NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Italo kupuje kolejne Pendolino. Będzie więcej prywatnych połączeń KDP

| inf. pras., oprac. ms. 01.08.2018 4,1k

Italo kupuje kolejne Pendolino. Będzie więcej prywatnych połączeń KDP
Pendolino Nuovo należący do Italofot. Alstom
Firmy Italo – Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru.
Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość. Pociąg Pendolino EVO zamówiony przez Italo należy do rodziny pociągów dużych prędkości Alstom Avelia, będącej ukoronowaniem 35-letniego doświadczenia firmy. 1100 pociągów tego typu jest eksploatowanych na całym świecie.

Pięć nowych pociągów Pendolino będzie miało takie same funkcje i specyfikacje techniczne jak pięć poprzednio zamówionych Pendolino. Czyli będą długie na 187 metrów i osiągną prędkość maksymalną 250 km/h. Podobnie jak polskie Pendolino będą 7-wagonowe i pomieszczą 480 pasażerów.

Pendolino EVO dla Italo został zaprojektowany tak, aby był przyjazny dla środowiska, dzięki wysokiej zdolności do recyklingu wykorzystanych do budowy materiałów i zmniejszonej emisji CO2. Ponadto jego zoptymalizowany system napędu trakcyjnego zwiększa efektywność i przyspieszenie, a także odzyskuje energię podczas hamowania.

Pracą nad projektem i budową tych pociągów będą zajmować się zespoły Alstom w Savigliano (CN) we współpracy z zakładem w Sesto San Giovanni (MI), odpowiedzialnym za system trakcji, oraz zakładem w Bolonii, odpowiedzialnym za systemy sterowania.

Dzięki swoim 22 pociągom Pendolino EVO, z których połowa jest już eksploatowana, Italo może połączyć północno-wschodnie Włochy z resztą kraju. Pociągi te, wraz z 25 pociągami AGV eksploatowanymi od 2012 r., pozwolą firmie podwoić swoją flotę i poszerzyć sieć.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (212)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (212)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5