NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Jak poprawić linię kolejową na Hel? Zaczęły się konsultacje społeczne

| Michał Szymajda 20.01.2021 92

Jak poprawić linię kolejową na Hel? Zaczęły się konsultacje społeczne
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Multiconsult Polska opracowuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który ma doprowadzić do poprawy przepustowości linii helskiej. Można już wziąć udział w konsultacjach społecznych w sprawie inwestycji. Prowadzone są on-line.
Multiconsult Polska prowadzi konsultacje społeczne do 31 stycznia. Można w nich wziąć udział tutaj. Chodzi o projekt pod nazwą „Poprawa przepustowości na linii 213 Reda – Hel”, który realizowany jest w ramach RPO województwa pomorskiego na lata 2014–2020.

Cztery opcje do rozważenia

Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych w ramach planowanej inwestycji. Przewidziano cztery jej opcje (poza pierwszą – bezinwestycyjną). Rozważana jest dobudowa mijanek, budowa nowych przystanków osobowych (m.in. Reda Rekowo Żelistrzewo, Swarzewo, Hel Bór), budowa drugiego toru na niektórych odcinkach i wreszcie: elektryfikacja. 
 
rys. Maciej Dutkiewicz

Wszystko to miałoby pomóc w lepszym przygotowaniu linii do przewozów, zwłaszcza w sezonie letnim, gdy z linii korzysta nie tylko Polregio, ale i PKP Intercity a nawet Arriva RP. Ostatni wariant – elektryfikacja – ma swoich zwolenników i przeciwników. Są też pomysły alternatywne dla niej, jak na przykład "uwodorowienie linii". Inną opcją mogłoby być kursowanie po linii 213 zespołów trakcyjnych z bateriami zamiast silników diesla.

Modernizacja po modernizacji

Warto przypomnieć, że poprzednia modernizacja linii helskiej, warta 220 milionów złotych, zakończyła się w 2015 roku. Położono wówczas nowe tory, przebudowano stację Hel, zbudowano nowy system sterowania ruchem kolejowym i zmodernizowano przystanki oraz przejazdy w poziomie szyn. Te prace okazały się jednak niewystarczające dla poprawy przepustowości linii, która zwłaszcza w sezonie letnim, jest niezwykle zatłoczona.

Prace nad wariantem, który urząd marszałkowski uzgodni z PKP PLK, mają rozpocząć się po 2023 roku. Na razie nie wiadomo, ile będą kosztować i z jakich funduszy zostaną przeprowadzone.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (860)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (860)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5