NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jaki ma być rozkład jazdy 2016/2017? Podziel się uwagami z PKP Intercity

| Michał Szymajda 24.02.2016 269

Jaki ma być rozkład jazdy 2016/2017? Podziel się uwagami z PKP Intercity
Intercity pyta pasażerów o opinie na temat rozkładu jazdyFot. PKP Intercity
24 lutego startują konsultacje społeczne nowego rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity na sezon 2016/2017. Przez ponad tydzień, od 24 lutego do 5 marca 2016 r., każdy będzie mógł zgłosić swoją propozycję, wypełniając specjalny formularz on-line.
PKP Intercity w trakcie prac nad nowym rozkładem jazdy, który będzie obowiązywał od 11 grudnia 2016 roku, chce poznać opinie i preferencje pasażerów. W tym celu przewoźnik przygotował na swojej stronie internetowej (pod linkiem http://rozkladjazdy.badanie.net/) specjalną ankietę, w ramach której każdy może zgłosić swoje sugestie czy pomysły. Propozycje mogą odnosić się np. do godzin czy terminów kursowania pociągów. Ważne jest, aby bazować na obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy.

Opinie do 5 marca

– Zmieniamy się nie tylko wprowadzając atrakcyjne czasy przejazdu czy komfortowe pociągi. Chcemy także lepiej dopasowywać rozkłady jazdy do oczekiwań pasażerów. Już dziś nasza oferta na wielu liniach jest coraz bogatsza. Pracując nad nową siatką połączeń, korzystamy ze sprawdzonego narzędzia, konsultacji społecznych. Nawet najdrobniejsza wskazówka może być dla nas bardzo cenna – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Formularz będzie aktywny do 5 marca br. W miarę możliwości, po uzgodnieniach z zarządcą infrastruktury (PKP PLK) oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, nadesłane propozycje zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy, który zostanie wprowadzony w grudniu br.

Jak tworzy się rozkład jazdy pociągów?

Proces tworzenia rozkładu jazdy rozpoczyna się już w styczniu, kiedy to zapadają pierwsze ustalenia związane z ofertą międzynarodową. Na podstawie przekazanych przez zarządcę infrastruktury (PKP PLK) czasów jazdy
na poszczególnych liniach, w lutym jest tworzony wstępny zarys rozkładu jazdy. Wtedy też odbywają się wewnętrzne ustalenia na temat oferty w nowym rozkładzie z zamawiającym usługi – w przypadku PKP Intercity jest to Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Pod koniec marca i w kwietniu składane są wnioski do zarządcy infrastruktury o przydzielenie trasy pociągu w nowym rozkładzie jazdy. W okresie od maja do sierpnia odbywa się proces konstrukcji i koordynacji rozkładu jazdy, w którym uczestniczą wszyscy przewoźnicy pasażerscy i zarządca infrastruktury.

We wrześniu zarządca infrastruktury przekazuje przewoźnikom rozkład jazdy w celu akceptacji i naniesienia ewentualnych poprawek. W tym czasie PKP Intercity ma możliwość konsultacji, odnośnie swojego rozkładu
z różnymi podmiotami. Dzięki temu przewoźnik jest w stanie wychwycić błędy, jak i poznać opinię innych na temat nowej oferty.

Ostatecznie w listopadzie zarządca infrastruktury przekazuje zatwierdzone trasy pociągów jakie będą obowiązywały w nowym rozkładzie, który tak jak i w całej zachodniej Europie, wchodzi w Polsce w drugą niedzielę grudnia. W trakcie tego wieloetapowego procesu, jakim jest tworzenie rozkładu, bierze udział wiele podmiotów. Są to nie tylko przewoźnicy pasażerscy, ale także podmioty zlecające usługi przewozu towarowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5