NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jak działa Centrum Wsparcia Klienta w Grupie PKP?

| inf. prasowa PKP Intercity 02.06.2017 20

Jak działa Centrum Wsparcia Klienta w Grupie PKP?
Centrum Wsparcia Klienta działa 24/hFot. PKP Intercity
Funkcjonuje 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, działa bez względu na warunki atmosferyczne. W razie utrudnień zapewnia podróżnym wszelką możliwą pomoc, np. organizuje dla nich zastępczą komunikację. W ubiegłym roku Centrum Wsparcia Klienta przygotowało dla podróżnych 300 tys. poczęstunków oraz zorganizowało transport taksówkami dla 400 osób.
Centrum Wsparcia Klienta powstało z inicjatywy PKP Intercity, PKP SA i PKP Polskich Linii Kolejowych. Głównym zadaniem zespołu, który liczy od 3 do 6 osób, jest zapewnienie pasażerom całodobowej pomocy na każdym etapie podróży. Dzięki bezpośredniej współpracy z dyspozyturą ruchu, CWK posiada aktualną informację o wszystkich pociągach. Zespół interweniuje w sytuacjach nagłych, gdy występują utrudnienia m.in. spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wówczas pracownicy CWK decydują o wydaniu podróżnym ciepłych napojów, wody czy poczęstunku. Jednocześnie, w przypadku gdy skład został unieruchomiony na trasie, CWK zapoznaje się z sytuacją pasażerów na pokładzie pociągu i w pierwszej kolejności zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym (np. podróżującym z małymi dziećmi, osobom starszym czy pasażerom z niepełnosprawnością).

Zespół zapewnia także podróżnym dojazd do miejsca docelowego – zazwyczaj pociągiem PKP Intercity lub innego przewoźnika. Zdarzają się też przypadki, w których pracownicy CWK decydują o uruchomieniu zastępczej komunikacji autobusowej, przewozu pojedynczych pasażerów taksówkami, czy zapewnieniu noclegu. Każda sytuacja rozpatrywana jest indywidualnie.

Pomoc w nietypowych sytuacjach

Pracownicy CWK interweniują w nietypowych sytuacjach. Jak zauważa Piotr Janicki z Biura Dyspozytury i Realizacji Przewozów PKP Intercity, dzięki działaniom CWK udaje się rozwiązać wiele kłopotliwych dla pasażerów sytuacji.

– Do Centrum trafia szereg różnych spraw z prośbą o pomoc. Przykładowo, dzięki natychmiastowej interwencji pracowników udało się zapewnić transport zastępczy dla rodziny podróżującej z chorym chłopcem na operację do szpitala w Warszawie. Często otrzymujemy także zgłoszenia o rzeczach zgubionych przez podróżnych, które udaje się odzyskać. Zdarza się także, że rodziny osób starszych, które usnęły w podróży i nie odbierają telefonu, dzwonią na infolinię z prośbą, by drużyna konduktorska obudziła pasażera przed stacją docelową. Wtedy taką sprawę również koordynuje CWK – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika.

Pomoc osobom z niepełnosprawnością

Jednym z zadań CWK jest także udział w procesie organizowania pomocy osobom z niepełnosprawnością i o ograniczonej sprawności ruchowej. Pracownicy CWK odpowiadają za rozpatrzenie zgłoszeń, kompleksowe zorganizowanie pomocy podróżnym oraz monitorowanie realizowanych przejazdów zgłoszonych wcześniej przez osoby z niepełnosprawnością. Zespół reaguje w sytuacjach niestandardowych i awaryjnych, rozpatruje każdy przypadek indywidualnie i stosownie do danej sytuacji, podejmuje racjonalne działania w celu umożliwienia osobie z niepełnosprawnością podróż pociągiem.

Pracownicy CWK posiadają aktualną informację o ruchu pociągów. Sprawdzają i aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. Jednocześnie zamieszczają wszystkie informacje dotyczące zmienionej organizacji ruchu na stronie Intercity.pl.

Infolinia dla podróżnych

Warto pamiętać, że dla podróżnych całodobowo funkcjonuje Infolinia PKP Intercity. Dzwoniąc pod numer 19 757, pasażerowie mogą otrzymać informacje dotyczące m.in. nagłych przypadków czy utrudnień w kursowaniu pociągów. Jednocześnie pod tym numerem osoby z niepełnosprawnością mogą uzyskać pomoc w kwestii organizacji przejazdu pociągiem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5