Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jak przygotowuje się pociągi PKP Intercity do trasy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
intercity.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jak przygotowuje się pociągi PKP Intercity do trasy?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Komunikat „pociąg skończył bieg” oznacza, że maszynista i drużyna konduktorska już za chwilę będą mogli odpocząć. Dla osób, które dbają o stan pociągów i ich bezpieczeństwo oznacza to jednak kilka godzin wzmożonej pracy.

Stan pociągów przed i po każdej podróży sprawdzany jest w czterech zakładach: Centralnym na Olszynce Grochowskiej w Warszawie, Zachodnim w Poznaniu, Północnym w Gdyni i Południowym w Krakowie. Pociąg wjeżdża na teren zakładu, odłączana jest od niego lokomotywa, która jest sprawdzana przez odpowiednie ekipy, a służby techniczne zajmują się w tym czasie wagonami. Inspekcję przeprowadzają pracownicy zespołu technicznego. Rewident taboru wykonuje oględziny techniczne wagonów, elektromonter sprawdza oświetlenie, ogrzewanie i podzespoły elektryczne. Inni pracownicy dbają o prawidłowe działanie drzwi wejściowych oraz blokad. Uczestniczą również w sprawdzaniu hamulców. Specjaliści zakładów PKP Intercity dbają o bezpieczeństwo podróżnych, pracując nieprzerwanie przez całą dobę.

Aplikacja dla bezpieczeństwa pasażerów

Rewidentów wspomaga w pracy specjalna aplikacja PKP Intercity. Kierownik pociągu podczas jazdy spisuje wszystkie zdarzenia i nieprawidłowości, jakie dostrzegł w trakcie przejazdu. Maszynista w rozmowie z rewidentem uzupełnia dane w aplikacji. Dzięki temu rewident przejmujący pociąg wie wszystko o odbytej przez niego trasie. Kompleksowa wiedza przydaje się w momencie, gdy przystępuje do oględzin pociągu. W razie stwierdzenia przez niego usterek wykonywane są bieżące naprawy. Kiedy pojawiają się poważniejsze problemy, wagon wyłączany jest ze składu. Inni specjaliści sprawdzają urządzenia elektryczne, przeprowadzane jest także wstępne czyszczenie taboru.

Najważniejsza jest próba hamulca

Skład trafia do hali, gdzie ekipy techniczne przeglądają podwozie pociągu. Równocześnie wagony są czyszczone. Sprawdzone pociągi wyjeżdżają na tory, po to, by wykonać odpowiednie manewry dające pewność, że wszystko działa prawidłowo. W tym czasie odbywa się także tzw. próba hamulca. To najważniejsza czynność, zapewniająca bezpieczeństwo podróżnych, ponieważ potwierdza czy w danym składzie hamulce działają bez zarzutu. W sezonie zimowym dodatkowo pociągi przejeżdżają przez instalację antyoblodzeniową. Sprawny pojazd przed wyjazdem w trasę, kierowany jest do mycia, sprzątania i nawadniania. Przygotowanie jednego składu do podróży może trwać nawet do 7-8 godzin.

Kto zostaje rewidentem?

To niewątpliwie odpowiedzialna praca. Do jej wykonywania przydaje się wiedza i doświadczenie zdobyte na kolei. Rewidentami najczęściej zostają osoby, które pracowały wcześniej w zawodach kolejowych albo ukończyły szkołę o profilu kolejowym. Szkolenie rewidenta trwa około dwóch lat i kończy się egzaminem. Codziennie, wraz z rewidentami, na terenie całej Polski w Zakładach PKP Intercity za bezpieczeństwo składów odpowiada niemal 300 specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki ich zaangażowaniu pociągi są jednym z najbezpieczniejszych środków transportu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij