Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Jakie tramwaje dla polskich miast? Nowa perspektywa ostatnią szansą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Jakie tramwaje dla polskich miast? Nowa perspektywa ostatnią szansą
Pesa z powodzeniem zdobywa kolejne polskie miasta. Firma podpisała kontrakty z Krakowem i Bydgoszczą, w trakcie rozstrzygania są postępowania we Wrocławiu i Łodzi. Producent liczy na wysyp dalszych kontraktów tramwajowych. – Nowa perspektywa unijna to ostatnia szansa na to, żeby polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne wykorzystały tak duże środki na transport publiczny – mówi Robert Szot, dyrektor rynku tramwajowego w Pesie.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Pesa podpisała umowę ze spółką Tramwaj Fordon na dostawę 12 pojazdów. Jaki dokładnie tramwaj dostanie Bydgoszcz?

Robert Szot, dyrektor rynku tramwajowego w Pesie: To będzie nowy typ Swinga. Oczywiście całkowicie niskopodłogowy, z pięcioma członami, trzema wózkami, nowym czołem, które będzie rzecz jasna podcięte z uwagi na skrajnię bydgoską. Miasto nie podjęło decyzji, żeby zmienić obowiązująca skrajnię, dostosujemy się do stawianych w tym względzie wymagań. Pojazd będzie bardzo bogaty w rozwiązania informatyczne – będzie miał diagnostykę on-line, wi-fi dla pasażerów, monitoring, system informacji pasażerskiej, system emisji reklam, dodatkowe czujniki w kabinie, czujnik dymu, kamerę śledzącą zachowanie motorniczego, kamerę toru jazdy, kamerę obserwując pantograf. Będzie to w tej chwili najbardziej wyposażony pojazd tramwajowy w Polsce, jaki do tej pory komukolwiek zaoferowaliśmy.

Czy trzyletni okres, jaki minął od przetargu do podpisania umowy, był utrudnieniem?

Jeżeli chodzi o zapisy umowne był problem, ponieważ wymagania co do terminu pierwszego pojazdu były bardzo krótkie. Zapisy umowy zobowiązywały nas do dostarczenia pierwszych dwóch pojazdów w ciągu kilku miesięcy od złożenia zamówienia. Teraz, zgodnie z umową, termin dostawy pierwszych sześciu pojazdów wypada w październiku 2015 r., a kolejnych sześć – w listopadzie 2015 r.

Na jakim etapie jest realizacja tramwajów dla Krakowa?

Trwa projektowanie tego tramwaju. To pojazd inny niż pozostałe i te prace muszą być wytężone, żeby zmieścić się w terminie. Produkcja zaczyna się zazwyczaj ok. 6 miesięcy przed terminem przekazania pierwszej sztuki, czyli w tym przypadku będzie to grudzień. Czasu jest mało z uwagi na komponenty – są ogromne problemy z zamówieniami silników, przekładni, mechanizmów drzwiowych itd.

Desing, który już był prezentowany, najprawdopodobniej zostanie w tym wydaniu zaakceptowany. Kolorystyka jest nadal tajemnicą. Kraków podchodzi do tej kwestii inaczej – żeby nie mieszać w to osób, które się na tym nie znają. Władze chcą, żeby wybór został dokonany przez profesjonalistów. Kraków nie decyduje się na loterię, bo często w głosowaniach publicznych dochodzi do pewnych manipulacji.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5