Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK poprawia przepustowość trasy z Miechowa do Krakowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
27-11-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK poprawia przepustowość trasy z Miechowa do Krakowa
Dzięki inwestycji PKP PLK w Słomnikach i Miechowie trasa Warszawa – Kraków zyskuje lepszą przepustowość – pozwala na uruchomienie większej liczby pociągów dalekobieżnych oraz nowych połączeń w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Od nowego rozkładu jazdy 2015/2016 na odcinku Kraków – Miechów podróżni skorzystają z nowej oferty – 7 par pociągów Kolei Małopolskich. Przejazd zajmie ok. 40 min i jest konkurencją dla innych środków transportu. Nowe perony zapewnią postój pociągom regionalnym bez zajmowania toru dla ruchu dalekobieżnego. Podniesie się poziom bezpieczeństwa i efektywność wykorzystania trasy kolejowej.

200-metrowe perony w Słomnikach i Miechowie wyposażone są w wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Obiekty i dojścia spełniają również wymagania w zakresie obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace przy peronach w Słomnikach i Miechowie kosztowały ok 3,4 mln zł.

Sprawniej dla dalekobieżnych połączeń

– Dzięki możliwości zatrzymywania się pociągów regionalnych przy dodatkowych peronach bocznych, nastąpi poprawa przepustowości linii kolejowej i usprawnienie ruchu dalekobieżnego. W efekcie szybkie pociągi będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, wyprzedzając pociągi regionalne. Dzięki inwestycjom PLK na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków, przewoźnik Intercity przedstawia nową, powiększoną ofertę dla podróżnych. W grudniowym rozkładzie jazdy pojawi się o 13 par więcej pociągów między Kozłowem a Krakowem – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Nowoczesne urządzenia

Lepszą przepustowość (większą liczbę pociągów) i szybsze oraz wygodniejsze podróżowanie na trasie Warszawa – Kraków, umożliwia system samoczynnej blokady liniowej, zamontowany przez PLK na odcinkach Miechów – Słomniki i Niedźwiedź – Zastów. Zarządca infrastruktury kontynuuje rozbudowę systemu między Kozłowem a Miechowem. W ostatnich latach PLK przeznaczyły 140 mln zł na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK.

W 2014 r. na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków (między Kozłowem a Krakowem), PLK podniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł. Rok wcześniej za 70 mln zł poprawiono standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliły na koniec 2014 r. uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Krakowska Szybka Kolej Aglomeracyjna za dwa lata?

Pasażer

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Biznes

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Dziennik Polski 13 sierpnia 2012

Jakimi pociągami będą jeździć krakowianie?

Tabor i technika

Jakimi pociągami będą jeździć krakowianie?

jm, Rynek Kolejowy 23 czerwca 2013

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Krakowska Szybka Kolej Aglomeracyjna za dwa lata?

Pasażer

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Biznes

Kraków: Kolej Aglomeracyjna później

Dziennik Polski 13 sierpnia 2012

Jakimi pociągami będą jeździć krakowianie?

Tabor i technika

Jakimi pociągami będą jeździć krakowianie?

jm, Rynek Kolejowy 23 czerwca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5