NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jak przebiega modernizacja magistrali E20?

| Michał Szymajda 13.11.2018 8,4k

Jak przebiega modernizacja magistrali E20?
Stacja Łowicz Główny w 2016 roku.Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem jest jedną z ważniejszych inwestycji kolejowych prowadzonych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie ma zagrożenia dla terminowego jej zakończenia.
Podczas konferencji prasowej poświęconej rozkładowi jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia 2018 pytaliśmy PKP Intercity o to, kiedy pociągi relacji Warszawa – Poznań wrócą na swoją stałą trasę przez Kutno, Koło i Swarzędz. Przewoźnik ocenił, że stanie się to, tak jak zapowiadano wcześniej, w czerwcu 2019 roku. Postanowiliśmy sprawdzić jak wygląda zaawansowanie prac. W tym celu zwróciliśmy się z konkretnymi pytaniami do PKP PLK.

Konin – Barłogi

– Prace, na zamkniętym odcinku dwutorowym między Koninem a Barłogami prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Zakończono wymianę toru na odcinkach, gdzie możliwa była praca maszyn wysokowydajnych. Do końca roku zaplanowane jest zakończenie prac w torze nr 1. W przyszłym roku prace skupią się w torze nr 2. Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowej sieci trakcyjnej – informuje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Ponadto na stacji Konin i Koło powstają nowe perony, kontynuowane są prace przy modernizacji przejścia podziemnego na stacji Konin i w ciągu ul. Torowej. Do połowy 2019 r. planowane jest zakończenie prac sieciowych, torowych, przy obiektach inżynieryjnych i dotyczące sterowania ruchem kolejowym na tym odcinku E20, w zakresie umożliwiającym wznowienie ruchu dalekobieżnego na linii nr 3.

Zamków – Łowicz

W dniu 21 października 2018 r. zakończone zostały prace związane z 30-dniowym zamknięciem dwutorowym na odcinku Zamków - Kutno, obejmującym m.in. modernizację jednego mostu i jednego wiaduktu. Zostały zakończone prace w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzewie - Kłodawa oraz w torze nr 1 na szlaku Kłodawa - Zamków.

– Na stacji Kutno prowadzone są prace związane z przebudową układu torowego, przejścia pod torami, budową nowego peronu nr 4. W zakresie etapu pierwszego przebudowy stacji obejmującego tory nr 4, 6, 8, 10, 10a, 122 zakończenie zaplanowane jest w grudniu 2019 – pisze Zbigniew Wolny. – W 2019 r. planowane są prace torowe na szlakach Kłodawa - Zamków, Kutno - Krzewie, Żychlin - Stara Wieś i Stara Wieś - Kutno. Będą także kontynuowane prace na stacji Kutno oraz przy montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w nowym budynku LCS Kutno – dodaje.

Z końcem października zakończono prace w torze nr 1 na odcinku Bednary - Łowicz Gł. Zakończone zostały także prace w torze nr 1 na szlaku Jackowice - Żychlin oraz w torach nr 2 i 4 na stacji Jackowice. Rozpoczęły się prace w torze nr 2 na szlaku Łowicz Gł. - Bednary oraz w torze nr 2 Żychlin - Jackowice. Na stacji Łowicz Gł. prowadzone są prace przy przebudowie układu torowego, od strony głowicy wschodniej, budowie przejścia podziemnego, budowie nowego peronu nr 1 oraz nowego wiaduktu drogowego na ul. 3 Maja.

Plan na 2019 rok dla odcinka Sochaczew – Bednary


– W 2019 r. rozpoczną się prace na szlaku Sochaczew - Bednary, kontynuowane będą prace w torze nr 2 na szlaku Łowicz Gł. - Bednary oraz w torze nr 2 na szlaku Jackowice - Żychlin. Na stacji Łowicz Gł. będą prowadzone prace torowe po stronie głowicy zachodniej wraz z peronem nr 2, montowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym w nowym budynku LCS Łowicz oraz kontynuowane prace w przejściu podziemnym wraz z dojściem do peronu nr 2 – napisał Wolny.

– Nie widzimy zagrożenia terminu otwarcia trasy w drugiej połowie 2019 r., ale kontynuowane będą jeszcze prace do zakończenia modernizacji z końcem 2020 r. Nie wpłynie to jednak na ruch pociągów między Poznaniem a Warszawą – dodał.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5