NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jakub Karnowski: Za 2-3 lata PKP Intercity powinno trafić na giełdę

| gazeta.pl 04.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-05-04 13:05:00 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Za 2-3 lata z taką polityką przewozową i taborową to IC upadnie i nie będzie co kupować.
2015-05-04 13:44:56 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Za 2-3 lata to was nie będzie !
2015-05-04 13:44:56 Autor: Kflik
---.60.129.178
Obecny "dynamiczny wzrost" to odzyskiwanie strat wynikłych w latach poprzednich z powodu problemów z infrastrukturą i mo(r)dernizacjami (co wiązało się także z likwidacją wielu połączeń).

Natomiast o prywatyzacji mawiano już wiele razy ..i nic.
Dawno, dawno temu to sądziłem, że PKP IC opuści grupę PKP a PRy zostaną..a tu kuku.

2009:
http://wyborcza.pl/1,75248,7151175,Najpierw_szybkie_pociagi__pozniej_prywatyzacja_Intercity.html
PKP Intercity, spółka kolejowa wożąca pasażerów na długich dystansach, w przyszłym roku planuje debiut giełdowy.(...)
Oczkiem w głowie prezesa PKP Intercity Krzysztofa Celińskiego jest teraz zakup 20 tzw. składów zespolonych, czyli szybkich pociągów mających mknąć po polskich torach od 2013 r. z prędkością 230 km/godz. To byłby skok jakościowy na polskich torach. - Takie pociągi pozwoliłyby obniżyć koszty biletów o blisko 20 proc
(...)
W Polsce rocznie przeznacza się około 240 mln zł na dofinansowanie tych międzywojewódzkich i międzynarodowych połączeń kolejowych, które są nierentowne, a które rząd uważa za istotne i chce, by nadal funkcjonowały.


2003:
http://www.parkiet.com/artykul/320499.html
"Rząd chce także sprywatyzować PKP Intercity"

o czym będziemy czytać w 2022?
Że niedługo prywatyzacja PKP IC?
Tylko dotacja urośnie nie jak teraz z 240mln do ponad 500mln a może do 1mld.
...?
przy mniejszej siatce połączeń.

W 2009 była jeszcze szansa na kupienie wspólnego biletu na różnych przewoźników, teraz nawet wspólnych okresowych (miesięcznych) nie ma.
2015-05-04 13:46:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
BTW
Główny problem kolei w Polsce:

Oddzielne traktowanie połączeń regionalnych i dalekobieżnych.
To bzdura.

Podział powinien być najwyżej taki:
SKM/KDP/cała reszta
2015-05-04 14:03:13 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-04 14:03:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Jakub Karnowski
Ma Pan u mnie:
+ plus za "Państwo nie powinno dotować kolei. Czy powinniśmy finansować połączenia kolejowe tam, gdzie to nie jest racjonalne, gdzie pociągi jeżdżą puste i wożą powietrze?"
- minus za " jest jeszcze infrastruktura, której część musi być utrzymywana przez państwo".
Państwo jest tworem diabła Lewiatana i nie powinno posiadać żadnej infrastruktury, a nawet pieniędzy!
2015-05-04 14:06:15 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
A może by tak przekazać zarządzanie czapą, tj. PKP S.A. podmiotowi prywatnemu w drodze przetargu?
2015-05-04 14:14:57 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A kiedy w końcu USTRONIE trafi na CMK, gdzie już od dawna powinien cieszyć się popularnością tak jak swego czasu POBRZEŻE, MAZURY a nie pełzać po zdezelowanej 8 tracąc pasażerów i 2h czasu podróży....
2015-05-04 14:25:06 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
@Kflik, no właśnie miałem to samo napisać, że to jakieś deja vu z tą prywatyzacją NNP PKP IC. W 2009 zlikwidowano w ramach "wrześniowej korekty rozkładu jazdy" sporo TLK by poprawić wynik wynik finansowy spółki by wejść na giełdę. Aż się prosi poszperać w archiwum kroniki Beskidzkiej teraz.
2015-05-04 14:26:13 Autor: Driver
---.centertel.pl
Za 2-3 lata, IC powinno działac na marginesie rynku przewozów w Polsce. Powinna być normalna konkurencja jak w krajach zachodniej Europy, do której tak ciągle próbujemy dołączyć, prawda panie Karnowski?
2015-05-04 14:26:59 Autor: Kflik
---.60.129.178
"– Państwo nie powinno dotować kolei. Czy powinniśmy finansować połączenia kolejowe tam, gdzie to nie jest racjonalne, gdzie pociągi jeżdżą puste i wożą powietrze?"

czy powinniśmy dotować pociągi tam gdzie są pełne?
czy powinniśmy dotować pociągi tam gdzie są puste bo _bilety_są_zbyt_drogie?
czy powinniśmy dotować pociągi tam gdzie są tylko dwa, trzy kursy na dzień i z tego powodu ludzie już o kolei zapomnieli?

i najważniejsze:
czy powinniśmy dotować PKP IC?
Które nie współpracuje z przewoźnikami regionalnymi.
2015-05-04 14:28:32 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Nie chcę krakać, ale tak wychodzi. Za dwa trzy lata, wartość spółki osiągnie może kilka milionów i zostanie sprzedana, bo inwestor nie może stracić. Pierdzielino dostanie za pól ceny i przypuszczam, że zarząd PKP już ma kogoś na "oku".
2015-05-04 14:28:36 Autor: Realistka
---.dynamic.gprs.plus.pl
Niech sobie naczelny dyrektor włoży w bajki ze IC pójdzie na giełdę... Szybciej naczelny i zaprzyjaźniona masa bieda urzędników na kontraktach trafi na sale kolumnowa
2015-05-04 14:33:15 Autor: MK_Wro
---.228.216.128
Czyli plan jest taki: doprowadzic PKP IC do rentownosci, i jak tylko zacznie przynosic dochod, opchnac w prywatne rece, zeby przypadkiem zyski nie poszly do wspolnej kasy (czytaj: do naszych kieszeni).

Nowy wlasciciel (byc moze zagraniczny) NATYCHMIAST zacznie polityke maksymalizacji zysku, na czym ucierpia pasazerowie i pracownicy.

Klasyczny neoliberalna papka pod tytulem "wszystko co panstwowe to zle, prywatyzowac natychmiast!" - efekty mozemy podziwiac np. w UK, gdzie polaczenia miedzy duzymi miastami sa najdrozsze w EU, a standard duzo nizszy niz w krajach gdzie sa narodowi przewoznicy (np. Fr czy DE) - wiem, bo mieszkalem tam 8 lat i dojezdzalem prawie codziennie.
2015-05-04 14:35:17 Autor: Głos z USA w Krakowie.
---.56.13.81
Wczoraj Krakow-Gdynia miał 57 pasażerów. Czyli 8,14 głowy na wagon.
2015-05-04 14:51:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
@MK_Wro

Zgadzam się.
Bzdurą jest twierdzenie, że państwo nie może mieć żadnej własności i nie może na tym _zarabiać_.
a kapitał prywatny na 100% zrobi to dobrze.
Nie zrobi tego lepiej jeśli będzie miał np. monopol na dotację - co teraz ma PKP IC.

Oczywiście warunek jest taki, że do zarządzania nie będą się mieszać politycy i wpychać swoich znajomych.
No chyba, że właśnie w Poslce się tak nie da.
2015-05-04 14:52:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Głos z USA
a między którymi stacjami.
Szkoda, że się przestraszyłeś mojej oferty Okęcie-Kr komfortowym pojazdem podobnym do tych, które widzisz na highway'u w Illinois. Ja szanuję klienta i mu dogadzam nawet jak jest antyklerykałem i fanem PKP PRL.
2015-05-04 14:57:43 Autor: BankOmat
---.dynamic.chello.pl
Dotacja ratuje wyniki finansowe PKP IC, a ten ma czelność mówić, że państwo nie powinno dotować kolei. Więc zwróćcie to, co państwo wam wpłaciło i będzie zgodnie z doktryną.

Tylko Karnowski może zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko. Hipokryta.
2015-05-04 14:58:05 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Klfik
"warunek jest taki, że do zarządzania [państwową koleją] nie będą się mieszać politycy i wpychać swoich znajomych"
Spełnienie tego warunku w panstwie postSowieckim i większości państw świata jest niemożliwe. To się może udać tylko w kilku krajach germańskich (Islandia, Szwajacaria, Norwegia, Prusy) i ew.azjatyckich (Singapur, Japonia, Korea Płd). MiKole i kolejarze muszą zacząć krzyczeć "Precz z komuną PKP!", jeśli nie chcą za 3 lata się obudzić z ręką w nocniku na autostradzie
2015-05-04 14:58:18 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post MK_Wro:
"Czyli plan jest taki: doprowadzic PKP IC do rentownosci, i jak tylko zacznie przynosic dochod, opchnac w prywatne rece, zeby przypadkiem zyski nie poszly do wspolnej kasy (czytaj: do naszych kieszeni).

Nowy wlasciciel (byc moze zagraniczny) NATYCHMIAST zacznie polityke maksymalizacji zysku, na czym ucierpia pasazerowie i pracownicy.

Klasyczny neoliberalna papka pod tytulem "wszystko co panstwowe to zle, prywatyzowac natychmiast!" - efekty mozemy podziwiac np. w UK, gdzie polaczenia miedzy duzymi miastami sa najdrozsze w EU, a standard duzo nizszy niz w krajach gdzie sa narodowi przewoznicy (np. Fr czy DE) - wiem, bo mieszkalem tam 8 lat i dojezdzalem prawie codziennie."
Przez 2 lata mieszkałem w Swindon 100km od Londynu i też ma negatywne zdanie na temat drogich, przepełnionych, rozdrobnionych na wielu operatorów kolei brytyjskich
2015-05-04 14:58:45 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Głos z USA w Krakowie.:
"Wczoraj Krakow-Gdynia miał 57 pasażerów. Czyli 8,14 głowy na wagon. "
No i dlaczego kłamiesz? Wczoraj wszystkie pociągi z Krakowa w kierunku Warszawy były wyprzedane w 100%.
2015-05-04 15:02:58 Autor: XXXX
---.icpnet.pl
Koleś jesienią dostanie odprawę, bo po wyborach przewidywany przeciąg i po wymiata tych nieudaczników. Po cichu liczę na mądrość społeczeństwa.
2015-05-04 15:05:32 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Dokładnie, wczoraj (końcówka długiego weekendu), większość pociągów dalekobieżnych miała bardzo dobre napełnienia.
2015-05-04 15:14:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
Może kiedyś kolej w Polsce będzie uruchamiana tylko na długie weekendy i święta :/
2015-05-04 15:16:23 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post huciński PL:
"Dokładnie, wczoraj (końcówka długiego weekendu), większość pociągów dalekobieżnych miała bardzo dobre napełnienia."
Zna ktoś szczegóły , bo moim zdaniem na oko Jantar z Gdyni wczoraj z 20 pudeł miał........????
2015-05-04 15:24:57 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Coraz bardziej jestem przekonany że ten nasz system gospodarczy i społeczny nie sprawdza się, jest po prostu zły. Nawet prof. Balcerowicz stwierdził że "Polska to wciąż jest biedny kraj". Czyli daje to dużo do myślenia obywatelowi RP. Nasuwa się wobec tego takie pytanie, to na co były te bolesne reformy początku lat 90' ub. wieku ?

I kolei to też dotyczy, jak najbardziej. No bo mamy w spółkach kolejowych karuzelę stanowisk i karierowiczów, którzy chyba najbardziej są zainteresowani wysokimi odprawami finansowymi na koniec,a efekty pracy mizerne, w stosunku do pobieranych wypłat i premii. No i ten cały skomplikowany dla zwykłego pasażera, system dotacyjny ze wspólnego budżetu.

I tu trochę pochwały dla UE, która czasami pogrozi palcem, daje dofinansowania do rozmaitych projektów, ale zaczyna też sprawdzać i ewentualnie odbierać. Dowód z ostatnich dni, - groźba utraty kolejnych dotacji na remont linii kolejowej Rzeszów - Kraków, Kraków - Katowice. Kolejny raz. A większość ludzi zapycha na umowach śmieciowych, a bankomaty, lichwiarze, współczesna klasa próżniacza jedzie na wysokich premiach i odprawach, co też wytyka nam UE i chwała jej za to.
2015-05-04 15:35:19 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Biegnę ustawić się w koleje po akcje...
2015-05-04 15:41:47 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
"Jakub Karnowski: Za 2-3 lata PKP Intercity powinno trafić na giełdę "

I dotacje unijne na pendo, darty i flirty zwracamy?
2015-05-04 16:12:07 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Co tam jeszcze niepotrzebnego po PRL zostało do sprzedania ?
Niema końca utopii interesu pkp bo monopol i to państwowy więc nad czym tu dyskutować ?

Czemu szwedzi dopuścili na tory swoje przewoźnika MTR i nie tylko ?
Bo nikt głupi nie rządzi się tak jak w Polsce.

W Polsce rozwiązania są takie że trzeba obciążać obywatela.
Jak mi wiadomo to już się montuje kamery dla kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle. Sekundniki a poco ?
Są dla głupich.
Z drogowego pcha się pieniądze na kolej a poziom życia polaka zameldowanego się nie zmieni.
2015-05-04 16:28:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Hucinski
Chwała dla UE, że pogrozi nam palcem?!
UE nic nam nie daje. Dostosowanie Polszy do Anschluß u i następstwa wdrażania dyrektyw UE, np. w kwestii energetyki, kosztowało znacznie więcej niż te miliardy, o które żebrze PO i PIS.
W kwestii zaś przewozów koleją towarów i ludzi z każdym rokiem jest gorzej, bo UE wymyśliła patologiczny system państwowej infrastruktury kolejowej
2015-05-04 17:07:18 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

Gdybyśmy nie weszli do UE, to EURO nie kosztowałoby 4 złote, a dolar 3,6 jak obecnie, tylko prawdopodobnie cena byłaby mocno dwucyfrowa, jak w krajach WNP, na wschód od nas, bezrobocie podobnie, mocno dwucyfrowe. Transport szynowy w Polsce skurczyłby się mocno, z 19 000 linii kolejowych zostałaby może 1/3, kible EN57 robiły by "za pendolino", a blachosmrody z PRL i lat 90' miałyby "czwarte życie" po dwudziestu wyklepaniach, domową robotą, na dwu pasmowych drogach. Nie byłoby nawet "PB". A premierem może byłby niejaki Zdzisiek z Wołomina.
2015-05-04 17:32:14 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Za 2-3 lata to cały tabor będzie albo w krzakach, albo w ZNTK Ibramowice...
2015-05-04 17:37:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Karnowski się nic nie nauczył przez te 3 lata. Gdyby cały zarząd musiał obowiązkowo jeździć we wszelkie delegacje pociągami to by w końcu zaczeli rozróżniać H0 od kolei 1:1.
2015-05-04 17:49:32 Autor: sanders
---.33.92.135
Za 2-3 lata to na giełdach będzie powtórka z 2008 roku. A właściwie to będzie dużo bardziej poważnie niż wtedy. Także nawet na wprowadzeniu spółki na giełdę mogą wtopić i to nie mało
A może o to chodzi?
2015-05-04 18:27:54 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Hucinski
A gdybyśmy weszli tylko do Schengen, ale pozostali poza UE?
Islandia ostatecznie olała UE, a przecie to biedny mały kraik, który niedawno ratowaliśmy pieniędzmi(kryzys), niebawem przejmiemy (największy odsetek Polaków na świecie poza III RP) i na dodatek bez 1 m szyny..
Norwegia, Szwajcaria i Liechtenstein też się śmieją z UE, a czerpią korzyści z Schengen.
UE to dno i żałuję, że ogłupiony państwową edukacją głosowałem za Anschluß em.
Jakie korzyści przyniosło UE dla kolei w Polsce?
Proszę podać statystyki, a nie slogany im mld €
2015-05-04 18:29:53 Autor: ET41-101
---.222.26.211
Może już wiedzą, że za rok dotacji dla jednego słusznego przewoźnika nie będzie, a jak będą uczciwe przetargi to nie koniecznie muszą wygrać i trzeba robić dobrą minę, a przy okazji wyciąć co się da. Wszak nawet swojej skromnej już floty nie są w stanie utrzymać w sprawności, więc zapowiadają się cięcia, cięcia i cięcia, aż zostanie garstka najbardziej rentownych połączeń i wtedy giełda.

PKP CARGO też wyzbyło się ładunków w pojedynczych grupach wagonowych, polikwidowali stacje manewrowe, złomowali nawet sprawne maszyny, likwidowali magazyny z częściami, pozwalniali ludzi i przeszli prywatyzacje przez giełdę. Niestety wraz z nastaniem ery "bankowców" zarządzanie spółką po prywatyzacji wcale się nie poprawiło, wręcz przeciwnie. Ci ludzie nie mają pojęcia o rynku kolejowym, potrzebach klientów, a aspekty techniczne to już "czarna magia".
Mam niestety wrażenie, że ten sam scenariusz czeka PKP IC.
2015-05-04 19:58:14 Autor: michałł
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post #:
"A może by tak przekazać zarządzanie czapą, tj. PKP S.A. podmiotowi prywatnemu w drodze przetargu?"
Tak, np firmie McKinsey co to juz doradzała żeby oszczedzać poprzez zamykanie....
2015-05-04 20:58:29 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
PKP S.A. to już po prostu powinno nie być. Po co to jest????
2015-05-04 21:15:51 Autor: lolo
---.jsn.osi.pl
Albo mało inteligentny albo mija sie z prawdą to tak elegancko się wyrażając..
Pozdro
2015-05-04 21:39:15 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

Ale u nas jest inna mentalność, my sobie dobrze radzimy, staramy się, ale niestety nie u nas, popatrz na zarobki u nas i w krajach które wymieniłeś. To jest taki "wykładnik" tego stanu rzeczy. Szwajcaria, Norwegia, Lichtenstein, mogą się śmiać z UE, bo widać wiedzą na czym stoją, mogą sobie na to pozwolić i korzystać w tej sytuacji dla siebie. O Islandii się nie wypowiadam. Polacy sobie świetnie dają radę na zachodzie, ten przysłowiowy "Polak pracujący na zmywaku" w barze w Londynie, to już nie jest powszechność. Polacy robią kariery, znają języki obce, są lepiej wykształceni niż nie jeden Anglik czy Norweg. Polacy znają ich języki a oni naszego nie. Polski kierowca nawet przestrzega przepisy drogowe na zachodzie a u nas na ogół nie,itd,itd. A korzyść z UE dla naszej kolei jest oczywista i zasadnicza - gdyby nie UE, i to że bogatsze społeczeństwa zechciały się podzielić z nami, swoim kapitałem, by wyrównać przepaść cywilizacyjną, infrastrukturalną między nami a nimi, to byłoby już po naszej kolei totalnie. I aż strach pomyśleć co będzie u nas po 2023 roku, kiedy wygasną dotacje z programów pomocowych. Oczywiście jest tęż ta druga "ciemna strona księżyca" z tym związana, lepiej nie mówić.
2015-05-04 22:27:11 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Kflik a poco jest fundacja pkp ?
2015-05-04 23:00:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdzie rozdają takie doktoraty?
2015-05-04 23:39:26 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Ciekawe kiedy ten bankomat [Admin: zmoderowano] zostanie premierem?
2015-05-05 02:00:34 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post krzysztof rytel:
""Jakub Karnowski: Za 2-3 lata PKP Intercity powinno trafić na giełdę "

I dotacje unijne na pendo, darty i flirty zwracamy?"
Wcześniej, niż w 2020 na giełdę nie wejdą, a do tego czasu umowa o dofinansowanie Flirtów i Dartów wygaśnie.
2015-05-05 08:48:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Hucinski
Bogatsze społeczeństwa podzieliły się swoim kapitałem z Polszą? Tak samo jak Związek Sowieckich Republik się dzielił przez 45 lat? Tzn.że Niemcy, Belgowie i Duńczycy stracili pieniądze na Anschluß ie Polszy i reszty postSowiecji?
Proszę mi podać konkretny przykład jak Anschluß przyczynił się do wzrostu przewiezionych towarów lub ludzi koleją, a nie slogany o przepaści infrastrukturalnej (istnieje cały czas) i cywilizacyjnej (tu akurat my jesteśmy lepsi bez multi-kulti i postępu zlewaczenia)
2015-05-05 09:37:24 Autor: unapologetic bitch d.IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Ten tekst powinien miec raczej tytul "w oparach absurdu"....facet ktory nigdy nie mial do czynienia z twardym biznesem (podobnie jak jego guru, teoretyk Balcerowicz nie sprzedal nigdy nawet przyslowiowego kilograma pietruszki), wyposazony w budzet 40milionow na kampanie medialna,ktora miala za zadanie wylacznie pomoc w uzyskaniu absolutrium i cieplej posady dla grupy interesu na kolejne 3 lata...wyskakuje z neoliberalnym pogladem " kolej nie potrzebuje wsparcia z budzetu".

Mega sprosna teza w ustach kolesia,przyjmujacego kazdego roku z budzetu panstwa ciepla raczka ponad miliard zlotych...samo intercity zgarnia w formie dotacji blisko 580 milionow zlotych,o kasie dla PLK nie wspominajac.Panie Karnowski,skoro PKP SA i spolki zalezne to taki wybitny samograj biznesowy prosze sie po primo pochwalic wynikiem biznesowym Pendolino...secundo,poinformowac ministra finansow,ze od 2016 roku w budzecie panstwa nie nalezy umieszczac srodkow dla PLK i IC....wtedy za rok, po funkcjonowaniu spolek bez wsparcia z budzetu powiemy SPRAWDZAM!

RK niestety nie cytuje za GW,kolejnej genialnej tezy prezesa prezesow odnosnie " transparentnej i wykluczajacej dublowanie kompetencji" struktury PKP IC. Szkoda.W firmie ktora w ciagu 2 lat panowania Celejewskiego stracila blisko 10 milionow pasazerow....utworzono mur miedzy zarzadem,a szefami biur w postaci 7 dyrektorow zarzadzajacych (kazdy godny wynagrodzenia od 20 tysiecy w zwyz) . Po wyrzuceniu wszystkich dyrektorow biur,kadra menadzerska IC skompletowana przez Celejewskiego to typowy korpo wytwor,ktorego kompetencje sa nikomu blizej nie znane...np za strategie,polityke taryfowa, rozklad jazdy,czyli kluczowe filary oferty firmy odpowiada...25letni nazelowany na glowie i w rowie, przywleczony do IC przez Celejewskiego " asystent dudala" od poprzedniego pracodawcy obu jegomosci...Nad caloscia procesu czuwa dyrektor zarzadzajacy, lat 24...po etnografii...pierwsza powazna robote dostal w IC...tak sie dzieje w grupie PKP.Pajdokracja i oderwane od rzeczywistosci tezy Karnowskiego....wiosna wasza,poki co!
2015-05-05 10:45:02 Autor: .
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
W sumie to NIK i Prokuratura powinna się przyjżeć, bo pachnie to wszystko działalnością na szkodę firmy i wyprowadzeniem majątku z firmy...
2015-05-05 13:16:58 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Nakupują nowych pociągów, wyremontują stare po czym oddadzą firmę i jej zyski (jeśli transformacja się uda) w obce ręce. Trochę to śmierdzi.
2015-05-05 13:20:22 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
A Karnowskiemu proponuję, żeby PKP IC przestało od 2016 pobierać dotacje z Państwa i chociażby utrzymało obecną siatkę połączeń, a ewentualne straty Karnowski niech pokryje z własnej kieszeni.
2015-05-05 13:47:29 Autor: Kryniczanin
---.182.149.233.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Panie Karnowski na początek proszę już dziś - oddać dotację przeżeraną na dzikich polach CMK na linie nr 1 i 8.
2015-05-05 15:18:18 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ Kryniczanin

Dotacja na linie 1 i 8 w formie dotacji do infry.
Niech przejazd 1 i 8 bedzie nawet bezplatny (wymaga zmiany prawa co nalezy najpierw zrobic...)

a na razie dac dotacje na linie 1 i 8 ale do pociagow przyspieszonych uruchamianych wspolnie przez PR i KM.

Tabor moze PKP IC oddac:P

Alternatywnie niech sie dogadaja co do honorowania w TLK ofert przewoznikow regionalnych na trasach do ilus tam km.
2015-05-05 16:16:14 Autor: AntyKoleś
---.dynamic.chello.pl
Towarzyszu Karnowski,
za 2-3 lata to na 99,9% Wy nie będziecie zarządzali tym nikiem, [Admin: zmoderowano]
A jeżeli nawet towarzyszu Kranowski, przepraszam Karnowski wprowadzicie tego śmierdzącego trupa na giełdę to nikt o zdrowych zmysłach nie kupi tego [Admin: zmoderowano] IC to nic innego jak JSW w wersji 2.0. Wy towarzyszu Karnowski jesteście tym samym sortem namaszczonym przez obecną władzą - wy jesteście BMW a jeżeli nie wiecie o czym mówię to sobie towarzyszu sprawdźcie co mam na myśli. [Admin: zmoderowano]
2015-05-06 09:25:37 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ AntyKoleś.
Jak to ładnie brzmi : towarzysz Karnowski towarzyszem, towarzysza Balcerowicza.
2015-05-06 15:23:02 Autor: sldowiecc
---.centertel.pl
Nie glosujcie na PO. Te szczuty oddadza wszystko.
2015-05-19 07:16:08 Autor: Skipper
---
Panie Karnowski od opowiadania kawałów to jest Malicki i Laskowik
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS