program inwestycyjny w historii PKP Intercity – podkreślał podczas II edycji Kongresu Rozwoju Kolei Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Plany PKP Intercity zakładają, że do końca 2023 r. tabor będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany. Oznacza to, że największy polski kolejowy przewoźnik kupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizuje blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. PKP Intercity zmodernizuje około 700 oraz kupi 185 nowych wagonów.

− Na chwilę obecną wszystkie kontrakty, które do tej pory planowaliśmy są już zawarte. Podpisaliśmy kontrakty na modernizację 400 wagonów. Ponad 200 nowoczesnych, zmodernizowanych wagonów już do nas trafiło – mówił Jarosław Oniszczuk.

Do końca roku 2023 PKP Intercity będzie dysponowało flotą złożoną z 86 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wśród nich znajdzie się 12 nowych pojazdów produkowanych już przez Stadler Polska oraz 14 zmodernizowanych ED74, nad którymi pracuje bydgoska Pesa.

Szerzej o inwestycjach prowadzonych przez przewoźnika pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5