NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jak pasażerowie oceniają Koleje Wielkopolskie?

| Martyn Janduła 08.01.2017 46

Jak pasażerowie oceniają Koleje Wielkopolskie?
Fot. Koleje Wielkopolskie
Późną jesienią Koleje Wielkopolskie zapytały na pokładach swoich pociągów pasażerów o jakość świadczonych usług. Badanie trwało od 14 do 20 listopada 2016 roku na wszystkich obsługiwanych przez przewoźnika liniach i prowadzone było w formie ankiet. Przewoźnik stosuje takie badanie cyklicznie już od 2014 roku. Jednym z celów jest poznanie oczekiwań podróżnych w zakresie publicznego transportu zbiorowego, oczekiwań co do rozkładu jazdy, poszczególnych elementów podróży czy też otoczenia stacji i przystanków kolejowych.
Jak chwalą się Koleje Wielkopolskie, w jesiennych badaniach pasażerowie wypełnili ponad 2300 ankiet. – Pasażerowie wyrazili zarówno te pozytywne, jak i negatywne, które w szczególności motywują nas do dalszego działania oraz zwracają uwagę na najbardziej wrażliwe kwestie, które należy poprawić – przyznaje przewoźnik.

 
mat. Koleje Wielkopolskie

Co jest dobre?


Koleje Wielkopolskie podają, że wśród poszczególnych elementów podróży najwyżej ocenione zostały przez pasażerów łatwość zakupu biletu, czystość oraz bezpieczeństwo w pociągu. Także uprzejma i sympatyczna obsługa pociągu znalazła uznanie w wypowiedziach pasażerów.

W sprawie czasu przejazdu pociągów i ich ewentualnych opóźnień, aż 49% ankietowanych odparło, że nie ma powodów do zmartwień i oceniło ten parametr w większości jako dobry, zaś 41% – bardzo dobry. Tylko 9% uznało za dostateczny.

 
Badanie punktualności pociągów. Mat. Koleje Wielkopolskie

Pasażerowie pozytywnie ocenili również jakość przekazywanych informacji. 57% ankietowanych oceniło ten parametr dobrze, a 29% – bardzo dobrze.

Co powinno być jeszcze lepsze?

– Zawsze jesteśmy otwarci na opinie naszych podróżnych, dlatego też w miarę możliwości staramy się brać je pod uwagę, chcąc cały czas dążyć do podnoszenia standardu świadczonych usług. Opinie naszych pasażerów stanowią ważne źródło informacji, na bazie których dokonywane mogą być modyfikacje oferty – komentuje przewoźnik.


Kierunki działań wg. pasażerów. Mat. Koleje Wielkopolskie

Koleje Wielkopolskie zapytały także pasażerów o kierunki działań, jakie powinien podjąć w przyszłości przewoźnik, aby zaoferować jeszcze lepszą jakość usług. W kwestii połączeń pociągów dominowała kwestia częstotliwości połączeń. W przypadku możliwości pozyskania biletu, według ankietowanych, przewoźnik powinien skupić w kwestii kas biletowych. W przypadku wymiany informacji – strony internetowej.


Kierunki działań wg. pasażerów. Mat. Koleje Wielkopolskie

Co jest nadal do poprawki?

Wśród elementów podróży, które ocenione zostały najgorzej, znalazło się dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych – 15% negatywnych ocen co stanowi wzrost w stosunku do ostatniego badania o 6%. Koleje Wielkopolskie w swoją obronę biorą argument, że spowodowane jest to m.in. częstymi zmianami rozkładu jazdy oraz pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury, czyli PKP PLK. – Fakt ten znalazł też swoje odzwierciedlenie w ocenie punktualności, która pozytywnie oceniana jest przez 90% podróżnych, jednak poziom negatywnych ocen wzrósł z 2% w badaniu kwietniowym do 7% w badaniu listopadowym, na co wpływ niewątpliwie miały awarie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz ww. modernizacje prowadzone przez PKP PLK – przyznaje przewoźnik.

Jak podają Koleje Wielkopolskie, w dalszym ciągu jednym z najsłabiej ocenianych elementów jest otoczenie podczas podróży (dworzec, perony oraz infrastruktura wokół dworca), jednak w tym przypadku poziom zadowolenia pasażerów systematycznie rośnie, z 67% w ostatnim badaniu do 72% w obecnym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (623)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (623)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5