Szybka Kolej Aglomeracyjna ma wystartować za dwa lata. Przewidziano trzy trasy: Wieliczka - Balice, Trzebinia - Bochnia oraz Miechów - Skawina - informuje "Dziennik Polski".
- Założenia są takie, aby pierwszą linię SKA uruchomić do końca 2013 roku. Z końcem tego roku ma się zacząć budowa dodatkowego toru do Balic. Pozwolenie na budowę powinno być uzyskane do jesieni. Inwestycja będzie trwała przez cały rok. Wykonanie projektu wraz z jego rozliczeniem może jednak także zahaczyć o 2014 rok - powiedział "Dziennikowi Polskiemu" Włodzimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Krakowie.
Nowe przystanki, jakie mają docelowo funkcjonować na remontowanym odcinku z Bieżanowa do Wieliczki to: Bieżanów, ul. Drożdżowa, Bogucice, Wieliczka, Wieliczka Kopalnia. Nowe przystanki mają też powstać na odcinku w kierunku Balic przy ul. Balickiej, Zakliki z Mydlnik i Powstania Styczniowego. Ma powstać również nowy przystanek Kraków- Łobzów.
Pierwsza linia SKA to połączenie do lotniska w Balicach. Dobudowany zostanie drugi tor, a geometria łuków ma zostac złagodzona - Obecnie inwestycja jest na etapie opracowywania projektów budowlanych i pozyskiwania decyzji potrzebnych do rozpoczęcia prac - mówi Żmuda "Dziennikowi Polskiemu".
Druga planowana linia SKA ma przebiegać z Trzebini przez Kraków, Bochnię w kierunku Tarnowa. Żmuda ocenia, że mogłaby ona zacząć funkcjonować od 2015 roku. Mógłby tam zostać wybudowany jeszcze jeden - w Bronowicach, w rejonie wiaduktu nad ul. Armii Krajowej. Umożliwiałby przesiadkę pomiędzy pociągami do Trzebini a tymi kursującymi pomiędzy Wieliczką a Balicami w obrębie jednego peronu.
Trzecią linię wytyczono z Sędziszowa przez Miechów, Kraków do Skawiny. Mogłaby zostać uruchomiona już teraz, jednak ustalono, że jest najmniej potrzebna.
Więcej