NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]

| Michał Szymajda 04.04.2017 1,5k

Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]
Wnętrze EN57 po liftingu Fot. PKP SKM Trójmiasto
Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]
Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]
Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]
Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]
Trójmiejska SKM niewielkim kosztem chce poprawić warunki przejazdu pasażerów w swoich najstarszych pociągach. Wymiana niektórych elementów w związku z naprawami okresowymi pozwala pozbyć się przynajmniej kilku drażniących pasażerów wad EN57.
Program niewielkich modernizacji prowadzony jest w spółce od kilku miesięcy i sukcesywnie stosowany jest w tych z EN57, które do tej pory nie doczekały się kompleksowej modernizacji z wymianą silników trakcyjnych włącznie. Efekty takiego liftingu można zobaczyć tutaj. Co zmienia się w EN57 podczas remontu?

– Wymieniamy te elementy, na które najbardziej skarżą się pasażerowie. Słabe punkty starszych jednostek to informacja pasażerska, ogrzewanie, zabudowane przedsionki, toalety. Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych odświeżymy wnętrze tych pojazdów, pozbywając się ich niektórych wad – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.

Tradycyjne tablice z wyszczególnieniem stacji zastępują tablice świetlne firmy Pixel wyświetlające: nr linii, bieżącą stację, na której znajduje się pociąg, nazwy kolejnych stacji oraz jeśli to konieczne dodatkowe komunikaty wysyłane z pulpitu maszynisty. Odnawiane są toalety poprzez wymianę wyposażenia armatury.  

Następuje całkowita przebudowa przedziału bagażowego poprzez oddzielenie dodatkową ścianką przedziału maszynisty (w szczególności drzwi bocznych – motylkowych) od przedziałów pasażerskich, ma miejsce poszerzenie wejścia przez likwidację drzwi międzyprzedziałowych. Umożliwia to łatwiejsze poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich i pasażerom przewożących rowery.

Stosowana jest jedna linia świetlna, ze zmianą kolorystyki laminatów ściennych na kolor jasnoszary. Wymieniane są stoliki podokienne na dostosowane do obowiązujących przepisów, wstawiane są szczelne okna pakietowe. Następuje wymiana siedzeń pasażerskich na nowe, bardziej ergonomiczne.

Oczywiście, tego rodzaju prace nie zastąpią pasażerom taboru nowego. Taki również będzie przez spółkę kupowany. O planach zakupowych PKP SKM Trójmiasto więcej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (384)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (384)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5