NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Jak będzie wyglądać zaplecze techniczne Kolei Małopolskich? [wizualizacje]

| Michał Szymajda 02.12.2020 73

Jak będzie wyglądać zaplecze techniczne Kolei Małopolskich? [wizualizacje]
Fot. Budimex / Koleje Małopolskie
Jak będzie wyglądać zaplecze techniczne Kolei Małopolskich? [wizualizacje]
Jak będzie wyglądać zaplecze techniczne Kolei Małopolskich? [wizualizacje]
Koleje Małopolskie i Budimex uzgodniły wstępny wygląd zewnętrzny hali, w której prowadzone będą przeglądy zespołów trakcyjnych operatora. Pokazujemy je jako pierwsi.
W rezultacie wygranego przetargu ogłoszonego w grudniu 2019 roku wykonawcą bazy utrzymaniowej małopolskiego operatora zostało konsorcjum Budimex i KZN Rail. W lipcu 2020 roku podpisano umowę z Kolejami Małopolskimi, na mocy której obiekt ma być gotowy w 18 miesięcy od dnia podpisania kontraktu, czyli w pierwszym kwartale 2022. Kolorystyka zewnętrzna obiektu może się jeszcze zmienić w stosunku do tego, co widzimy na wizualizacjach.

Powierzchnia na jakiej będzie działał Budimex i KZN Rail została wydzierżawiona od Grupy PKP na 30 lat. W ramach umowy na terenie 3,38 ha powstanie hala kolejowa o wymiarach ok. 36 m x 141 m. Tego typu zaplecze pomieści nawet do 30 pojazdów 4- i 5-członowych.

Budynek zostanie podzielony na cztery strefy, w których znajdować się będzie część warsztatowo-naprawcza, biurowo-socjalna, magazynowa i myjnia taboru. Zgodnie z projektem w hali powstaną niezbędne urządzenia oraz m.in. instalacje wodociągowe, sanitarne, centralnego ogrzewania i klimatyzacja pomieszczeń. W bezpośrednim sąsiedztwie myjni zaplanowano budowę oczyszczalni ścieków przemysłowych o przepustowości około 5 dm3/s.

W ramach projektu zmodernizowana zostanie sieć sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Po stronie KZN Rail będzie również przebudowa całego układu torowego, sieci trakcyjnej oraz wbudowanie 16 rozjazdów, umożliwiających sprawne poruszanie się pociągów po całej bocznicy.

Projekt pod nazwą „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego” uzyska dofinansowanie z funduszy unijnych. Warta ponad 90 milionów złotych inwestycja, otrzyma unijne wsparcie w wysokości 58,8 mln zł.

Dla Budimeksu to pierwsza tego typu realizacja. Podobne obiekty stawiać będą w niedalekiej przyszłości także Koleje Mazowieckie i Koleje Dolnośląskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5