NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Intercity: Nie spowalniamy pociągów regionalnych

| pr, Rynek Kolejowy 28.07.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-07-28 09:56:07 Autor: kryptkokaczysta
---.opera-mini.net
czy pani rzecznik zna taki parametr jak przyśpieszenie?
2014-07-28 09:57:11 Autor: SBL
---.93.208.3
To niech PIC napisze jeszcze ile czasu potrzebuje SM42 na rozpędzenie się do tych magicznych 90 km/h (i jaką odległość na to potrzebuje) Samo Vmax jeszcze o niczym nie mówi!!
2014-07-28 10:11:00 Autor: Kryniczanin
---.205.227.118.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
A czemu ta milczą o prędkościach na odcinku Szczecin Główny - Goleniów o ile pamiętam chyba nawet do 130km/h.
2014-07-28 10:35:41 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem czy stonka w ogóle da rady rozpędzić 300-400 ton do jej maks. czyli 90.
Jeżeli już to musi być łatwy profil lini, bo jak są wzniesienia to z takim składem nie więcej jak 30km/h, może 40 jak górki są mniejsze.
W ogóle jeżeli chcemy prowadzić osobowy SM42 to do 200 ton i wtedy jedzie. Z resztą każdy z nas wie że te lokomotywy w wersji pasażerskiej przeważnie ciągły skład piętrowy albo 3 bonanzy.
Większa masa to jest robota dla SU45 albo 46. PKP IC podcięło sobie gałąź bo SU45 jakie mieli skasowali bo miało być inaczej z tymi pociągami. W ogóle błędny był podział. Powino być tak jak na początku że to PR jeździły pociągami pośpiesznymi.
IC zawsze chciało jeździć tylko sprzętem elektrycznym i taka jest prawda. Linie nie zelektryfikowane nigdy ich nie interesowały i teraz jest problem. Seria SU45 jest już na wymarciu a te pare co mają PR-y ledwo jeźdżą.Co do SU46 to Cargo raczej nie wynajmie bo niby które? Oni sami takich lokomotyw potrzebują a wcale ich nie ma dużo.
Czeskich 754 które IC wynajęło na to wygląda też jest za mało. Brakuje taboru spalinowego i zaczyna być to odczuwalne.
Można było nie ciąć tych "fiatów" tylko zmodernizować. Może to było by rozwiązanie jakieś
2014-07-28 10:53:27 Autor: Zbych
---
Takich przykładów jest więcej chociażby z 213 (Reda - Hel), gdzie Stonki zabierają się za składy po 8/10 pudeł. Już przy wjeździe na Mrzezino robi się bardzo ciężko [już o nabieraniu prędkości nie wspominam]
2014-07-28 10:55:42 Autor: fixall
---.internetdsl.tpnet.pl
Wielokrotnie jechałem Szczecinianinem i na wspomnianym odcinku i naprawdę nie przypominam sobie aby pociąg przyjeżdżał opóźniony i wg mnie te 90 km/h gnał.
2014-07-28 11:10:07 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Czy ktoś może wytłumaczyć o co chodzi w tej zabawie?
Przecież ten nieszczęsny pociąg PIC-u kursuje 2 miesiące w roku.
Nota bene - po jasną chulerę - chyba że dla walorów krajoznawczych.
Kursuje poza porą jazdy sznylcugów PR.
100 km pokonuje w 2 godziny z kilkoma postojami.
A sznylcug PR ze wszystkimi postojami plus obrót na lądowisku - w mniej niż 2 godziny.
O co tu biega?
Temat na sezon ogórkowy.
2014-07-28 11:21:57 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@Pendolinek
właśnie o to chodzi PRom, że sezonowe pociągi PKP IC blokują przy układaniu rozkładu całoroczne osobówki. tak samo jest w małopolsce, pociąg kursujący kilka dni w roku ma wyższy priorytet niż regio, który kursuje codziennie. to absurd
2014-07-28 11:33:33 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@wdr

Spojrzałem w tablicę r.j. dla l. 402 i tenże pociąg o którego awantura nie ma nic wspólnego z pociągami PR.
Rozumiem że w przypadku linii helskiej pociągi PIC-u rozpirzają cały rozkład w sezonie.
Bo ktoś wpadł na idiotyczny pomysł aby wszystko z kraju wlec do Helu.
Kiedyś to były to jeszcze pociągi poranne i to o bardzo wczesnej porze.
Teraz na Hel wali wszystko przez cały dzień.

Ale tu w przypadku jednego(!) pociągu to jakaś paranoja.
PIC jedzie do Kołobrzegu z pierwszymi porannymi kurami a wraca kiedy kury idą spać.
PR-y jeżdżą sobie niezależnie.

A tak na margnesie.
SM42, EN57 i EU07 to podstawa polskiej kolei.
Niezmiennie od 50-ciu lat.
2014-07-28 11:37:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Pendolinek
Bo taki problem dla jaśnie państwa z PICu wypożyczyć z Krzyża SU45/SP32 w zamian za jedną EP07 dla PR jak było do tej pory na te 2 miesiące lub na cały rok na Szczecinianina (bo powinien cały rok kursować do Kołobrzegu) i wykorzystać jej parametry na LK 402 i na E59 zamiast wykorzystywać SMroda, rozwalającego cały rozkład od Szczecina do Kołobrzegu a przypominam, że do Goleniowa jeździ się 130 km/h! Więc stopień rozwalania rozkładu przy SU45 z Krzyża jest znacznie mniejszy biorąc pod uwagę trasowanie na V=120 km/h do Goleniowa i V=100 km/h od Goleniowa do Kołobrzegu.

Maciej Głowicki
2014-07-28 11:52:35 Autor: Drogowiec
---.dip0.t-ipconnect.de
@kryptokaczysta
Przyspieszenie? A co to takiego? Nie wymagaj od ekspertów wypowiedzi specjalistycznej wiedzy naukowej na poziomie szóstej klasy podstawówki, bo to nie wchodzi w zakres ich obowiązków i procedur.
2014-07-28 12:30:49 Autor: krzysztof
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A dlaczego nikt nie pisze o poc UZNAM relacji Przemysl (Bielsko Biała )- Świnoujscie jezdzacym po lini 273 który od poniedziałku do soboty uwala regio 88385 relacji kostrzyn - szczecin główny. A ludzie wszystkie pomyje wylewaja na bogu ducha winnego kierownika pociagu bo spozniaja sie do pracy. W piątek 25.07. w Kostrzynie miał -10 do tyłu. Odjechał w moim planie 4.43, aw Mieszkowicach stałem na jego dojscie do Godkowa. A ze wzgledu na trzy 20 ssp, w kostrzynie s na wyjazd doreczany, co stacja do Gryfina to wyjazd na sz . Takze w szczecinie na polmetku ma dodatkowe -15. Nie wspominajac ze w Krzywinie mi skonczyły sie godziny pracy ? A W Gryfinie jest podmiana.
2014-07-28 12:56:37 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@ scorpio

To też nie o to chodzi.
Przecież ten pociąg jest - jak już wcześniej napisałem - zwykłą paranoją.
Jedzie w relacji Kołobrzeg - Warszawa via Szczecin jakby już dalszej jazdy okrężnej wymyślić już nie można było.

A parę minut po nim jedzie następny pociąg do Warszawy - tym razem przez Gdańsk i opłotkami do Warszawy.
Czy to jest normalne?
Czy ktoś nie zidiociał?
PKP - Prawdziwa Kolejowa Paranoja!
2014-07-28 13:30:29 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Że jest paranoją to swoją drogą ale jednak ktoś z niego korzysta. Lepszym rozwiązaniem byłoby odpinanie w Poznaniu grupy wagonów do Kołobrzegu przez Piłę. Taniej i szybciej.
2014-07-28 13:53:42 Autor: Aleks
---.free.aero2.net.pl
Panowie. Rozkłady układa PLK i nie wyobrażam sobie aby każdy przewoźnik robił to sam. Ważną rzeczą jest jednak to aby ci co siedzą za nastawnikiem wiedzieli do czego on służy, a dyżurni byli bardziej operatywni oczywiście w majestacie prawa i obowiązujących przepisów. Niestety wielokrotnie oczekiwałem na pociągi PR co tworzyło opóźnienia wtórne. A sloganik "co tak pędzi, co tak gna? to spóźnione TLK" ma niestety swój koniec ''przez PR-a"!!!
2014-07-28 14:12:07 Autor: fixall
---.internetdsl.tpnet.pl
A dlaczego trasa Szczecinianina jest bez sensu? Pociąg ten jedzie o 2 minuty szybciej niż Posejdon. Jedyny błąd jest taki że pociąg powinien być rozłączany w Dąbiu i wtedy oszczędzamy min 30 minut. Gdyby skrócić czas postoju w Dąbiu do 10 minut (kiedyś oblot loka w Bydgoszczy trwał 9 min) i faktycznie zastosować wydajniejsze lokomotywy to okazałoby się że tą rzekomo okrężna trasą pociąg jedzie niewiele ponad 9h więc tyle co Czartoryski przez Bydgoszcz.
2014-07-28 14:37:22 Autor: amigo.ze.szwecji
---.64.139.35.mobile.tre.se
Monopol panstwowy nie do rozbicia.
2014-07-28 18:03:38 Autor: to tylko ja...
---.leon.com.pl
Spowalniają nie tylko w Zachodniopomorskim ale i w całym kraju.Nie tylko z powodu nie osiągania prędkości rozkładowych ale i komunistycznego przyzwyczajenia że IC jest kategorią wyższą i powinien jechać pierwszy.g...no prawda...! Teraz każdy z przewoźników , ma swoich podróżnych i próbuje wywiązać się z rozkładu jady.Niech to do was dotrze wreszcie szanowna PLK ! Jak IC jedzie później , to niech jedzie ! Nie zabraniajmy im się spóźniać jeśli tego właśnie chcą !
2014-07-28 19:19:20 Autor: amigo.ze.szwecji
---.70.239.195.mobile.tre.se
Porzadek tylko zrobic moze konkurencja prywatnych przewoznikow kolejowych.
2014-07-28 20:38:52 Autor: focista SU
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
He he przecież to już jest polemika mikoli. Mikole chcą SU46 na pospiechach żeby mieli co fotografować. Niedługo ktoś napisze stanowisko, że powinny parowozy targać osobówki, bo szynobusy są brzydkie a RK zrobi z tego tasiemca publicystycznego.
2014-07-29 09:06:57 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@ Aleks

mam wrażenie, że często jest jednak odwrotnie.
To regionalne spóźniają się przez dalekobieżne
a trasowanie TLK niekorzystnie wpływa na rozkład pociągów regionalnych.
2014-08-15 08:39:05 Autor: g
---.elk.pol-net.pl
To nic nowego. W zeszłym roku ( 23 czerwiec 2013) po podróży pociągiem TLk Pojezierze napisałem maila do PKP IC Z zapytaniem -dlaczego na odcinku Ełk-Korsze-Ełk są zatrudniane lokomotywy SM/SP42 do pociągów 8-10 wagonowych (TLK Rybak,TLK Pojezierze) i w związku z tym pociągi te generują opóźnienia , mało tego na odcinku Woszczele -EŁk jest 100km/h a manewrówki mają v dopuszczalne 90km/h. Na to zgłoszenie jakaś panienka odpisała mi , że przekazała mojego maila do komórki kompetentnej i tak do dziś czekam na odpowiedź... :) Na domiar złego gdy teraz czytam kolejne zapotrzebowania PKP IC na spalinówki i w zw z z tym. ogłoszenia i przetargi PKP IC na zatrudnienie lokomotyw spalinowych do kilku pociągów IC to nóż się w kieszeni otwiera na chorych decydencików w PKP IC i ponownie pojawia się pytanie- dlaczego zezłomowano i pocięto tyle egzemplarzy SU45 , które można było gruntownie zmodernizować ( lepszy mocniejszy ekonomiczny silnik, nowe ergonomiczne pulpity, klimatyzacja, nowe hamulce etc..) dokładnie wzorem PKP CARGO (ST45) i z powodzeniem byłyby one wykorzystywane przez wiele lat do pociągów dalekobieżnych na liniach niezelektryfikowanych. ALe , że Polska to chory kraj i chorzy ci przy korytach to jest jak jest. Nic pochlebnego tu powiedzieć nie da się. Jan Kochanowski o narodzie dobrze prawił i uniwersalne jest to nie tylko kiedyś , ale i dziś i będzie zapewne w dalekiej przyszłości "Polak mądry po szkodzie"; Lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie, Nową przypowieść Polak sobie kupi, Że i przed szkodą i po szkodzie głupi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS