Partnerzy serwisu:
Tabor

Jakimi pociągami będą jeździć krakowianie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
23-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Jakimi pociągami będą jeździć krakowianie?
Województwo małopolskie rozpisało przetarg na dostawę aż dziesięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą utrzymaniową.Zostaną przekazane do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przyjrzeliśmy się wymaganiom, jakie stawia producentom taboru województwo w tym przetargu.

 Województwo zamawia sześć trzyczłonowych i cztery dwuczłonowe pociągi. Świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej EZT ma przebiegać od momentu dostawy do końca 2020 roku. W tym czasie pojazdy przejadą w sumie ok. 10,5 mln kilometrów. Zamówienie nie jest podzielone na części.

W ramach zamówienia, dostawca udzieli też województwu licencji na oprogramowanie pociągu i dokumentację, przeszkoli jego pracowników, oraz udzieli gwarancji na pojazd. Województwo małopolskie szacuje, że całość będzie kosztować 158 715 634,15 zł netto. Pierwsze trzy pociągi trzyczłonowe mają dotrzeć do województwa z końcem sierpnia przyszłego roku, a kolejne trzy – miesiąc później. Pojazdy dwuczłonowe należy dostarczyć do połowy października 2014 roku i do końca stycznia 2015 roku (po dwa).

Konkretne relacje dla nowych składów nie zostały jeszcze wskazane.  Pojazdy zostaną wydzierżawione przewoźnikowi w drodze przetargu. Nie wiadomo, czy będą to Przewozy Regionalne czy Koleje Małopolskie, jako nowy przewoźnik powołany przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Na te pytania odpowie studium wykonalności, które określi zasadność ewentualnego utworzenia Kolei Małopolskich. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Szybkie i niskopodłogowe

Nowe pociągi mają rozpędzać się do 160 km/h. Liczba miejsc ma wynosić 290 (w tym 138 siedzących) w trzyczłonowych pojazdach i 190 (w tym 92 siedzące) w dwuczłonowych ezt. Wysokość podłogi w strefie wejścia dla pasażerów ma wynosić 760 ± 50 mm nad poziomem główki szyny. Niska podłoga ma stanowić min. 75% przedziału pasażerskiego. Każdy EZT wyposażyć w stopnie ruchome umożliwiające  wejście bądź wyjście z peronów o niższej wysokości np. 300 mm. W członach skrajnych pociągów przewidziano jedne drzwi na stronę. Człon środkowy trzyczłonowych pojazdów będzie miał dodatkowo dwoje drzwi na stronę. Drzwi pociągu będą mieć szerokość 1300 mm w prześwicie.

Wnętrza będą monitorowane, klimatyzowane i wyposażone w 19–calowe  monitory LCD, głośniki i wyświetlacze LED informacji pasażerskiej. Sam system będzie korzystał z pokładowych anten GPS i GPRS. W pociągach będzie też system zliczania pasażerów. Nie zabraknie też biletomatów, kasowników, oraz sieci wi–fi dla pasażerów.

Wygodne fotele i LEDy

Wszystkie stopnie w pojeździe mają być podświetlone diodami LED. W tej samej technologii ma zostać wykonane cale oświetlenie wewnątrz pociągu. W pojazdach mają mieć możliwość przejazdu 2 osoby na wózkach inwalidzkich. Miejsca dla wózków będą jednak wspólne z tymi dla rowerów (czterech). Fotele pasażerów mają być ergonomiczne, z profilowanym zagłówkiem i podłokietnikami.. Każda para foteli musi być wyposażona w  gniazdo230V. Przy fotelach będą wieszaki oraz śmietniczki. Rozstaw foteli w układzie rzędowym to min 830 mm, a w układzie vis a vis min. 1900 mm. W każdym pociągu ma być jedna toaleta.

W razie niewykonania lub nienależytego wykonania mowy, wykonawca zapłaci zamawiającemu następujące kary umowne, np. 0,1 % ceny brutto danego EZT za każdy dzień opóźnienia w dostarczeniu, czy 0,04 % ceny brutto pociągu za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu naprawy gwarancyjnej. W zakresie utrzymania obu wersji EZT,  wykonawca przeszkoli dziesięciu pracowników inżynieryjno – technicznych wskazanych przez Operatora w tematyce związanej z praktycznym wykorzystaniem pojazdu, obsługą techniczną, postępowaniem w przypadku awarii itd., oraz dwudziestu maszynistów.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]

Tabor i technika

Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]

Michał Szymajda 10 grudnia 2021

PKP PLK poprawia przepustowość trasy z Miechowa do Krakowa

Infrastruktura

Krakowska Szybka Kolej Aglomeracyjna za dwa lata?

Pasażer

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Biznes

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Dziennik Polski 13 sierpnia 2012

Zobacz również:

Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]

Tabor i technika

Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]

Michał Szymajda 10 grudnia 2021

PKP PLK poprawia przepustowość trasy z Miechowa do Krakowa

Infrastruktura

Krakowska Szybka Kolej Aglomeracyjna za dwa lata?

Pasażer

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Biznes

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Dziennik Polski 13 sierpnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5