Partnerzy serwisu:
Pasażer

Jaka herbata w pociągu? PKP Intercity pracuje nad standaryzacją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Jaka herbata w pociągu? PKP Intercity pracuje nad standaryzacją
fot. Kasper Fiszer
Choć podróżni mogą odnieść czasem wrażenie, że PKP Intercity rozpoczęło współpracę z firmami gastronomicznymi niedziałającymi w ramach franczyzy Wars, rzeczywistość jest zgoła inna. Zdarza się bowiem, że – choć menu powinno być zestandaryzowane, podobnie jak sposób podawania napojów – oferujący je pasażerom nie trzymają się wytycznych. Przewoźnik zapewnia, że zwróci uwagę na nieprawidłowości.

Jaką herbatę kupić można z wózka z małą ofertą gastronomiczną w pociągach PKP Intercity? Teoretyczne standardy są jasne. Praktyka, jak wynika z obserwacji naszej redakcji, bywa jednak różna. Ilustrujące artykuł zdjęcie przedstawia odbiegający od oferowanego zazwyczaj napój, jaki oferowano niedawno w pociągu IC „Kormoran” z Bielska-Białej Głównej do Olsztyna Głównego (jeszcze przed zmianą rocznego rozkładu jazdy).

To, jak powinien wyglądać wybrany napój, jest ściśle określone

Czy przewoźnik rozpoczął współpracę z podmiotami gastronomicznymi innymi niż własna spółka Wars? – Zgodnie z umową franczyzową na świadczenie usługi sprzedaży mobilnej „minibar” wraz z herbatą (do wyboru zieloną, czarną lub smakową) podróżny powinien otrzymać „zestaw do herbaty” zawierający serwetkę, mieszadełko, cukier i cytrynkę – komentuje Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Tymczasem pasażerowie mogli kupić wyłącznie herbatę czarną, nie było też możliwości otrzymania soku z cytryny. Zgodna ze standardem była za to cena.

– Poza tym herbata powinna być serwowana w jednorazowym kubku papierowym z logo Wars SA. W pociągu IC „Kormoran” na odcinku Częstochowa – Piotrków Trybunalski usługę sprzedaży mobilnej świadczy bowiem franczyzobiorca, który ma podpisaną umowę ze spółką Wars – tłumaczy nasza rozmówczyni. Zapewnia ona, że trwa postępowanie wyjaśniające dotyczące świadczenia usług przez podmiot za nie odpowiedzialny.

Nie tylko herbata wymaga ujednolicenia

Ta banalna sytuacja może być przyczynkiem do dyskusji o standaryzacji usług świadczonych przez podmioty działające w ramach franczyzy Wars. Zdarza się bowiem, że nawet dania ciepłe z wagonów barowych wyglądają zdecydowanie różnie w zależności od tego, jaka firma obsługuje gastronomię w danym pociągu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5