NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Intercity poprawia niewłaściwe naliczanie kilometrów na biletach

| Jakub Madrjas 27.08.2018 48

Intercity poprawia niewłaściwe naliczanie kilometrów na biletach
Fot. Patryk Farana
Pasażerowie PKP Intercity w przypadku kilku tras płacą za większą liczbę przejechanych kilometrów, niż wynika to z trasy pociągu. Przewoźnik poprawia system i zapewnia, że możliwy jest zwrot nadpłaty bez reklamacji.
Niedawno pisaliśmy, że PKP Intercity po raz kolejny było zmuszone wstrzymać sprzedaż biletów na część pociągów z powodu nieotrzymania ostatecznego rozkładu jazdy od PKP PLK na miesiąc przed jego korektą. Przewoźnik zaczyna bowiem sprzedaż na miesiąc przed odjazdem pociągu, natomiast zarządca infrastruktury ma obowiązek opublikować rozkład później – na 21 dni przed zmianą.

To nie wina korekty

Tymczasem „Rynek Kolejowy” otrzymał od Czytelnika informację, że wstrzymanie sprzedaży biletów ze stacji Modlin i Nowy Dwór Mazowiecki nie było związane z korektą rozkładu jazdy, a z błędami w systemie sprzedaży przewoźnika: bilety na pociągi odjeżdżające z jednej z tych dwóch stacji miały zawyżoną liczbę kilometrów, według której wylicza się stawkę. W efekcie pasażerowie płacili za dużo za bilet.

Na dowód Czytelnik przekazał nam korespondencję z Urzędem Transportu Kolejowego, który dzięki jego zgłoszeniu interweniował w tej sprawie. To zaowocowało zawieszeniem sprzedaży biletów. Biuro prasowe PKP Intercity potwierdza nieprawidłowości w naliczaniu kilometrażu dla pociągów TLK 35170 Karpaty relacji Zakopane – Gdynia Główna i IC 15153 Lazur relacji Łódź Fabryczna – Gdynia Główna ze stacji Modlin i Nowy Dwór Mazowiecki i informuje, że zostały one już usunięte. W związku z tym sprzedaż biletów na te połączenia w kanałach zdalnych została odblokowana – informuje Piotr Mazur z biura prasowego PKP Intercity.

Dłuższa trasa bez objazdu

To jednak nie koniec problemów. W międzyczasie inny Czytelnik opisał podobny problem z zakupem biletów przez internet na pociąg IC54/IC55 w relacji Bydgoszcz – Rzepin oraz Rzepin – Bydgoszcz. Jak tłumaczy Czytelnik, choć pociąg wytrasowany jest w obie strony przez Inowrocław, Gniezno, Poznań i Zbąszynek, to w jedną stronę na bilecie pojawia się odległość 308 km, natomiast w relacji powrotnej jest to aż 420 km – pomimo braku jakiegokolwiek objazdu. – Problem ten występuje w każdym kanale sprzedaży poza kasą na stacji – napisał Czytelnik, dodając, że zgłosił przewoźnikowi problem już w marcu 2018 roku. – Do dziś błąd nie został naprawiony, co uniemożliwia mi zakup biletu z wyprzedzeniem, do którego tak PKP Intercity zachęca – podsumowuje.

– Obecnie jesteśmy w trakcie prac nad likwidacją niewłaściwego naliczania odległości taryfowej dot. pociągu IC 55 w relacjach Rzepin – Bydgoszcz Główna oraz Świebodzin – Bydgoszcz Główna – twierdzi Piotr Mazur. Jednocześnie zapewnia, że wszyscy pasażerowie, którzy zakupili bilety na wymienione połączenia za pomocą kanałów zdalnych, otrzymają zwrot nadpłaconych środków. – Zwroty realizowane będą bez konieczności występowania na drogę reklamacji – gwarantuje przedstawiciel przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5