Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak pasażerowie dostaną się na nowe perony w Białystoku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jak pasażerowie dostaną się na nowe perony w Białystoku?
Wiz. PKP Polskie Linie Kolejowe SANowa stacja w Białymstoku na wizualizacji PKP PLK
Na początku roku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace przy przebudowie białostockiego węzła kolejowego. W ramach inwestycji związanej z Rail Baltiką powstanie też zupełnie nowa stacja Białystok z nową halą peronową.

Prace przy przebudowie istotnych elementów węzła białostockiego rozpoczęły się w styczniu 2021 roku. To element budowy Rail Baltiki na odcinku Czyżew – Białystok. Budowa nowej stacji, wraz z peronami i, co jest nowością, budową hali peronowej, musi się zakończyć w końcu 2023, aby można było rozliczyć środki pomocowe z UE na tą inwestycję.

Interpelacje w sprawie możliwości dostania się na nowe perony stacji Białystok i nowej stacji Białystok Zielone Wzgórza wystosował poseł Krzysztof Truskolaski. Pytał o standard w jakim można będzie dostać się do miejsc odprawy podróżnych, a także o to, czy wszystkie możliwości poprawy dostępności do peronów zostały wykorzystane.

Dwa tunele pod peronami stacji Białystok

– Dojście do peronów na stacji Białystok odbywać się będzie przez dwa przejścia pod torami, które (...) zapewnią dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Pierwsze z nich wyposażone będzie w pochylnie, drugie, wzdłuż ul. Św. Rocha, wyposażone będzie w windy – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Plan na jedno z przejść był pierwotnie inny, ale Białystok nie zdecydował się na jego realizację.

– Prezydent Białegostoku (...) z uwagi na aspekty finansowe odstąpił od budowy tunelu autobusowo-pieszo-rowerowego w ciągu ul. Św. Rocha. Obecnie Miasto Białystok realizuje inwestycję ograniczając się do zaprojektowania i budowy przejścia podziemnego wyłącznie dla ruchu pieszego i rowerowego, do którego PLK realizuje wyłącznie wejścia na perony prowadzące z przedmiotowego tunelu – dodał przedstawiciel resortu.

Zielone Wzgórza bez zejść do Trasy Niepodległości. Miasto samo zrealizowało swoją inwestycję

Poseł Truskolaski zainteresował się również mającym powstać przystankiem Białystok Zielone Wzgórza, gdzie przy trzech peronach będą mogły zatrzymywać się pociągi z kierunku warszawskiego i jadące od strony głównej białostockiej stacji, a także z Ełku (linia 38) i Bielska Podlaskiego (linia 32).

– Czy jest możliwość, aby na stacji kolejowej Białystok Zielone Wzgórza zaplanowano wejścia na perony po schodach i pochylniach z obu stron Trasy Niepodległości, tak aby mieszkańcy mogli wybrać dogodne dla nich wejście na perony, położone w krótszej drodze dojścia z bloków i przystanków? – pytał poseł. Ministerstwo Infrastruktury uznaje, że obecnie zmiana planów budowy jest już niemożliwa.

– Informuję, że przy obecnym układzie geometrycznym peronów na stacji Białystok Zielone Wzgórze, powyższe wymagałoby wykonania ośmiu wejść z tunelu na perony i uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę. Dodatkowo na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się należałoby zamontować osiem dźwigów osobowych lub pochylni. Zgodnie z ustaleniami poczynionymi w grudniu 2017 r. białostocki ZDM zadeklarował rozważenie możliwości wykonania wejść do tunelu Trasy Niepodległości przy jednoczesnej deklaracji PKP PLK o możliwej współpracy. (...) Do PKP PLK nie wpłynęło jednak żadne uzgodnienie, a sam tunel realizowany przez ZDM został ukończony przed podpisaniem umowy na wykonanie robót torowych, bez wprowadzenia zmian umożliwiających późniejsze wykonanie wejść na perony– napisał przedstawiciel ministerstwa.

Resort pociesza jednak, że dystans od Trasy Niepodległości do nowych peronów nie będzie duży i wynosić będzie 280 metrów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5