Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Jak poprawić sytuację na Służewcu? Nie będzie płatnego parkowania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Jak poprawić sytuację na Służewcu? Nie będzie płatnego parkowania
Urząd Miasta zarzeka się, że wciąż podejmowane są działania na rzecz poprawy transportu w rejonie Służewca. Receptą na problemy komunikacyjne tej biurowej dzielnicy mają być dodatkowy tor tramwajowy, skierowanie linii autobusowej w głąb Służewca, zwiększenie oferty SKM oraz przebudowa układu drogowego. Wbrew sugestiom ekspertów nie jest planowane wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

Służewiec to warszawskie zagłębie biurowe w południowo-zachodniej części miasta, powstałe na dawnych terenach przemysłowych. Jest przykładem chaotycznego rozwoju miasta, bez właściwego planowania. W efekcie dzielnica boryka się z poważnymi problemami komunikacyjnymi.

Przedstawiciele Urzędu Miasta przekonują, że w ostatnich latach podjęto szereg działań na rzecz poprawy obsługi transportowej Służewca. W 2012 r. uruchomiono połączenie kolejowe na Lotnisko Chopina, które zapewnia komunikację między Służewcem a centrum miasta. Sukcesywnie zwiększania była też podaż komunikacji tramwajowej. Przebudowano pętlę Służewiec, na której zamiast dwóch torów postojowych i krótkich peronów są teraz trzy tory z normalnej długości peronami. Dodatkowo wybudowano drugi tor przy przystanku dla wsiadających. Pomiędzy Służewcem a metrem jeździ linia tramwajowa 31, która – jako jedyna w mieście – obsługiwana jest składami złożonymi z trzech wagonów. Tramwaje tej linii jeżdżą w godzinach szczytu co 3 minuty. Poprawiła się też komunikacja autobusowa – zwiększono podaż miejsc w autobusach linii 189 i 401, wprowadzono linię autobusową nr 317 na nowy ciąg drogowy ul. Cybernetyki – ul. 17 Stycznia.

Miasto zapowiada kolejne działania na rzecz usprawnienia komunikacji miejskiej w tym obszarze. Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Zintegrowany transport

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Łukasz Malinowski 16 marca 2021

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Zintegrowany transport

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 19 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Zintegrowany transport

Warszawski Służewiec. Pandemia ograniczyła korki, ale problemy nie zniknęły

Łukasz Malinowski 16 marca 2021

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Zintegrowany transport

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 19 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5