Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak poprawić linię kolejową na Hel? Zaczęły się konsultacje społeczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jak poprawić linię kolejową na Hel? Zaczęły się konsultacje społeczne
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Multiconsult Polska opracowuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który ma doprowadzić do poprawy przepustowości linii helskiej. Można już wziąć udział w konsultacjach społecznych w sprawie inwestycji. Prowadzone są on-line.

Multiconsult Polska prowadzi konsultacje społeczne do 31 stycznia. Można w nich wziąć udział tutaj. Chodzi o projekt pod nazwą „Poprawa przepustowości na linii 213 Reda – Hel”, który realizowany jest w ramach RPO województwa pomorskiego na lata 2014–2020.

Cztery opcje do rozważenia

Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych w ramach planowanej inwestycji. Przewidziano cztery jej opcje (poza pierwszą – bezinwestycyjną). Rozważana jest dobudowa mijanek, budowa nowych przystanków osobowych (m.in. Reda Rekowo Żelistrzewo, Swarzewo, Hel Bór), budowa drugiego toru na niektórych odcinkach i wreszcie: elektryfikacja. 
 
rys. Maciej Dutkiewicz

Wszystko to miałoby pomóc w lepszym przygotowaniu linii do przewozów, zwłaszcza w sezonie letnim, gdy z linii korzysta nie tylko Polregio, ale i PKP Intercity a nawet Arriva RP. Ostatni wariant – elektryfikacja – ma swoich zwolenników i przeciwników. Są też pomysły alternatywne dla niej, jak na przykład "uwodorowienie linii". Inną opcją mogłoby być kursowanie po linii 213 zespołów trakcyjnych z bateriami zamiast silników diesla.

Modernizacja po modernizacji

Warto przypomnieć, że poprzednia modernizacja linii helskiej, warta 220 milionów złotych, zakończyła się w 2015 roku. Położono wówczas nowe tory, przebudowano stację Hel, zbudowano nowy system sterowania ruchem kolejowym i zmodernizowano przystanki oraz przejazdy w poziomie szyn. Te prace okazały się jednak niewystarczające dla poprawy przepustowości linii, która zwłaszcza w sezonie letnim, jest niezwykle zatłoczona.

Prace nad wariantem, który urząd marszałkowski uzgodni z PKP PLK, mają rozpocząć się po 2023 roku. Na razie nie wiadomo, ile będą kosztować i z jakich funduszy zostaną przeprowadzone.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia na Hel do ponownej modernizacji, a potem elektryfikacji

II linia metra

Linia na Hel do ponownej modernizacji, a potem elektryfikacji

jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza 07 lipca 2017

Niepełnosprawni mają problem na linii helskiej

Infrastruktura

Niepełnosprawni mają problem na linii helskiej

Dominik Wójcik, Rynek-Kolejowy.pl 20 września 2015

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

Infrastruktura

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

pr, Rynek Kolejowy 18 grudnia 2015

Stacja Hel zmieniła oblicze

Infrastruktura

Stacja Hel zmieniła oblicze

dw, RK 06 sierpnia 2015

Odcięci, czyli remont stacji Hel

Infrastruktura

Odcięci, czyli remont stacji Hel

dw, RK 08 sierpnia 2015

Zobacz również:

Linia na Hel do ponownej modernizacji, a potem elektryfikacji

II linia metra

Linia na Hel do ponownej modernizacji, a potem elektryfikacji

jm, Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza 07 lipca 2017

Niepełnosprawni mają problem na linii helskiej

Infrastruktura

Niepełnosprawni mają problem na linii helskiej

Dominik Wójcik, Rynek-Kolejowy.pl 20 września 2015

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

Infrastruktura

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

pr, Rynek Kolejowy 18 grudnia 2015

Stacja Hel zmieniła oblicze

Infrastruktura

Stacja Hel zmieniła oblicze

dw, RK 06 sierpnia 2015

Odcięci, czyli remont stacji Hel

Infrastruktura

Odcięci, czyli remont stacji Hel

dw, RK 08 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5