NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jak przygotowuje się pociągi PKP Intercity do trasy?

| inf. pras. 01.11.2018 12,1k

Jak przygotowuje się pociągi PKP Intercity do trasy?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Komunikat „pociąg skończył bieg” oznacza, że maszynista i drużyna konduktorska już za chwilę będą mogli odpocząć. Dla osób, które dbają o stan pociągów i ich bezpieczeństwo oznacza to jednak kilka godzin wzmożonej pracy.
Stan pociągów przed i po każdej podróży sprawdzany jest w czterech zakładach: Centralnym na Olszynce Grochowskiej w Warszawie, Zachodnim w Poznaniu, Północnym w Gdyni i Południowym w Krakowie. Pociąg wjeżdża na teren zakładu, odłączana jest od niego lokomotywa, która jest sprawdzana przez odpowiednie ekipy, a służby techniczne zajmują się w tym czasie wagonami. Inspekcję przeprowadzają pracownicy zespołu technicznego. Rewident taboru wykonuje oględziny techniczne wagonów, elektromonter sprawdza oświetlenie, ogrzewanie i podzespoły elektryczne. Inni pracownicy dbają o prawidłowe działanie drzwi wejściowych oraz blokad. Uczestniczą również w sprawdzaniu hamulców. Specjaliści zakładów PKP Intercity dbają o bezpieczeństwo podróżnych, pracując nieprzerwanie przez całą dobę.

Aplikacja dla bezpieczeństwa pasażerów

Rewidentów wspomaga w pracy specjalna aplikacja PKP Intercity. Kierownik pociągu podczas jazdy spisuje wszystkie zdarzenia i nieprawidłowości, jakie dostrzegł w trakcie przejazdu. Maszynista w rozmowie z rewidentem uzupełnia dane w aplikacji. Dzięki temu rewident przejmujący pociąg wie wszystko o odbytej przez niego trasie. Kompleksowa wiedza przydaje się w momencie, gdy przystępuje do oględzin pociągu. W razie stwierdzenia przez niego usterek wykonywane są bieżące naprawy. Kiedy pojawiają się poważniejsze problemy, wagon wyłączany jest ze składu. Inni specjaliści sprawdzają urządzenia elektryczne, przeprowadzane jest także wstępne czyszczenie taboru.

Najważniejsza jest próba hamulca

Skład trafia do hali, gdzie ekipy techniczne przeglądają podwozie pociągu. Równocześnie wagony są czyszczone. Sprawdzone pociągi wyjeżdżają na tory, po to, by wykonać odpowiednie manewry dające pewność, że wszystko działa prawidłowo. W tym czasie odbywa się także tzw. próba hamulca. To najważniejsza czynność, zapewniająca bezpieczeństwo podróżnych, ponieważ potwierdza czy w danym składzie hamulce działają bez zarzutu. W sezonie zimowym dodatkowo pociągi przejeżdżają przez instalację antyoblodzeniową. Sprawny pojazd przed wyjazdem w trasę, kierowany jest do mycia, sprzątania i nawadniania. Przygotowanie jednego składu do podróży może trwać nawet do 7-8 godzin.

Kto zostaje rewidentem?

To niewątpliwie odpowiedzialna praca. Do jej wykonywania przydaje się wiedza i doświadczenie zdobyte na kolei. Rewidentami najczęściej zostają osoby, które pracowały wcześniej w zawodach kolejowych albo ukończyły szkołę o profilu kolejowym. Szkolenie rewidenta trwa około dwóch lat i kończy się egzaminem. Codziennie, wraz z rewidentami, na terenie całej Polski w Zakładach PKP Intercity za bezpieczeństwo składów odpowiada niemal 300 specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki ich zaangażowaniu pociągi są jednym z najbezpieczniejszych środków transportu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5